Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sopslut.
Men ätit sashimi och druckit lite procent och det var det gott.
IMG_0305.webp

Snart ska vi äta middag på vår uteplats! 😍 Så härligt väder idag och det blåser inte heller så in i sjutton som det kan göra här. Måste ju passa på!

(Bara för att jag skrev det där så kom det det par vindpustar :cautious: *knacka på trä*)

Hade epilepsianfall i morse så blev inte mycket mer gjort än att vila bort hela förmiddagen. Har drömt himlans märkliga drömmar, som vanligt efter ett anfall, komiskt nästan. Som om hjärnan plötsligt går på högvarv och ska reda ut allt och inget när man sover efteråt.

Utöver att gå med hundar i saklig lugn mak, rätt skönt i vädret faktiskt och de verkade gilla det lugna de också och stressade inte alls utan lunkade på och hade sniffari, så har jag ätit paj. Dels som försenad lunch och nyss som kvällsmat. Nu är den slut, men SÅ GOD! Den kommer jag absolut att göra fler gånger! Undrar om det var getosten som var pricken den här gången.

Och så har jag vilat nu i eftermiddag igen och drömt något märkligt jag inte ens kommer ihåg nu.
Nu väntar jag på paket från apotea med mediciner och schampo som funkade mot mitt håravfall. Det jag köpte senast tror jag inte så mycket på utan det andra verkade ge synligt resultat.

Jag ska fortsätta se känguru-filmen, när jag pausade i går var de i ett flygplan och letade efter den från luften med bedövningsgevär, antar att den ena kanske skjuter den andra i arslet istället för kängurun. Kängurun själv speglade sig i vatten och tyckte att han såg bra ut i sin nya outfit och smakade på det starka godiset och upptäckte att det var gott.

Lite promenad och ridning igår före jobbkväll och idag leeedig och all tid i världen och kom iväg lite senare till stallet- efter bla fitnesspass som var tufft för benen idag- full sommarvärme så det var vaaarmt att tömköra på ridbanan kan vi säga 😅. Mest svettigt för mig men under träns och sadelgjorden på pållan med, kom åt att travjobba henne i samlad form rätt bra utöver voltarbete 😊.
Hemma igen var det ju också duktigt varmt att sätta igång och städa golven men snaaart så 😊.

Jaha, maken vill åka till Örebro (4 h enkel väg) och flyga imorgon. Jag vet inte om jag vill följa med, men på samma gång vill jag inte sitta själv en hel dag heller. Visst kan jag hänga med och göra stan, men då får jag göra den själv för han ska ju flyga. Visst visst, jag har sonen. Men att hålla koll på en yster tvååring är fan inte det lättaste.

Hade egentligen velat lägga hela helgen på hus och trädgård. Vi har många små projekt igång.

Blir lite sur att han har tid och energi till flyget men inte till projekten. Ok, det är hans hobby och jag vet hur det är med hobbys. Han har jobbat mer än 200 h april och maj, så jag förstår att han är sliten.
Men ändå!

Suck. Känner mig som värsta surkärringen nu.

Att det i vissa fall kanske är bättre med en person som inte jobbat som personlig assistent tidigare, men där personkemin stämmer. Jämfört med en som har kunskap men där personkemin inte stämmer. Har dock inte någon erfarenhet från yrket.
Personkemin är absolut jätteviktig, men någon erfarenhet bör finnas också anser jag.

Jag tänkte lokalt när @dobbis är i Skåne. Hennes andra ställe har jag ingen koll på :) . Skämt åsido, det varnas flitigt för risk för skogsbränder här... :( Det är verkligen snustorrt i södra Sverige. Vi behöver MASSOR med regn - för skördarnas skulle också.
Inte bara det, även om inte vattenmagasinen under jord fylls på så hindrar regn ännu mera avdunstning från aqviferna under fötterna på oss. Blir det en het och blåsig sommar blir det kris på riktigt, då lär aqviferna eka tomma snart nog.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka