Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shit vad trött jag blev! Är ju alltid trött känns det som..
Sonen var med trött. Han sover redan.

Har vattnat i växthuset. Snart är mitt regnvatten slut.... Ska flytta om tunnorna och byta utkastare på stupröret och hålla tummarna för regn. Får byta utkastaren när maken är hemma, jag är för kort och marken för ojämn för pall/stege utan någon som håller i.
Har stora planer för trädgården. Får se hur mycket som blir av och är genomförbart alls.

Ingen tandvärk nu, bara i hålet där tanden satt i käken. Och runt där
Så jag hoppas på att kunna åka på Diggilo båten ons-tor
Städar akvarium så att alla är rena
Får sätta med de sista imorgon. Måste in till UL för att ladda på mitt busskort mm
Packa får jag göra imorgon, behövs inte så mkt för en natt på båten

Vi var duktiga och lagade dagens middag innan vi åkte till träningen, så nu när vi precis är hemkomna fanns det mat :d Ska väl fixa ekonomin innan vi får gå och lägga oss.

Helgen har varit grym på agilitykurs med ena hunden. Idag hade jag semester och vilat massor och tränat NW med andra hunden. :)

Imorgon tillbaka till jobbet. Tycker alltid det är lite kämpigt när man varit hemma sjuk en vecka att starta om och läsa ikapp. Förväntar mig alltid massa arga mail och telefonsvararmeddelanden, och att det ska vara stressigt. Oftast är förväntningarna fel dock, men blir heldag med möten imorgon så ska däremellan försöka strukturera bland allt jag inte gjorde förra veckan. Hoppas på en bättre nattsömn än i natt 🤞

6 kubik ved kapad, kluven, inkörd och travad på knappt 1,5 dag är ju inte så illa iallafall och då har jag definitivt inte jäktat, det räcker en halv vinter och vedboden var inte tom, jag tänkte tömma den innan jag fyllde på mera men med tanke på världsläget bestämde jag mig för att toppa upp den igen, den rymmer ved för 3 år så jag beställde ett timmerbilslass och fick klen björkmassa. Veden är "slarvkvistad" vilket betyder att kvistknivarna skalat en hel del bark och drivrullarnas piggar perforerat barken, dom är alltså för hårt ansatta om det ska bli massaved men är perfekt som brännved för då torkar virket utan att ruttna så det som går igenom vedmaskinen är redan halvtorrt.:up:
När allt är klart finns det 50 kubik att ta av, det ska f*n frysa när hela skogen är full av träd.:)

Tränat, skrattat med barnet och sitter nu med ljudbok och stickning. Hoppas garnet jag beställt kommer snart, och att färgbadet inte skiljer sig vansinnigt mycket från det jag har nu. Sonen önskar innerligt att hans tröja ska bli klar. ❤️

Ska nog äta en kvällsmacka och sedan ta en dusch.

Nu börjar den där enerverande tiden på året när det är alldeles för ljust att gå och lägga sig... :cautious: Klockan närmar sig 22 (dvs läggdags) men man vill tro att det inte alls är så sent!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka