Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ledig i dag, men var i väg i morse hos terapeuten och pratade om mina bekymmer om att ha svårt att säga nej. Det var intressant faktiskt. Jag behöver träna på det.

Fick paket ganska snart när jag var hemkommen, bläckfisken var inte så stor och inte så populär men igelkotten var så den har roat rottekotten mycket nu. Två nya munkorgar varav jag valde den ena för den sitter bättre och på promenaden lyckades hon få tag i en kotte så hon var lycklig, kanske inte så effektiv...:angel:

Spionen har lite magbesvär så det blir mycket spring ut i dag, stackaren, alla fick höra hur jobbigt det var att vara lös i magen också, han är rätt....eh... hur ska jag skriva.... dramatisk, och tjöt lite en stund.

Är verkligen riktigt trött i dag, avskyr att inte kunna pigga på mig. Vill sova bort livet känns det som. På samma gång som jag är uttråkad. Och orkar inget.

Det blåser fortfarande, så promenaden blev inte så trevlig som den kunde varit. Satt en deg till surdegsbröd när vi kom hem. Denna gång blir det med linfrö och graham. Fikar under tiden, tills det är dags för 1:a vikningen. Sen blir det järnet till affären för att hinna hem tills nästa vik. Helst ska jag hinna hämta paket också, men får väl inse att 30 minuter går fort :)
Jag brukar inte vara så noga med tiden faktiskt. Det kan gå både 45 minuter och 1 timme. Inte alltid alla vikningar görs heller...

Ska in till UL och ladda busskortet
De har sommarkortet 3 månader för 1700, så man sparar en månad

Den köper jag också till sommaren, tycker att det är kanon! Nu pratas det dock om att halvera kostnaden för UL-kort från 1/7 (bara tillfälligt, sex månader) vilket skulle innebära att besparingen uteblir för min del..men det verkar inte vara 100% spikat..

Den köper jag också till sommaren, tycker att det är kanon! Nu pratas det dock om att halvera kostnaden för UL-kort från 1/7 (bara tillfälligt, sex månader) vilket skulle innebära att besparingen uteblir för min del..men det verkar inte vara 100% spikat..
Ok
Jag har begränsad månadskort

Har ont i magen för det verkar som att vår BRF inte får till någon ny styrelse. Värsta scenariot är att föreningen likvideras och husen säljs.
Risken är då stor att jag inte får tillbaka pengarna jag köpte lägenheten för för ett år sen. Jag har också ett bolån. Inte stort och jag kan förmodligen lösa det men då står jag med 0 kr i besparingar sen.

Inget av detta har hänt än men min hjärna spinner iväg och målar upp absolut värsta scenariot :down:

Knatade iväg efter jobbet och köpte ett par solglasögon för löpning/träning, att ha vid löpning och promenader. Är ljuskänslig och blir trött i både huvud och ögon utan solglasögon, och de jag har i övrigt funkar ju absolut till promenader men känns inte alls optimal för träning öht egentligen. Så känner mig nöjd, hoppas att jag trivs med dem även i praktiken!

Har ont i magen för det verkar som att vår BRF inte får till någon ny styrelse. Värsta scenariot är att föreningen likvideras och husen säljs.
Risken är då stor att jag inte får tillbaka pengarna jag köpte lägenheten för för ett år sen. Jag har också ett bolån. Inte stort och jag kan förmodligen lösa det men då står jag med 0 kr i besparingar sen.

Inget av detta har hänt än men min hjärna spinner iväg och målar upp absolut värsta scenariot :down:

Bor i en liten brf. Vissa år har har vi gjort några utskick och inte fått någon frivillig till styrelsen. När det närmar sig stämman brukar vi då i ett utskick nformera om vad konsekvensen för föreningen blir om vi inte får ihop tillräckligt många i styrelsen. Dä brukar det magiskt dyka upp några personer som kan tänka sig att sitta i styrelsen.

Bor i en liten brf. Vissa år har har vi gjort några utskick och inte fått någon frivillig till styrelsen. När det närmar sig stämman brukar vi då i ett utskick nformera om vad konsekvensen för föreningen blir om vi inte får ihop tillräckligt många i styrelsen. Dä brukar det magiskt dyka upp några personer som kan tänka sig att sitta i styrelsen.
Jag hoppas verkligen att det löser sig här också. Det är ändå 40 lägenheter så det borde inte vara helt kört.

En anledning till varför jag tror det blir hyresrätt för mig, jag har inte ork att engagera mig i en styrelse och får dåligt samvete när det var svårt att få ihop folk.

Jag borde i samfällighet och där kollade de upp att hyra in en ordförande, det gå men är dyrt. För fyra år sedan skulle det kosta ca 600 per hushåll.

En anledning till varför jag tror det blir hyresrätt för mig, jag har inte ork att engagera mig i en styrelse och får dåligt samvete när det var svårt att få ihop folk.

Jag borde i samfällighet och där kollade de upp att hyra in en ordförande, det gå men är dyrt. För fyra år sedan skulle det kosta ca 600 per hushåll.
600 kr/vad? Månad? År? Möte?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur