Vad gör vi? CCXXX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på närakuten. Det eländiga fingret hade inte slutat blöda i morse. Ringde vc men de hade inga rider och tyckte pga diabetesen att jag borde åka till närakuten.

Där de konstaterade att det borde sytts men nu är försent så förhoppningsvis kan de limma. Nästa gång ska jag åka in direkt sa ssk torrt när jag sa ingen åker in en söndagskväll för ett finger. Iaf känner jag mig inte så sjåpig och som en hypokondriker nu.
Jag blev biten av en hund och virade om en handduk, tänkte fortsätta promenaden.... Ringde min syster och frågade om det räckte med plåster. Hon vrålade NEJ så det ekade mellan mina öron. Ringde en kollega och frågade samma och fick samma svar och så fick jag skjuts sent på kvällen till akuten och blev sydd.

Jag tänkte att plåster ju är bra :D

Har jobbat mina timmar, och fick mitt i allt samtal från kommunens bostadsanpassningsenhet. Det finns ingen smartspis längre. Det fanns i ett år men lades ner pga för liten efterfrågan. Hur många synskadade och blinda vet om att det ens funnits?! Så sjukt! Så stört! Fattar inte ens. JAG FATTAR INTE! Hänvisad till syncentralen där de rekommenderar vanliga svarta stenåldersplattor. Nej tack, ingen förbättring utan försämring. Det tar ett tag att smälta detta.

Och hur får man någon att börja tillverka dem igen?

Kunde tidigarelägga lektionerandet. Så pappa följde med och kollade. Han tycker det är lite roligt att se hur det gått för dem. Han ser inte själv någon skillnad . Men han hör ju vad vi pratar om. 😅
Ändå mysigt att få umgås med honom! ❤️
Nu ska jag ta en nap! 😴

Ska testa börja jobba halvtid imorgon tänkte jag. Fått tid på onsdag hos sjukgymnasten som ska vara bra!
I förmiddags hade jag så tråkigt så det var hemskt. Tänker på folk som går hemma hela dagarna, fy fan vad psyket åker neråt. Nu har jag handlat och hjärnan är slut. Så så mycket pallar den.
Men halvtid är väl 4 timmar om dagen, det bör jag lösa. Vi får väl se.

Ska testa börja jobba halvtid imorgon tänkte jag. Fått tid på onsdag hos sjukgymnasten som ska vara bra!
I förmiddags hade jag så tråkigt så det var hemskt. Tänker på folk som går hemma hela dagarna, fy fan vad psyket åker neråt. Nu har jag handlat och hjärnan är slut. Så så mycket pallar den.
Men halvtid är väl 4 timmar om dagen, det bör jag lösa. Vi får väl se.
Det är hemskt att vara sjukskriven och gå hemma, verkligen fruktansvärt. Fick reda på idag att jag kommer få vänta ytterligare flera månader innan jag kan komma igång med arbetsträning. Sjukt jobbigt.

Halverat högen med surdegar nu efter lunch. Nu ska jag leta långt långt nere i mitt inre för att se om jag kan hitta drivkraften att fixa resten också.
Jag skulle försöka mig på att baka med surdeg och blandade enligt konstens alla regler, det var bara att glömma för dinkelvete och surdeg är totalt inkompatibla. Eftersom jag har lite dinkelvete (600 kg) att göra av med och egen kvarn blåvägrar jag att köpa annat mjöl så nu blir det på traditionellt vis med jästbolaget som jästleverantör.

En bekant jag har gav sig f*n på att jag gjorde fel, han fick ett par kilo dinkelvetemjöl och gjorde samma upptäckt, jäskraften blir det inte mycket med alls hur han än försökte.

Jag blev biten av en hund och virade om en handduk, tänkte fortsätta promenaden.... Ringde min syster och frågade om det räckte med plåster. Hon vrålade NEJ så det ekade mellan mina öron. Ringde en kollega och frågade samma och fick samma svar och så fick jag skjuts sent på kvällen till akuten och blev sydd.

Jag tänkte att plåster ju är bra :D
Typiskt oss hästfolk, bönder och hillbillys, och blöder det igenom plåstret finns det ju silvertejp och funkar inte det drar man på en plasthandske så man inte blodar ner omgivningen. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka