Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjat titta på HIP. Inser snabbt att det är en fransk serie dubbad till engelska och den finns i versionen High Potential från USA också.
Mao kan jag handlingen, trots att de ändrat detaljer.

Ljudbok och stickning. Tänt ett par ljus och sitter annars i halvmörker. Väldigt skönt faktiskt.

Har lyckats göra en plan för flytt av höns och hönshus, en uppgift som kändes hopplöst svår innan men som nu är helt görbar.
Inser att det nu är mindre än en vecka kvar tills nyckeln är i min hand. 😍

Fick idag veta att vi får ha shorts på jobbet :banana: :banana: Tidigare har det bara pratats om att ha jeans eller svarta byxor, så jag har tagit för givet att det är långbyxor som gäller. Men så såg chefen mig byta om till shorts efter jobbet och sa att det var helt ok att jobba i shorts också om jag vill. Så, nu ska det shoppas arbetsshorts :D

Ser mycket(!) fram emot det, för jag avskyr långbyxor. De shorts jag har privat är dock lite väl korta för att de ska kännas ok att ha på jobbet, eller så är de mjukisbyx-shorts. Nu kollar jag på längre jeansshorts eller arbetsbyx-liknande varianter.

Fick idag veta att vi får ha shorts på jobbet :banana: :banana: Tidigare har det bara pratats om att ha jeans eller svarta byxor, så jag har tagit för givet att det är långbyxor som gäller. Men så såg chefen mig byta om till shorts efter jobbet och sa att det var helt ok att jobba i shorts också om jag vill. Så, nu ska det shoppas arbetsshorts :D

Ser mycket(!) fram emot det, för jag avskyr långbyxor. De shorts jag har privat är dock lite väl korta för att de ska kännas ok att ha på jobbet, eller så är de mjukisbyx-shorts. Nu kollar jag på längre jeansshorts eller arbetsbyx-liknande varianter.
Jag är så AAAVUNDSJUUK! :love: :arghh::arghh::arghh:

Girighet straffar sig :D
Det är ryssens fel alltihop, och Trumps, det är i förebyggande syfte för ingen vet om skotare, skördare eller timmerbilar kommer att gå nästa år och han som kör timmerbil har samma "problem", han har inte bara fyllt vedboden utan carporten också. Det har redan aviserats nerdragningar om soppan fortsätter stiga, världen är galen och styrs av galna män.:meh::down:

Har ännu varmare hemma, men där går det att öppna fönster! På jobbet har jag inget fönster och det känns som ventilation inte fungerar alls :down: märker redan när jag kommer att luften är dålig.

Oh du kanske har lika varmt och "gött" som vi 😉😅. Usch förstår, då är det inget vidare. Blir varmt på jobbet med, försöker vädra men svårt när solen gassar (då undviker man ju).

Jobbar hemma idag. Lite tråkigt men så får det bli.
Nu ska jag bara komma på ett bra sätt att få överblick över fyra digitala och fyra fysiska dokument samtidigt. Hade behövt fler skärmar.

Träningsvärk och hosta. Förhoppningsvis beror det senare på pollen och inte någon ny förkylning, har preciiiis blivit frisk ju. 😩 Men lungorna kliiiiar. ☹️

Utmanande dag på jobbet framför mig. Men this too shall pass typ.

Jaha det verkar som att jag råkat beställa från en riktig scammare. Första gången jag råkat ut för det, jag brukar vara så noga. Det är bara några hundra och ekonomin rasar inte för det även om det är lite tajt men det blir fan en principsak för mig, speciellt när dagen startades av att han skickade ett mail , utgav sig för att vara en kvinna, nu på engelska och vänligen bad mig öppna upp betalningen från klarna igen för annars så kan dom inte godkänna en reklamation. Det funkar inte så....:banghead::mad:så nu har jag stalkat mannen från skåne, alla hans företag i både sverige och utomlands och skickat att han har till 12 på sig att maila att han avskriver allt och om han skickar en kostandsfri retursedel så kan jag skicka tillbaka skiten han skickade mig. Annars kopplar jag in skatteverket och andra myndigheter. Jag vet inte om det faktiskt kommer att ge något men fan för folk som luras! :rage:

Nu ska jag andas lite, ta nytt kaffe för det andra hann bli iskallt mitt i allt..

Jag har fått en hyresgäst! :love: :love: :love:
IMG20260528084035.webp

Ställde ut ett fat kattmat åt hen och hoppas på långvarigt samarbete

Kaffe i sängen, mata hundar, mata hästar, ge ena medicin, tempa en andra, släppa en tredje över till betet, öppna växthuset och starta robotklipparen, träna, starta robotdammsugaren, fixa frukost och börja jobba. Fullt upp om mornarna :p Hoppas för middagen går fort för jag har planerat en tur till handelsträdgården på min lunchrast :D

• Gilla
Reactions: Sel
Ligger på sängen och tittar på när robotgräsklipparen arbetar. Den hade kört fast mot ett träd tidigare, så jag skickade ett sms till hyresvärden för att fråga om det bara är att sätta tillbaka den på gräset igen. Och jodå, det var det. Men man skulle också trycka på någon knapp för att få igång den. Det visade sig vara flera knappar, i kombination, för att den skulle förstå att den faktiskt ska klippa gräset och inte bara åka runt lite planlöst :rofl: Märklig liten maskin den där, och den missar långa remsor på vissa ställen. För att vara årets premiärtur så kanske det är godkänt ändå. Hoppas nu på något färre fästingar nära huset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat