Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kontrasterna mellan helt vindstilla och härligt igårkväll mot skitblåsten idag igen....Var iväg till blacka och handlade till flera middagar bla - 95 % enligt coachens recept- och ägg på gårdsbutiken så nu tycker säkert sambon det är skönt att slippa handla "massa" ett tag då det blev till över en vecka och fram mot midsommar 😄. Nehej, bäst att åka bort till stallet och helst hinna köra en sväng före det väntande regnet om jag lyckas 😆.

Ätit lunch med pappa och mamma, sedan promenerade jag hem i regn. Nu blir det te och kaka och så ska jag börja svara på SIFOs frågor.

På jobb efter att ha tvingat mig iväg. Är lite allmänt ur gängorna. Igår såldes transporten och det var sjukt tufft.
Kändes ännu mer definitivt nu att man är hästlös på något sätt.
Precis så kände jag också när jag sålde min fina transport, att Nu är det definitivt slut på mitt liv med häst :(
Slutet på mitt liv liksom...

Stor sympati-kram till dig :heart
Jag hade inte den känslan eftersom jag långt innan bestämt att Madam definitivt skulle bli min sista häst, jag var klar med allt meck runt hästeriet trots att jag älskade henne innerligt så därför slutade vi med flaggan i topp, hon blev ju trots allt 25 år och var kärnfrisk in i det sista, hade hon inte gjort sig illa hade vi fortsatt vår gemensamma vandring, nästa gång vi ses är jag också klar här. Döden är inte slutet utan början på nästa äventyr.

I dag ringde min chef upp mig och erbjöd mig den fasta tjänsten och jag tackade ja :banana: Vi för handlar dock om lönen, krasst förhandlingsläge med tanke på att jag tackat ja redan men dom vill ha mig så ... oavsett kommer jag få en fast tjänst, en ekonomiskt trygghet och det är otroligt mycket värt :bow: avtalskrivning i veckan :up:

Så har beställt en ny sadel nu, den jag testade för ett tag sen hemma som passar både stoet, hingsten och mig själv perfekt :love:

Kvällskaffe och sen ska jag sätta mig och cadda en ny bakpanel till pumpenheten till automatbevattningen i växthuset. Bevattningen är solcellsdriven, solcellen sitter direkt på pumpenheten som ska sitta längst in i växthuset så inte en chans att den laddningen kommer att funka. Lösningen blir ny bakpanel istället för solcellen, klippa och förlänga kablarna till solcellen och montera den på södergaveln. 3D-skrivaren var helt klart en bra investering i firman och jag är skitnöjd med vad den sprutar ur sig, det blir industrikvalitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Arbetsintervju
  • Svensk politik 9

Barn

Hund

Katt, Andra Djur