Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skrev för övrigt tidigare i någon tråd om att jag blev lurad på en gräsklippare. Googlade, hittade ett bäst-i-test som såg legit ut, köpte gräsklipparen som vann, fick hem den, insåg att det var skräp, googlade lite mer och insåg att jo, jag blev lurad.

Tack för Klarna! Använder alltid Klarna när jag beställer från sidor jag inte är helt säker på (som jag till exempel beställt massor av gånger förut, vet att kundtjänst är bra osv). Så nu, när jag betalat 2700 ish och var lurad så skrev jag till Klarna, bifogade lite mail och efter ett par dagar betalar de tillbaka hela summan. Så enkel lösning! Vet att alla inte gillar Klarna men det är gång nummer två eller tre de hjälpt mig.

@Fd Diabetikern @dobbis @cambodia

Nästan rätt, har gjort en vanlig svart huva mindre svart 😁
20260603_203410.webp

Ååååh så skönt att ha fått håret klippt; betydligt kortare än jag är van vid men var så mycket slitet som behövde bort. Känner mig alltid som en ny människa efteråt 🥰. Sen for vi till ICA i samhället ett stycke bort och handlade lite: bla till middag så vi slapp laga den, pokebowl med varmrökt lax till mig 😋. Har ju inte handlat med scanner där på nästan ett halvår (sambon har skött handlingen och kör genom vanliga kassan) och givetvis blev det en avstämning haha 😅. Nä nu efter mästerkocken blir det tidig sänggång; ska bara vattna ute först 😊.

Det här måste ju vara dagens felläsning. I en billannons: "Ge mig ett skambud och hämta den!" Vad läste jag? Jo, "Ge mig ett skumbad och hämta den!" :rofl::rofl:

Jag har ALDRIG tänkt på att skambud och skumbad är såpass lika i stavning. Inte konstigt att det är svårt att lära sig svenska... :D

Ack, jag trodde de kom på fredag för att göra OVK kollen. Men som tur var kollade jag på lappen på kylskåpsdörren och insåg att det var imorgon! Det ser ut som ett bombnedskag hemma. Trodde jag skulle ha en dag till. Diskade i all hast och burit ut allt till vardagsrummet. Det är verkligen en katastrof här hemma :meh:

Imorgon måste jag komma ihåg att låsa nederlåset och stänga in katten med låda och vatten i sovrummet. Skriver en lapp om att inte öppna dörren.

Ack, jag trodde de kom på fredag för att göra OVK kollen. Men som tur var kollade jag på lappen på kylskåpsdörren och insåg att det var imorgon! Det ser ut som ett bombnedskag hemma. Trodde jag skulle ha en dag till. Diskade i all hast och burit ut allt till vardagsrummet. Det är verkligen en katastrof här hemma :meh:

Imorgon måste jag komma ihåg att låsa nederlåset och stänga in katten med låda och vatten i sovrummet. Skriver en lapp om att inte öppna dörren.

Därför det är skönt att städa lite granna varje dag 😊

På avdelningen och ätit en smörgås. Mår uselt, så hoppas på att läkaren jag ska träffa imorgon är vettig och kan hjälpa mig. Läkaren på akuten pratade om ECT, men det vill jag inte ha igen.

Det finns ex rTMS (magnetstimulering) som inte påverkar minnet. Jag har ingen personlig erfarenhet men har sett goda resultat av det. Men det ska finnas att tillgå och jag är inget proffs. Hoppas de hittar något för dig så du kan få ett stabilare mående❤️

Dricker te men fick plocka fram kåsan för det kändes så konstigt med porslinskopp - efter kommit hem från en tvåveckors cykeltur upp till fjällen :)

Då var migreringen från windows till Linux klar och vissa maskiner är numera onåbara från internet, Mac-filtrering är bra skit så vill nån snoka här kommer dom att bli jäkligt besvikna. Synd bara att man inte kan skicka sån programvara så det säger *POFF* i maskinen om nån försöker hacka systemet. :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat