Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testa Quicksilver!!Det är alltid skönt när man hittar en serie man gillar. Jag tyckte mest det var roligt när jag sa att jag gillade riktigt mörk fantasy med grå karaktärer, grafiskt våld och antihjältar utan romansfokus och flera personer bara: "Thorns and Roses!"
![]()
De slåss mycket också?Jag vill Inte ha romans sa jag ju!![]()
Jag har, visade det sig, dyskalkyli och hade jag vetat det när jag gick i skolan på 60-70-talet hade jag inte ens försökt plöja igenom matteböckerna utan fortsatt göra det jag är bra på istället, dyskalkyli var ju inte ens upptäckt eller allmänt känt på den tiden. Mattelektionerna blev ett "sitta och fundera på när pinan skulle ta slut" och det gjorde ju inte saken bättre att lärarinnan bara struntade i mig heller. Spela efter noter kan jag inte heller lära mig och där kom dyskalkylin in, spela på gehör däremot går hur bra som helst.Jag har lagt upp nya gardiner till köket. Jag blev jättenöjd men herregud vad sömnad inte är min grej
Det är inte själva sy på symaskin som är problemet utan det här med att mäta, klippa, vika och nåla så båda längderna blir lika. Har skitsvårt att få ihop siffrorna liksom.
Funderar på om det kan hänga ihop med dyskalkyli på något sätt? Misstänker att jag lider av det till viss del och hade stora problem med matten i skolan.
Jag gick i skolan på 70-80-talet och blev i princip idiotförklarad på mattelektionerna fram till 8:an när jag fick en lärare som förklarade på ett helt annat sätt. Helt plötsligt fick jag 4 i matte efter att ha haft 2 i alla år innan!Jag har, visade det sig, dyskalkyli och hade jag vetat det när jag gick i skolan på 60-70-talet hade jag inte ens försökt plöja igenom matteböckerna utan fortsatt göra det jag är bra på istället, dyskalkyli var ju inte ens upptäckt eller allmänt känt på den tiden. Mattelektionerna blev ett "sitta och fundera på när pinan skulle ta slut" och det gjorde ju inte saken bättre att lärarinnan bara struntade i mig heller. Spela efter noter kan jag inte heller lära mig och där kom dyskalkylin in, spela på gehör däremot går hur bra som helst.
Jag är en skapande människa med fotografiskt minne för detaljer och det har tagit mig genom livet, samt att jag kan tänka tredimensionellt.
Alla är vi dumma i huvudet, var och en på sitt sätt.![]()
Längtar tills vi äntligen kan sälja vår. Ska köpa en elcykel för pengarna.Nu är bilen fixad igen. Sist den var inne skulle de byta fläktremmen, visade sig dock snart att den inte var spänd.. Så problemet med att bilen skrek kvarstod. Så nu har den varit inne för att de skulle spännan remmen.
Men sedan ska den in på ett annat ställe på tisdag för att fixa det som verkstaden nere i Göteborg förstörde på den.
Roligt med bilar.
Låter som en bra plan!Längtar tills vi äntligen kan sälja vår. Ska köpa en elcykel för pengarna.