Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på balkongen och såg två killar med väldigt slätstrukna skjortor kliva ur en bil på parkeringen. Anar genast oråd när de öppnar bagageluckan och har fullt med biblar där. De gick iväg med varsin bibel under armen, Jehovas Vittnen.
De kom dock tillbaka efter typ tio minuter, insåg väl att portarna är låsta här.

Det var iaf skönt att se dom åka iväg igen.

Sitter på balkongen och såg två killar med väldigt slätstrukna skjortor kliva ur en bil på parkeringen. Anar genast oråd när de öppnar bagageluckan och har fullt med biblar där. De gick iväg med varsin bibel under armen, Jehovas Vittnen.
De kom dock tillbaka efter typ tio minuter, insåg väl att portarna är låsta här.

Det var iaf skönt att se dom åka iväg igen.
Jag önskar att man gjorde dörr-till-dörr missionerande olagligt. Riktigt otyg är det.

Vet inte vad som händer. Jag är vrålhungrig vad jag än äter 😅
Dagens intag: Croissant. Oboy (stort glas) 4 knäckemackor. 2 portioner proteindryck. 2 protioner mannagrynsgröt. En banan. Ett äpple. 6 koppar te. 6 glas vatten (tänkte att det var törstigt i stället för hungrigt) 2 Kexchoklad. 3 tallrikar kinabuffe. Friterad banan med glass. 1 portion råggröt. 1 mjukglass. En skål kvarg. Pastarester. 8 köttbullar. En halv baguette.

Nu sitter jag här, har precis ätit, dricker ännu en kopp te, och börjar känna hungern komma igen. :crazy:
Får väl äta lite mer lite senare om det ska vara så här :cautious::angel:

Vet inte vad som händer. Jag är vrålhungrig vad jag än äter 😅
Dagens intag: Croissant. Oboy (stort glas) 4 knäckemackor. 2 portioner proteindryck. 2 protioner mannagrynsgröt. En banan. Ett äpple. 6 koppar te. 6 glas vatten (tänkte att det var törstigt i stället för hungrigt) 2 Kexchoklad. 3 tallrikar kinabuffe. Friterad banan med glass. 1 portion råggröt. 1 mjukglass. En skål kvarg. Pastarester. 8 köttbullar. En halv baguette.

Nu sitter jag här, har precis ätit, dricker ännu en kopp te, och börjar känna hungern komma igen. :crazy:
Får väl äta lite mer lite senare om det ska vara så här :cautious::angel:
Med så lite protein första delen av dagen hade jag inte heller blivit mätt. 😅

Skulle filma häst iom söt. Antingen råkade jag zooma ut och förvränga bilden eller så har jag fått en åsna. 😂
IMG_5426.webp

Försöker undvika att äta upp de JÄTTEGODA kakorna som jag har hemma för att bjuda på imorron. Känner mest för att tvinga mig själv att baka lite muffins och tjoffa in kakorna i munnen istället :o

I bland behöver man bara stanna upp.
Inte fundera på då och inte på sen.
Bara ta ett djupt andetag och upprepa.
Vara tacksam över stunden.
För allt man har.
Turen man har haft.
Sluta ögonen och låta solen värma, känna kroppen slappna av.
Nuet.
Och bara det.
Traskar långsamt hemåt.
Hjärtat blir varmt när unga från förr och ungdomar jag träffar nu vinkar glatt, ropar.
Facit på att det räcker långt att göra sitt bästa.
Visa att man bryr sig och aldrig slutar.
Livet kan vara tufft , bjuda på smällar.
Men idag, just i dag låter jag det bara kännas bra.

Eh... jag jobbar för australiensare. Jag säger "nej" på både dialekt och män! :rofl:

Edit: De flesta jag jobbar med har ju rätt posh accent för de har gått på "rätt" skolor men en geo som kom över hit lät som Crocodile Dundee :laugh:
Jag jobbade i samarbete med australiensare några år. Tyckte om mentaliteten på dem. Samma när vi var där.
Vet inte om jag drabbades av någon direkt upphetsning av karlarna dock.
Dialekten är ju mer rolig än het. :laugh:

Skulle filma häst iom söt. Antingen råkade jag zooma ut och förvränga bilden eller så har jag fått en åsna. 😂
Visa bifogad fil 185630
Han liknar en som kallades Tulpanöra på travet fast han hade ännu längre öron och oftast låg dom långt ner på halsen, han tuggade på folk så ingen mer än jag gick i närheten av honom om dom inte måste, mig tuggade han inte på på riktigt fast han såg ut som fan själv och måttade hugg efter hugg utan att knipa till, han var en äkta buse och blev alldeles till sig när jag svarade med att garva och retas tillbaks.:laugh:
Början på vår vänskap var att jag stoppade en morot mellan tänderna på honom och jäklar vad snopen han blev, DET hade han inte väntat sig.:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat