Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Å hoppas du får ett långvarit sammarbete :love: Kottar är så fina! Här kom en kotte en kväll men den verkade inte alls imponerad av gårdresturangen här så den fortsatte vidare och sen dess har jag inte sett någon.
Älskar dem!
Kattmaten jag ställde ut var inte populär. Hen fräste år mig och pinnade iväg. Men jag hoppas ändå på återkomst.

Funderar på att bygga en matstation som är fågel- och kattsäker.

Ligger på sängen och tittar på när robotgräsklipparen arbetar. Den hade kört fast mot ett träd tidigare, så jag skickade ett sms till hyresvärden för att fråga om det bara är att sätta tillbaka den på gräset igen. Och jodå, det var det. Men man skulle också trycka på någon knapp för att få igång den. Det visade sig vara flera knappar, i kombination, för att den skulle förstå att den faktiskt ska klippa gräset och inte bara åka runt lite planlöst :rofl: Märklig liten maskin den där, och den missar långa remsor på vissa ställen. För att vara årets premiärtur så kanske det är godkänt ändå. Hoppas nu på något färre fästingar nära huset.

Kollade efter vår robotklippare förut och hon (Gudrun) står ute i höga gräset på åkern :rofl: Maken flyttade tråden åt det hållet förra veckan och det blev lite svårt med slänten tydligen som hon får det svårt och hamnar över tråden ibland.

En gång förra året var vi helt säkra på att hon blivit stulen för vi hittade henne ingenstans! Tillslut såg vi henne hos grannen på andra sidan 70 vägen 😅 Då hade hon fått problem i en håla och när hon försökt snurra sig rätt hamnat på fel sida tråden och gått under staketet, över vägen och in i hans trädgård och fastnat i en rabatt :rofl:

Kollade efter vår robotklippare förut och hon (Gudrun) står ute i höga gräset på åkern :rofl: Maken flyttade tråden åt det hållet förra veckan och det blev lite svårt med slänten tydligen som hon får det svårt och hamnar över tråden ibland.

En gång förra året var vi helt säkra på att hon blivit stulen för vi hittade henne ingenstans! Tillslut såg vi henne hos grannen på andra sidan 70 vägen 😅 Då hade hon fått problem i en håla och när hon försökt snurra sig rätt hamnat på fel sida tråden och gått under staketet, över vägen och in i hans trädgård och fastnat i en rabatt :rofl:
Den här tror(!) jag att använder gps för att navigera, men den verkar lite förvirrad ibland ändå. Ska fråga hyresvärden i eftermiddag om den har ett namn. Gissar på att barnen döpt den, annars gör jag det :p

Jaha. Livet livet.
Igår var jag glad över min nyinköpta lilla batteridrivna kedjesåg.
Sågades några minuter och allt gick strålande
Tills kedjan slog stopp. Tog bort skydd etc och hittade inga konstigheter.
Granngården tittade och gjorde samma saker som jag gjort. De ska nu ringa Ryobi och lämnar besked om en vecka
Jag köpte sågen för jag behöver den NU.

Jaha. Livet livet.
Granngården tittade och gjorde samma saker som jag gjort. De ska nu ringa Ryobi och lämnar besked om en vecka
Kinesiskt blindhantverk, det mesta av dagens maskiner har inte fått det där sista lilla utan det är enbart kvantitet som gäller, kvalitet är så omodernt så det finns inte numera. Gissa vad leverantören kommer att göra,,,, jo bara konstatera att den inte funkar, slänga den i återvinningen och så får du hämta ut en ny, Ryobi är inte ett märke som står högt i kurs hos mig och det är sen gammalt.

Kinesiskt blindhantverk, det mesta av dagens maskiner har inte fått det där sista lilla utan det är enbart kvantitet som gäller, kvalitet är så omodernt så det finns inte numera. Gissa vad leverantören kommer att göra,,,, jo bara konstatera att den inte funkar, slänga den i återvinningen och så får du hämta ut en ny, Ryobi är inte ett märke som står högt i kurs hos mig och det är sen gammalt.
Jag vet att det inte är premium. Men lngre än några minuter brukar de hålla jag har ett gäng Ryobi.

Jag har inte råd med dyrare tyvärr. Vanlig motorsåg klarar jag inte att hantera. Miskelsvag och yr är ingen kombo med motorsåg

Jag vet att det inte är premium. Men lngre än några minuter brukar de hålla jag har ett gäng Ryobi.

Jag har inte råd med dyrare tyvärr. Vanlig motorsåg klarar jag inte att hantera. Miskelsvag och yr är ingen kombo med motorsåg
Jag köpte en Ryobi av en granne förra sommaren. Gräsklippare. I ren panik, för hade ingen annan då min bra gräsklippare skar sin motor.
Alltså den är så dålig så jag att ångrar de hundralappar jag köpte den för.
Hoppas du får svar snabbt.

Ryobi har jag ingen erfarenhet av men jag köper en hel del av julas sortiment Mecc och dom har en sån som jag är otroligt nöjd med!

Jag köpte en Ryobi av en granne förra sommaren. Gräsklippare. I ren panik, för hade ingen annan då min bra gräsklippare skar sin motor.
Alltså den är så dålig så jag att ångrar de hundralappar jag köpte den för.
Hoppas du får svar snabbt.
Jag har nästan bara dåliga erfarenheter av Ryobi. Få, men dåliga.

Med det sagt så har jag faktiskt en häcksax från Ryobi som håller ihop fortfarande och som gör jobbet. Fast då är det ett lätt jobb. Jag har inte många meter häck och den klipps två gånger om året. Övrig tid ligger maskinen torrt och varmt.

20260528_102724.webp
Bingolotto med Lotta E

Synd att kassan är skral, Stihl är många lyriska över, även dom som inte trodde på batteridrivet alls och själv har jag en bensindriven Stihl med "mormorsstart" där man startar genom att spänna en fjäder med startsnöret och när fjädern är tillräckligt spänd vrider den igång motorn med kraft men den väger ju som vilken annan motorsåg som helst så för dig är den ju inte ett alternativ annars är den det driftsäkraste jag hittat och startar på andra uppdraget oavsett hur länge den stått.

Jaha. Livet livet.
När jag skulle bygga köpte jag en cirkelsåg på erbjudande från Ryobi och den höll i en halv byggdag sen rök motorn ihop i ett rökmoln.
När jag kom tillbaka till butiken med den så tittade de på mig och jag fick nästan bannor för att jag faktiskt försökt använda den mer än för enstaka sågsnitt i tunt virke. Jag fick lämna tillbaka den och fick den dyrare Ryobimodellen utan att ens lägga pengar emellan (jag hade köpt ett antal dyrare grejer vid samma tillfälle) och den höll både för det byggprojektet och flera efterkommande och är still going strong.

Min takeaway är att Ryobi gör både produkter som bara är designade för pris och ofta finns det varianter som är till för att användas, men då går priset upp ett par hack.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat