Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej jag känner att han inte verkar riktigt riktig liksom, och anledningen till att jag valde bort honom från början var faktiskt att han svor åt mig, satte sina känslor först och inte hade förståelse för mig alls när jag tackade nej till videosamtal redan vid första tillfället vi började skriva. "Satan så besviken jag blir" fick mig att inte svara något mer och istället gå vidare med den jag träffade på en dejt och som på riktigt visade intresse, ställde frågor, var trevlig osv. Svärmannen skrev flera gånger efter och jag ignorerade, hade gjort klart för honom vad jag ville då och sedan när dejten ghostade pratade jag lite igen, tänkte han kunde få en chans, men hur jag än försökte få honom att göra bättre ifrån sig fattade han aldrig vinken så till slut sa jag som det var- han valdes bort pga sexsnack och ointresse för mig, dejten valdes pga bristen av sexsnack och intresse. Trots att jag alltså var tydlig hela tiden, aldrig otrevlig utan sa till att jag inte var intresserad av sex så fortsatte han med sitt mönster.

Det har varit intressant att se hans mönster, och intressant att förstå mina egna känslor gentemot det, bara konstant avig. Jag läser människor ändå rätt bra, men är lättmanipulerad tyvärr, antagligen för min rädsla för arga män och vad det triggar, så för mig som person har det här varit nyttigt att se mönstret.

Visa bifogad fil 186062

Alltså, han är på något vis så oerhört svartsjuk liksom, det genomsyrar allt han skriver egentligen!

Nåja, det är aldrig fel att lära sig mer om människor- andra och sig själv :D
Jag tänker bara wut?
Du är ju definitivt värd bättre än det där.

Nu sa mina kollegor att de tror "tell date" för varslet kommer bli på torsdag eller på måndag.

Förra veckan krasha magen totalt.. har endel andra problem med men den konstanta lilla groende stressen över detta har inte gjort mig gott direkt. Fick väl veta om varslet i Februari så är rätt utdraget

Usch, varför i hela friden håller du ens på med en sådan här diskussion?! Jätteobehagligt ju!
Jag tycker mer att han är fullständigt dum i huvudet, och när han förolämpar mig har jag bara svarat, hans andra inviter har jag inte brytt mig om. Och jag har förklarat i flera inlägg varför jag inte blockade honom från början.

Tittade på vedhögen som är kvar igår och tänkte "det där får rum i vedboden utan att jag behöver stapla till taket" och så såg jag gigantiska björken som föll i stormen och som ligger bakom storklyven,,,,,, det blir stapling ända upp i tak och garanterat skohorn på slutet.:crazy:

Jag har stött på såna män också och jag förstår vad du menar med att du vill förstå dina egna känslor kring det hela men bryt och blockera honom för det där är inte friskt av honom. Han är inte en trygg bra människa. Han kan vara riktigt farlig. Han svartsjuka är inte för att han känner något för dig, för han känner faktiskt inte dig på riktigt oavsett vad ni pratat om utan det är sån han är oavsett relation med andra människor. Det är vad han visar dig. Han är ju ute efter att trycka ner dig och få dig att foga dig inför honom. Att du ska vara äcklig i det du gör och ingen vill ju vara äcklig. Det här är ett sjukt manipulerande sätt att försöka styra andra människor och om du nu som jag förstår det känner dig lätt manipulerad och kanske haft dåliga erfarenheter av män tidigare så är det lättare att dras med i sånt här och inte inse sitt egna värde, dvs att det finns bra män därute som faktiskt är både kärleksfulla och respektfulla och vill dig väl, att du som människa förtjänar att träffa någon som visar dig respekt och behandlar dig rätt och att det faktiskt även om det känns intressant är ett destruktivt sätt att fortsätta ha kontakt med honom, att ha kontakt med den sidan av egenvärdet som säger att man inte är värd bättre. Så länge du ger honom minsta utrymme så tar du det utrymmet från att träffa någon snäll och respektfull. Lägg tiden där i stället, när du sen hittar någon bra och trevlig kommer du undra hur i all sin dar du kunde lägga sån tid på den där elaka manipulerande människan.
Jag är inte intresserad av att träffa någon längre. De vettiga männen verkar inte finnas och det var i dejten jag insåg det här med hur lätt jag är att få att säga ja trots att jag inte vill och att jag är lätt att manipulera, något jag aldrig tänkt på förut men som är ett mönster hos mig, så jag trivs bäst under min sten där ingen annan är.

Den här snubben har dock visat mig en annan sida av mig som jag kan förstärka, en sida där jag kan säga nej, inte är lätt att manipulera och det var det jag ville få fram och förstå vad skillnaden var hos mig för att faktiskt kunna använda mer. Att han är ute efter att trycka ner mig var precis det jag ville se, trycka ner mig, smöra för mig och så börjar det om igen. Det har varit intressant att förstå skillnaden, och att faktiskt kunna stå på mig.

Han vet inget om mig eftersom han liksom inte är intresserad, vilket ju är hans problem, och var varför han blev bortvald. Han är alltså inte vald nu heller och är i skrivande stund sur för att jag sågade honom rejält och inte tycker om honom (han skrev det) och tycker jag ska gissa på vilket sätt jag sågade honom. Det gör jag inte.... om det är att såga någon att säga att "jag är inte intresserad" så får han väl ta den informationen och gå och gråta i ett hörn.

Ja, han är ju inget att ha, men har varit ett bra exempel på hur man kan följa mönster i att försöka få in mig i sin håv och hur arg han blir när det inte lyckas- och så om igen dagen efter.
Jag hade en bekant som enbart körde med könsord i var och varannan mening, när jag för tredje gången sa ifrån att det där har jag hört så det behöver du inte rapa upp i tid och otid slutade han helt höra av sig, min mamma döpte honom till kapten kn*ll eftersom han hade befälsgrad och jobbat inom det militära och, som han påstod, "fört trupp" men sanningen var att han varit förrådsförvaltare, alltså förrådsanställd, och fått sparken eftersom det fattades grejer på förrådet som han "tagit hand om" och sålt eller bytt mot tjänster.

Sanningen kommer alltid fram till slut.:D

I hans vokabulär ingick ordet "ludermässigt", det kallade han allt som inte fungerade som det skulle.:meh:

Vilken märklig natt med märkliga drömmar! Jag drömde om Putin, kungen och nobelmiddagen som gick snett. För att alla var sura på Putin utom kungen som hade druckit lite. Nästa döm var om en häst igen, denna bodde dock i min lägenhet och gick på kattlåda. Fick gå i koppel i skogen som en hund varje dag, följde med till affären men jag ville inte binda utanför så tog med hästen in.... Gällde att handla snabbt innan de blev arga och kom på att det var en HÄST i affären. Alltså, hjärna?!?!?!?!

Ny vecka och ska jobba om några minuter. Räknar ner veckor till semester också!

Skrattar åt robotgräsklipparen. Rocky heter han tydligen. Han lämnar stora tussar med gräs här och där på gräsmattan, för gräset är så högt och tätt växande att han tolkar det som hinder han måste ta sig runt :rofl:
Rocky borde ta sig ett snack med Bert Fjärt här som identifierar sig som en bergsbestigare..

Bifogade filer

• 20260529_171009.webp
    20260529_171009.webp
    616,9 KB · Visningar: 44
Haft möte med chefen som var på ett humör där hen är väldigt avståndstagande och lyssnar inte alls.
Kände först att ja blev orolig av hens sätt men nu känner jag mig mest irriterad.
De mötena är så onödiga när hen bara pratar o inte lyssnar 😅

Det ringde: Hej det är din medicinska sekreterare. Jag ska bara meddela att du har ett recept från njurmottagningen att hämta ut under veckan.

Fniss. Det var avkomman som fått ett samtal och de frågat om hen var tanten. Avkomma sa nej, och förklarade.

- jag ser nu att det står närstående. Kan du meddela tanten?

Jaha är jag alltså så gammal och dement att de ringer närstående först :rofl:

Jag dog sötdöden nyss...:o:love:

Står och mockar i stallet till ljudet av att båda PRE killarna ligger ner i ligghallen och snarkar i kapp, som dom alltid gör vid den här tiden på dygnet, men så hör jag plötsligt ett litet gnäggande som åtföljs av fler, ungefär så som mamman pratar med sin fölunge och så kikar jag in och ser att det är hingsten som ligger och gnäggar :heart och därimellan sultar han i luften som när en fölis diar. Har hört honom gnägga i sömnen en gång tidigare....undrar så vad han drömmer om men det verkar vara fantastiska drömmar med mycket spring i benen också :love:

Ja veden värmer 2 ggr :D
Ja minst, när jag hade sämre ekonomi fick jag tatta runt i alla skogsbackar och böndernas skogar efter vindfällen och annat som skulle bort, jag la minst 3 månader varje år på att få ihop veden och då handlade det bara om värmen till gamla kåken. Nu går det åt mindre ved för att hålla varmt i hela logen som blivit verkstad än det gjorde för enbart gamla kåken, värma den var som att försöka få varmt i en kaninbur.🥶

1e juni och SOMMAR 😍 men inte alls den ganska ordentliga sommarvärme som vi hade igår 😄. I år inleder jag sommaren med nääääästan 10 dagar semester 😃👌😍 (2 veckor till senare i sommar, så härligt att ha betald semester igen 😁👍).
Morgonkaffet fick intas i en somrig mullemugg dagen till ära 😁😍.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka