Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom få gånger jag behövt lämna blodprov har jag stuckit själv, mina kärl "rullar" och det behövs lite specialövertalning och extra handkraft på rätt ställe för att det ska lyckas så sist jag kom in överlämnade sköterskan röret med ett "ja just ja, det var ju du" och satte fingret på ena sidan kärlet medan jag stack, det gäller att sticka snett och inte som vanligt, då funkar det.:up:
Här rullar de, gömmer sig, försvinner och är så ärrade sen tidigare så när de väl hittas så är de sega som satan. Finns inte på kartan att jag kan sticka själv utan det måste de som kan göra.

Väntar på en köpare. Ger det 5 min till sen skiter jag i det och lägger ut till någon annan eller skänker det till grannen. 15:15 slutade hen efter atg det dragit över och tar max 15 min till där vi ska mötas upp. Ger hen 20 min totalt innan jag dra. Ingen lust att sitta här i bilen och vänta

Säg ifrån! Om det är svårt, så förbered en fras. ”Jag kan tyvärr inte prata.” duger bra. ❤️ Du har ingen skyldighet att vara artig. Att ha öronproppar eller lurar kan vara en bra signal, då går det att bara peka, slippa säga något.
Jag fik en väldigt pratglad aaförare en gång. Skröt om sig själv och allt han gjort. Jag hummade mest. Resan blev en prövning.
Ringde sedam sjukresor och berättade att svårt sjuka personer inte orkar med monologer från förare.

Så himla kvavt! Har så ont av det så dagens runda blev en kamp.
Känns som att det är oväder på gång. Hoppas på lite åska.
11 dagar kvar att jobba innan det är semester.
I morgon ska vi åka tio mil till jumpyard.

Hemma. Katten har ätit. Jag har satt in kycklingben i ugnen. Som vanligt jamar hon högt efter maten. Oklart varför. Jag trodde länge att hon hade ont i magen och jamade för att det var obekvämt. Numera tror jag på ett alternativ, eftersom hon kommer springande med svansen i vädret när jag går ut i köket.

Någon som vill gissa vad jag gör 😁
20260603_180437.webp

Hade lovat hibiscussticklingar till en bekant. Levererade idag tre st dubbla, rotade, i olika färger. Fick en låda ägg som tack.
Det kontantlösa samhället :D
Jag lagade en grannes tröska för 2 år sen och ville ha en säck vete som betalning och det fick jag,,,,, en storsäck på 600 kilo Dinkelvete :crazy: och när jag sa att han nog fattat fel angående storleken på säck sa han "jag har inte fattat nåt alls och den här stod ivägen". :laugh:

Burit in första lasset i nya huset. Och råkade visst börja riva i sovrummet också. 😆 Ge mig inte ett koben om det inte är meningen att jag ska riva nåt! 🤣😎
Tyvärr visade det sig vara ”fel” vägg bakom så det var en nitlott. Men men!

Nyckeln är nu min, huset har börjat fyllas med kartonger och mitt älskade antika allmogeskåp är på plats.

Dessutom blev jag uppringd från den skola sonen ska gå på och de ville ha så mycket info som möjligt redan nu för att kunna ge honom en bra skolstart i höst. Kändes VÄLDIGT bra att de är på bollen redan. ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat