Grejerna är hämtade
Vet inte riktigt när dom försvann, men inte ens en timme tog det 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men de flesta gör SÄKERT mer för samhället än de tror. Bara att vara snäll och trevlig mot medmänniskor kan räcka LÅNGT. Jag vänder mig mest mot hopplösheten. Om man tror att inget man gör kan påverka handlar det nog mest om att börja uppskatta de små positiva saker man redan gör!Fast alla orkar inte det heller.
Jag håller koll på nyheterna (delvis pga mitt jobb) men helt ärligt mår jag inte alltid bra av det. Min bransch och till viss del min AG är under attack från vissa intressenter och en del av dem backar inte för något - inkl vad som i praktiken var ett mordförsök på mig. Jag har kollegor i branschen som undrar hur f-n jag orkar... och jag vet inte alltid själv hur jag gör det.
Personligen har jag inte en så mörk syn på samhället, trots det jag varit med om, men jag förstår verkligen de som har det och inte orkar med speciellt mycket mer än att bara existera. Jag tänker inte skuldbelägga någon för det, sådana här saker ser jag som ytterst personliga. Jag har sett betydligt mörkare på min tillvaro än vad jag gör nu, under en lång tid var jag tämligen säker på att jag inte skulle leva till 30, dvs jag vet hur det är att stå i mörkret.
Fastighetsskötare så nej jag gör inget för samhället, bara för de föreningar som anlitar oss.Men gör du inga goda gärningar för samhället genom ditt arbete? Som förskollärare gör jag det varje dag, och det känns väldigt viktigt.
Fast det är väl klart att du gör något positivt för samhället om du hjälper till hålla ordning och redaFastighetsskötare så nej jag gör inget för samhället, bara för de föreningar som anlitar oss.
Men det är ju inget som påverkar samhället? Det är ju bara för de boende. Saker som de kunde göra själva men väljer att betala för. Eller tycker du att ser är samhällsstöttande att byta glödlampan i ett cykelförråd, som jag gjorde igår?Fast det är väl klart att du gör något positivt för samhället om du hjälper till hålla ordning och reda?
Ja, det tycker jag nog. Om ingen bryr sig/betalar för liknande tjänster förfaller saker och ting rätt snabbt. Och ju mer saker förfaller ju mindre bryr sig folk, det leder till skadegörelse, osv. Tror jagMen det är ju inget som påverkar samhället? Det är ju bara för de boende. Saker som de kunde göra själva men väljer att betala för. Eller tycker du att ser är samhällsstöttande att byta glödlampan i ett cykelförråd, som jag gjorde igår?
Jag tänker att I min brf gör vi boende sånt själva. Där jag jobbar betalar de boende för det med högre månadsavgift. Men det är inget som påverkar samhälletJa, det tycker jag nog. Om ingen bryr sig/betalar för liknande tjänster förfaller saker och ting rätt snabbt. Och ju mer saker förfaller ju mindre bryr sig folk, det leder till skadegörelse, osv. Tror jag.
Men tänk om ingen gör sådant? Om inte de boende bryr sig, och om det inte finns pengar att betala för tjänsterna. Rätt snabbt skulle fastigheterna börja förfalla, eller hur?Jag tänker att I min brf gör vi boende sånt själva. Där jag jobbar betalar de boende för det med högre månadsavgift. Men det är inget som påverkar samhälletmer än att jag har ett jobb då.
Ja jo. Jag tror ju dock att om man bor i en brf så tar man hand om huset, eller?Men tänk om ingen gör sådant? Om inte de boende bryr sig, och om det inte finns pengar att betala för tjänsterna. Rätt snabbt skulle fastigheterna börja förfalla, eller hur?
Det tror jag tyvärr är långt ifrån självklart.Ja jo. Jag tror ju dock att om man bor i en brf så tar man hand om huset, eller?
Vi hade barnets gungställning förankrad med typ jordspett inga problem. Min I barndomen var aldrig förankrad. Det gick det med.På väg hem med gungställningen. Nu ska vi bara komma på ett bra sätt att förankra den. Vill helst inte ha plankor under. Gjuta känns inte heller aktuellt. Så någon form av jordspett. Men håller det tro?
Jag hittar ingen i närheten som säljer så små jordspett..Vi hade barnets gungställning förankrad med typ jordspett inga problem. Min I barndomen var aldrig förankrad. Det gick det med.
Jag kommer ihåg att många satt gungställningen på långa plankor och skruvade fast, men såg nu att du inte ville ha detJag hittar ingen i närheten som säljer så små jordspett..
Helst inte, blir så bökigt med gräsklipparen och mer att trimma. Men får jag inte tag i något annat blir det plank.Jag kommer ihåg att många satt gungställningen på långa plankor och skruvade fast, men såg nu att du inte ville ha det