Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakar tårta idag. Vi kan väl skylla på nationaldagen imorgon, men egentligen är sanningen att jag läste om ett tårta som lät god... Det finns alltid anledning att baka tårta :D ! Chokladbottnar och emellan ska det vara jordgubbsmousse. Ovanpå ska man spritsa en chokladmousse. Låter gott och ser god ut :) !

Slut som artist.
Hälsoveckan är i mål och fredagsfika med kollegorna är intagen.
Nu är jag sugen på pizza. Men jag vet inte om jag orkar hämta.

Hade tänkt gå ut och träna hästen. Tror jag väntar lite..
IMG_5751.webp

Så trist. Färgbutiken har stängt imorgon pga nationaldagen. Jag som hade tänkt köpa färg och fortsätta måla. Tur att jag kollade instagram i alla fall, för jag trodde faktiskt inte att de hade stängt.

Äntligen tagit mig i kragen och tömt släpet. Pustade ut med det som var kvar av jordgubbarma och glassen innan jag fortsätter och kollar upp vad som ska med tillbaka i klädväg. Jag hivade ju bara in klädlådor huller om buller med en massa boklådor och skafferivaror så nu blir det lite sommarkläder som får följa med tillbaka tills jag kör ner nästa lass.

Fick goda nyheter inför hösten iaf. Hoppas nu bara att mina planer som omväxling går i lås. :up:

Jösses, precis innan jag skulle gå hem checkade det in en gäst som jag Vet kommer att vara trubbel. Typisk "One star, everything was shit!" människa. 😅 Jag varnade receptionen, vi får väl se vad ytterligare hen klagat på när jag kommer tillbaka imorgon.
"Det här rummet är litet, kan du inte ge oss ett större rum!?"
(Jag var bara där för att dela sängen från kingsize till tvilling liksom. 😅"
"Njaej, det går utmärkt att ta upp det med receptionen, men hotellet är fullbelagt så det är inte säkert att det finns alternativ."
"Finns det ingen kyl?! "
"Nej, det är inte standard i våra rum men jag kan gå och hämta en!"
Jag går och hämtar en kyl, kånkar den upp till tredje våningen och de hjälper mig inte ens med dörren. Shysst! Istället blir det bläng och ett anklagande:
"Värmen är på, varför är värmen på?!"
"Centralvärmen går på automatiskt vissa tider på dygnet, men du kan skruva av elementen såhär... Om du även vill slå av handdukstorken sitter knappen här."
"Det finns inga handtag i badkaret! Kan komma med handtag?!"
Vid det laget visste jag inte riktigt vad jag skulle säga. Va?! O_o Och minen av totalt förakt hela tiden hen pratade med mig, alltså näe. Vilken trist människa. :p Vid det här laget var klockan dessutom kvart över fem, jag borde ha slutat runt fyra. Fast just den biten var förstår inte gästens fel. :)

Senast ändrad:
Jösses, precis innan jag skulle gå hem checkade det in en gäst som jag Vet kommer att vara trubbel. Typisk "One star, everything was shit!" människa. 😅 Jag varnade receptionen, vi får väl se vad ytterligare hen klagat på när jag kommer tillbaka imorgon.
"Det här rummet är litet, kan du inte ge oss ett större rum!?"
(Jag var bara där för att dela sängen från kingsize till tvilling liksom. 😅"
"Njaej, det går utmärkt att ta upp det med receptionen, men hotellet är fullbelagt så det är inte säkert att det finns alternativ."
"Finns det ingen kyl?! "
"Nej, det är inte standard i våra rum men jag kan gå och hämta en!"
Jag går och hämtar en kyl, kånkar den upp till tredje våningen och de hjälper mig inte ens med dörren. Shysst! Istället blir det bläng och ett anklagande:
"Värmen är på, varför är värmen på?!"
"Centralvärmen går på automatiskt vissa tider på dygnet, men du kan skruva av elementen såhär... Om du även vill slå av handdukstorken sitter knappen här."
"Det finns inga handtag i badkaret! Kan komma med handtag?!"
Vid det laget visste jag inte riktigt vad jag skulle säga. Va?! O_o Och minen av totalt förakt hela tiden hen pratade med mig, alltså näe. Vilken trist människa. :p Vid det här laget var klockan dessutom kvart över fem, jag borde ha slutat runt fyra. Fast just den biten var förstår inte gästens fel. :)
Märk väl att det här var Allt gästen sa till mig, förutom att peka på var jag skulle ställa kylen och lite fyllnadsord. Inget hej eller tack. Ingenting.

Spöregn. Solglimt. Spöregn. Solglimt.
Inte mitt favoritväder. Inte hunden heller.

Hund är helt utslagen efter att ha jobbat på skolan idag. Tänkte lyfta upp honom i knä men han grumsade så jag lät bli. Det är uppenbarligen tröttande att vara stödhund. Lilla hjärtat. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka