Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dina elever är iaf snällare än jag var på gymnasiet 🫣😬😂😂. En av de manliga lärarna tyckte om att be oss elever gissa ålder på en annan manlig. Jag svarade 47 ?!? (Han som ställde frågan visade sig vara det) den jag gissade på svarade "jaha tack, jag har precis fyllt 34". Jag såg ju bara det gråa håret, inte hur hyn såg ut....*dum tonåring* 😳😂. @Nixehen. Blev visst lite knas i inläggen 😆
Det påminner mig om när en ridelev (7-ish år) frågade då 17-åriga mig hur gammal jag var och jag (orutinerat nog) bad barnet att gissa:
- mmmmkanske som min mamma ungefär? 32.

(Jag har aldrig mer bett ett barn gissa min ålder! :arghh: :p )

Bröt en nagel i stallet, blödde som satan så jag löste det som en typisk hästtjej, papper och eltejp 😁
20260601_175723.webp

Fick massor av pussar från en pytteliten staffetik idag! 😍 Lätt den minsta jag sett, så jäkla söt. Egentligen inte en favorithundtyp hos mig, men hon var jättefin. 😅 Hon var visserligen bara tio månader, men vid det laget växer de ju inte väldigt mycket mer så de får nog leva med sin lilla.

Att jag tog mig upp i morse var en bragd.
Men väl på jobbet så är det ju bara att göra jobbet.
Ute med sjuorna nästan hela dagen. Så positiva kan goa.
Trodde att jag skulle vara seg när jag kom hem men benen kändes lätta på dagens joggingrunda.
Nu dricker jag i kapp dagens kaffedos.

Det påminner mig om när en ridelev (7-ish år) frågade då 17-åriga mig hur gammal jag var och jag (orutinerat nog) bad barnet att gissa:
- mmmmkanske som min mamma ungefär? 32.

(Jag har aldrig mer bett ett barn gissa min ålder! :arghh: :p )
När jag var 18 säsongsjobbade jag på stationära tivolit i Parken Zoo i Eskilstuna och när tre tjejer som var 10-12 år inte fick åka gratis på spöktåget kallade dom mig gubbjävel.:rofl:

Ätit grillade revbensspjäll och satt i solen och väntade på att de skulle bli klara, sen åkte lite färsk ananas på grillen och nu eftersteks den i ugnen på låg temperatur medan vi smälter maten. Blir glass och ananas till efterrätt senare ikväll, om vi orkar. :d
Gud vad gott! 😍😍 Hur gör ni med ananasen?

Jag hade en bekant som enbart körde med könsord i var och varannan mening, när jag för tredje gången sa ifrån att det där har jag hört så det behöver du inte rapa upp i tid och otid slutade han helt höra av sig, min mamma döpte honom till kapten kn*ll eftersom han hade befälsgrad och jobbat inom det militära och, som han påstod, "fört trupp" men sanningen var att han varit förrådsförvaltare, alltså förrådsanställd, och fått sparken eftersom det fattades grejer på förrådet som han "tagit hand om" och sålt eller bytt mot tjänster.

Sanningen kommer alltid fram till slut.:D

I hans vokabulär ingick ordet "ludermässigt", det kallade han allt som inte fungerade som det skulle.:meh:
Det finns många märkliga människor! Undrar dock hur det ser ut i deras huvuden? Vad ska de med kvinnor till när de ser ner på dem sådär och till och med har sådana ord för saker?

Jag har jobbat i dag, vilket gick bra. Var rätt skönt att sitta och göra det jag brukar. Insåg att under den här perioden sedan jag började med den här uppgiften har jag skickat närmare 550 meddelanden i journalsystemet till andra för att åtgärda saker. När man ser det så så märker man hur stort mitt jobb ändå varit!

Är ledig i morgon, frågade i dag om jag kunde vara det och det gick bra. Skönt! Ska till terapeuten så skönt att bara kunna ta det lugnt efter. Kanske ta en promenad i centrum bara för att vila hjärnan? Allt jag gör i vanliga fall är att ta mig fram och tillbaka till jobb, jobbar och går ut med hundar så att inte ha någon närmare tid att passa efteråt kan väl vara trevligt för en gångs skull.

Har varit ute med hundarna också och även tänkt jag skulle vila efter, men somnade som en stock och vaknade efter en stund jätteförvirrad och undrade dag och tid. Sovit rejält djupt på den korta stunden!

I förrgår gjorde jag nypotatis, kokta grönsaker, stekt sparris och stekt svamp samt fläskytterfilé i ugn. Det blev OTROLIGT gott och jag har ätit det till lunch och middag sedan dess. Brukar inte lyckas så väl med köttet så blev glad! Visste ni att stekt svamp, stekt sparris och kokta grönsaker går utmärkt att värma i micron dagen efter?

Ska se Fromavsnittet i kväll innan jag kravlar i säng. Och hoppas att min nässpray räcker till i morgon! Trodde jag hade mer men icke...

Skrapat färg. Försökte lossa skruvarna men det var fan hopplöst. Det enda som hände var att fingrarna stelnade och låste sig i konstiga vinklar..

Vet inte om jag ska strunta i att skruva isär bänken och bara skrapa/måla det jag kommer åt. Det blir ju bättre om jag får isär den. Men jag vet inte om det är värt besväret.

Ja du, det undrar jag också, visst slängde man sig i ungdomen med en mindre genomtänkt vokabulär bland kompisar tills man växt upp lite men när en 70-årig gubbe kör med en den typen av vokabulär då funderar man på om det finns nåt alls mellan öronen. Jag undrar förresten hur man bär sig åt för att kn*lla med ett tält, han påstod att dom "kn*llade med dom där j*vla tälten", vet du, jag har ingen aning om hur man skulle få till det där.🫢
7 år snarare! Tror inte han vet vad ordet betyder.

Jag svär en del och har inte emot svordomar, men ser det som lite annat än könsord som ofta används av en del. Motbjudande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka