Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Roas lite av hur olika människor är ändå.
Jag har 4 vänner som jag har tät kontakt med. Två av dem verkar tro att jag är någon slags supermänniska som kan vad som helst mest hela tiden. En av dem har en, enligt mig väldigt realistisk bild av vad jag är och vad jag kan. Den sista verkar allt som oftast underskatta mig ganska rejält, vilket märks framförallt när jag vill bolla idéer kring något och vännen påtagligt ofta föreslår onödigt enkla, tråkiga lösningar eftersom allt annat är "för folk som kan mer" eller något. Lite svårt att förklara utan att ge konkreta exempel, vilket jag inte vill göra här av olika anledningar.

Tidigare hade det stört mig. Nu inser jag att det nog mest har att göra med att sistnämnda vän helt enkelt inte är lika spretig i sitt sätt som jag är, lite mer fyrkantig i hur man "ska" göra allt osv och därför inte ser samma möjligheter som jag gör.

Men alla fyller olika, bra roller. Två hejar på allt jag gör och boostar självförtroendet och får mig att komma på tusen nya idéer. En frågar lite mer kring hur jag faktiskt tänkt så att jag kan skapa en ordentlig plan och den sista är så skeptisk att jag börjar tänka på en plan b ifall det jag funderar på inte fungerar.

För stunden är jag väldigt nöjd med det som jag nu idag diskuterat med alla fyra vid olika tillfällen :p

Ni är alla getingbon borttagna! Och bruna papperspåsar på plats! :up:
Jag har blivit getingstucken en enda gång i hela livet och då tror jag att jag klämde den, annars har mina getingar varit väldigt lugna, både när jag bodde inom tullarna och ute i huset, men jag förstår att du är orolig iom din allergi. Jag hoppas du har en "penna" så du kan ge dig själv en dos om det behövs?

Förra året hade jag för första gången vansinnigt mycket bålgetingar, de hade hittat mina vinrankor och festade loss ordentligt. Kände faktiskt lite obehagligt då de var både många och väldigt högljudda. De små har jag brukat locka bort med lite bärsaft eller någon skinkbit och fått vara ifred, hört att de känner igen sina människor.

Jag har blivit getingstucken en enda gång i hela livet och då tror jag att jag klämde den, annars har mina getingar varit väldigt lugna, både när jag bodde inom tullarna och ute i huset, men jag förstår att du är orolig iom din allergi. Jag hoppas du har en "penna" så du kan ge dig själv en dos om det behövs?

Förra året hade jag för första gången vansinnigt mycket bålgetingar, de hade hittat mina vinrankor och festade loss ordentligt. Kände faktiskt lite obehagligt då de var både många och väldigt högljudda. De små har jag brukat locka bort med lite bärsaft eller någon skinkbit och fått vara ifred, hört att de känner igen sina människor.
Jag hade penna tidigare men den gick ut och jag har inte fixat någon ny, men jag har kortison hemma som ska räcka tills jag tar mig till sjukhuset. Nu var det många år sedan jag blev stucken, är man bara lugn och metodiskt brukar det gå väldigt bra. Då ser dom en inte som ett hot, däremot när det kommer jordgetingar så är det bara att springa allt man kan, dom går inte att charma alls ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka