Vad gör vi? CCXXXI

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var härligt att vara tillbaka till stallet; promenad med hästarna och det var allt flåsigt i den kvava luften att samtidigt prata med en stallkompis i telefon 😅. Sen körde pållan trots det fullt ös medvetslös (förutom lite fin trav 😍🥰) 😂 så det var någon som andades på ännu mer 😅.
Avslutar kvällen med kycklingspett och hemlagad tzatziki och andra tillbehör och lemonad med sommarbär till en film och jag lyckades sen slumra till på soffan, så där skönt trött och kissarna sover de med 🥰.

Varit ute på kvällskissen, kommer verkligen att sakna de här ljusa nätterna när jag flyttar hem igen. Det är nog det jag saknat mest i alla år jag bott söderut, att det aldrig blir riktigt ljust på natten ens vid midsommar. :down:

Sett massor med åkerbärsblommor när jag varit ute med hundarna idag. :up:

Sovit för lite och för dåligt...tyckte jag kanske hörde en mus inne i natt? :cautious: Eller så var det nåt annat, hursomhelst försöker jag vakna till liv med kaffe och tagga till lite innan jobb...går sådär :sleep:

Du handmatar dom väl inte? Det får man iiiinte göra "för då blir dom nafsiga" har jag hört hur många gånger som helst vilket är 100% lögn. En hästägare i grannens stall har för sig det så när jag besöker stallet har hennes häst och jag bestämt att då får han morotsbitar bakom ryggen på mig :angel: och hon ser aldrig att han tuggar på nåt, när hon tittar tuggar han inte.:laugh:
Jag handmatar de som kan bete sig när de får godis och de andra får i krubban. Egentligen spelar det väl ingen roll eftersom jag misstänker att barnen inte tänker så och handmatar dem dock.

Hästen jag red i går blir till exempel en drake utan hyfs och jag har inte riktigt lust att bråka med en drake utan hyfs när hela underarmen är bandagerad och sårig :p

Sitter på jobbet med en kopp kaffe och har det alldeles för lugnt :eek:
Jag är inne på 2a veckan av intro av min semestervikarie och idag har jag skickat iväg hen att jobba på helt egen hand. Jag har telefonen redo... ;)
Så mitt jobb idag blir att sortera papper som ska sparas i arkivet :sleep:

Jag handmatar de som kan bete sig när de får godis och de andra får i krubban. Egentligen spelar det väl ingen roll eftersom jag misstänker att barnen inte tänker så och handmatar dem dock.

Hästen jag red i går blir till exempel en drake utan hyfs och jag har inte riktigt lust att bråka med en drake utan hyfs när hela underarmen är bandagerad och sårig :p
Man får välja sina strider, en sak jag gör är att lära dom att dom får bita av bitarna själv och inte sluka med hull och hår som en överladdad labrador med "mat" tatuerad i pannan och detta gör ju att det aldrig blir nån kamp om godbitarna men trots det kan dom ju inte låta bli att jävlas ibland, Madam "råkade" missa moroten och placerade min tumme mellan tänderna bara sådär lagom hårt så jag inte kom loss, jävlas med husse det kunde hon den älskade lilla morrhoppan. :laugh: :heart

Fixat stallet, i regn. Det får gärna regna men helst när jag är inomhus.
Har hämtat paket och handlat lite också. Nu ska jag byta om till träningskläder och gå dagens PW.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka