Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I hammocken på elementet... #jättesugenpåpromenad.Kim har tjatat och tjatat om att gå ut. Jag sa att jag ville äta middag först, men han har tjatat och tjatat ändå!
Nu är jag redo för att gå ut men har också satt igång värmen och kan inte övertyga kisse om att lämna elementet.
Prioriteringar tydligen.
För många år sen fick jag alldeles för mycket att göra en tid av olika anledningar och kom helt ur fas, en dag bestämde jag mig för att bryta med ekorrhjulet som bara gick snabbare och snabbare utan att livskvalitèn ökade och en eftermiddag när jag var ledig (jobbade på en bondgård) så gick jag in i kvighagen, la mig ner, hela högen av kvigor samlades runt mig och la sig tätt intill mig och där nånstans saktade livet ner, tankarna saktade ner, där och då bestämde jag mig för att bryta upp från det invanda ohälsosamma mönster jag antagit och börja göra som djuren, leva i nuet och bara vara. Sen den dagen har livet inte gått i fullt sken från det ena till det andra och jag misstänker starkt att kvigornas rytm smittade av sig. Ibland måste man bara låta andra ta stafettpinnen och visa vägen annars går man under.Funderar på att gå en hippiekurs, vilket är låååångt utanför min comfort zone
Detta är en kurs mot inre omställning som kan fördjupa relationen med dig själv, andra och naturen omkring dig. Vi låter oss inspireras av olika sätt att förstå naturen samt vårt samspel med den. Yoga och andra rörelsepraktiker löper som en röd tråd genom hela kursen vilket ger möjlighet för både återhämtning och kontakt. Genom övningar kring kreativitet och närvaro erbjuder kursen en möjlighet att utforska impulser, tankar och känslor. Under kursens gång undersöker vi hur vi kan fördjupa kontakten med vår omgivning och oss själva. Vilka blir vi om vi tar våra behov och våra värderingar på allvar? Vilka avtryck gör vi då på världen? Ger en större närvaro oss möjlighet att ha en positiv påverkan på livets förutsättningar, i oss själva och på Jorden? Kursledarna besitter inga svar eller sanningar som fungerar för alla, men genom ett folkbildande arbetssätt vill vi ge utrymme för dig att utforska dessa frågor.
Kursen rör sig kring fyra grundläggande teman som vi undersöker genom såväl praktiska övningar som genom teori och reflektion:
Kontakt med naturen – Genom till exempel naturobservationer, sinnesövningar och att på olika sätt samskapa med naturen.
Kontakt med kroppen – Genom till exempel yoga, andningsövningar och rörelselek.
Kontakt med tankar och känslor – Genom till exempel skrivövningar, samtal, meditation och impulsmåleri.
Kontakt med andra – Genom övningar kring att se och lyssna till varandra.
Rimligt tycker jag och Cleo. Flyttat varmaste täcket till soffan och tänt en brasa. Båda nöjda (när jag väl slutade klappa henne för jag flyttade tydligen regn från där hon var blöt till där hon var torr. Oartigt!Kim har tjatat och tjatat om att gå ut. Jag sa att jag ville äta middag först, men han har tjatat och tjatat ändå!
Nu är jag redo för att gå ut men har också satt igång värmen och kan inte övertyga kisse om att lämna elementet.
Prioriteringar tydligen.
Fattades definitivt lite fingertoppkänsla där hos matte, men annars ser det väldigt mysigt ut hälsar Kim.Rimligt tycker jag och Cleo. Flyttat varmaste täcket till soffan och tänt en brasa. Båda nöjda (när jag väl slutade klappa henne för jag flyttade tydligen regn från där hon var blöt till där hon var torr. Oartigt!).
Visa bifogad fil 185181
Avundsjuk!Har ätit den godaste fryspizzan och ätit en Japp. Ska nog diska, ta en dusch och flytta till sängen.
Jag som ska upp 04:45 för att hinna till jobbet och plåga mig där hela dagen. När den här tabletten slutar verka vaknar jag och tar nästa.Jag måste börja komma i säng tidigare. Måste vara uppe kvart i sju och ändå sitter jag sent framför datorn.
Åh, tack! Vad roligt, ska kolla!@tuaphua DAS lera är bra och lufttorkar.