Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe.
Ska jobba. Det är otroligt tråkigt att jobba klämdagar för det är städ som gäller.
Men jag vill inte slösa komptid/semester på en dag jag inte har ngt särskilt planerat när semestern är så nära. Tar alla dagar och timmar till att vara ledig då i stället.

Det är alltid skönt när man hittar en serie man gillar. Jag tyckte mest det var roligt när jag sa att jag gillade riktigt mörk fantasy med grå karaktärer, grafiskt våld och antihjältar utan romansfokus och flera personer bara: "Thorns and Roses!" :love:

:D:D
Testa Quicksilver!!

Sonen sover som en stock. Han var visst väldigt trött idag. I vanliga fall vaknar han vid sex. Ja ja, jag får lite egentid såhär på morgonen.

Letar vandrande pinnar. Tycker lite synd om Kerstin som är ensam, inte för att jag vet om de är sociala eller ej.. men ändå. Alla behöver en kompis?

Ledig idag, stackars sambon jobbar :D
Ska ta en lång dusch, sen blir det nog… läsa bok och mysa bara. Inte ens försökt få ihop ridning idag.

Pappa körde min bil till verkstaden och upptäckte rätt snabbt att den hade punka på ena däcket fram. Kul.
Tur i oturen att jag hade sån där däcklagning på burk i bilen och att vi ändå hade en tid på verkstaden.
Känns som det varit mycket med bilen sista tiden..

Jag har lagt upp nya gardiner till köket. Jag blev jättenöjd men herregud vad sömnad inte är min grej :banghead:
Det är inte själva sy på symaskin som är problemet utan det här med att mäta, klippa, vika och nåla så båda längderna blir lika. Har skitsvårt att få ihop siffrorna liksom.
Funderar på om det kan hänga ihop med dyskalkyli på något sätt? Misstänker att jag lider av det till viss del och hade stora problem med matten i skolan.
Jag har, visade det sig, dyskalkyli och hade jag vetat det när jag gick i skolan på 60-70-talet hade jag inte ens försökt plöja igenom matteböckerna utan fortsatt göra det jag är bra på istället, dyskalkyli var ju inte ens upptäckt eller allmänt känt på den tiden. Mattelektionerna blev ett "sitta och fundera på när pinan skulle ta slut" och det gjorde ju inte saken bättre att lärarinnan bara struntade i mig heller. Spela efter noter kan jag inte heller lära mig och där kom dyskalkylin in, spela på gehör däremot går hur bra som helst.

Jag är en skapande människa med fotografiskt minne för detaljer och det har tagit mig genom livet, samt att jag kan tänka tredimensionellt.

Alla är vi dumma i huvudet, var och en på sitt sätt.:bag::p

Jag har, visade det sig, dyskalkyli och hade jag vetat det när jag gick i skolan på 60-70-talet hade jag inte ens försökt plöja igenom matteböckerna utan fortsatt göra det jag är bra på istället, dyskalkyli var ju inte ens upptäckt eller allmänt känt på den tiden. Mattelektionerna blev ett "sitta och fundera på när pinan skulle ta slut" och det gjorde ju inte saken bättre att lärarinnan bara struntade i mig heller. Spela efter noter kan jag inte heller lära mig och där kom dyskalkylin in, spela på gehör däremot går hur bra som helst.

Jag är en skapande människa med fotografiskt minne för detaljer och det har tagit mig genom livet, samt att jag kan tänka tredimensionellt.

Alla är vi dumma i huvudet, var och en på sitt sätt.:bag::p
Jag gick i skolan på 70-80-talet och blev i princip idiotförklarad på mattelektionerna fram till 8:an när jag fick en lärare som förklarade på ett helt annat sätt. Helt plötsligt fick jag 4 i matte efter att ha haft 2 i alla år innan!
Det finns fortfarande delar som bara inte går och huvudräkning är i princip omöjligt men jag har tagit mig igenom gymnasiematten och en programmeringsutbildning på KY (nu YH).
Jag är så tacksam för denna mattelärare som såg mina problem och kunde tänka utanför boxen.

Nu är bilen fixad igen. Sist den var inne skulle de byta fläktremmen, visade sig dock snart att den inte var spänd.. Så problemet med att bilen skrek kvarstod. Så nu har den varit inne för att de skulle spännan remmen.
Men sedan ska den in på ett annat ställe på tisdag för att fixa det som verkstaden nere i Göteborg förstörde på den.

Roligt med bilar.

Nu är bilen fixad igen. Sist den var inne skulle de byta fläktremmen, visade sig dock snart att den inte var spänd.. Så problemet med att bilen skrek kvarstod. Så nu har den varit inne för att de skulle spännan remmen.
Men sedan ska den in på ett annat ställe på tisdag för att fixa det som verkstaden nere i Göteborg förstörde på den.

Roligt med bilar.
Längtar tills vi äntligen kan sälja vår. Ska köpa en elcykel för pengarna.

@parellikusken Jag lider med dig! :heart

Helt ärligt, varje gång jag läser eller hör om bilstrul så känner jag bara "Bläää.. aldrig igen! Dyrt och jobbigt. Orka! :cautious::arghh::nailbiting::yuck:" . Jag har turen att klara mig utan bil (för det allra mesta) till vardags, så länge som jag inte har nån häst.. Ibland tänker jag tanken att det vore bekvämt att ha en ändå, men sen tänker jag på potentiellt strul (plus att jag behöver en bil lite för sällan för att den ska må toppen...) och landar i att näpp - ovärt och jag pallar inte! :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat