Vad gör vi? Del CCXII

Fast alla orkar inte det heller.

Jag håller koll på nyheterna (delvis pga mitt jobb) men helt ärligt mår jag inte alltid bra av det. Min bransch och till viss del min AG är under attack från vissa intressenter och en del av dem backar inte för något - inkl vad som i praktiken var ett mordförsök på mig. Jag har kollegor i branschen som undrar hur f-n jag orkar... och jag vet inte alltid själv hur jag gör det.

Personligen har jag inte en så mörk syn på samhället, trots det jag varit med om, men jag förstår verkligen de som har det och inte orkar med speciellt mycket mer än att bara existera. Jag tänker inte skuldbelägga någon för det, sådana här saker ser jag som ytterst personliga. Jag har sett betydligt mörkare på min tillvaro än vad jag gör nu, under en lång tid var jag tämligen säker på att jag inte skulle leva till 30, dvs jag vet hur det är att stå i mörkret.
Men de flesta gör SÄKERT mer för samhället än de tror. Bara att vara snäll och trevlig mot medmänniskor kan räcka LÅNGT. Jag vänder mig mest mot hopplösheten. Om man tror att inget man gör kan påverka handlar det nog mest om att börja uppskatta de små positiva saker man redan gör!

Fast det är väl klart att du gör något positivt för samhället om du hjälper till hålla ordning och reda :) ?
Men det är ju inget som påverkar samhället? Det är ju bara för de boende. Saker som de kunde göra själva men väljer att betala för. Eller tycker du att ser är samhällsstöttande att byta glödlampan i ett cykelförråd, som jag gjorde igår?

Men det är ju inget som påverkar samhället? Det är ju bara för de boende. Saker som de kunde göra själva men väljer att betala för. Eller tycker du att ser är samhällsstöttande att byta glödlampan i ett cykelförråd, som jag gjorde igår?
Ja, det tycker jag nog. Om ingen bryr sig/betalar för liknande tjänster förfaller saker och ting rätt snabbt. Och ju mer saker förfaller ju mindre bryr sig folk, det leder till skadegörelse, osv. Tror jag :) .

Ja, det tycker jag nog. Om ingen bryr sig/betalar för liknande tjänster förfaller saker och ting rätt snabbt. Och ju mer saker förfaller ju mindre bryr sig folk, det leder till skadegörelse, osv. Tror jag :) .
Jag tänker att I min brf gör vi boende sånt själva. Där jag jobbar betalar de boende för det med högre månadsavgift. Men det är inget som påverkar samhället 🤷‍♀️ mer än att jag har ett jobb då.

Jag tänker att I min brf gör vi boende sånt själva. Där jag jobbar betalar de boende för det med högre månadsavgift. Men det är inget som påverkar samhället 🤷‍♀️ mer än att jag har ett jobb då.
Men tänk om ingen gör sådant? Om inte de boende bryr sig, och om det inte finns pengar att betala för tjänsterna. Rätt snabbt skulle fastigheterna börja förfalla, eller hur?

På väg hem med gungställningen. Nu ska vi bara komma på ett bra sätt att förankra den. Vill helst inte ha plankor under. Gjuta känns inte heller aktuellt. Så någon form av jordspett. Men håller det tro?
Vi hade barnets gungställning förankrad med typ jordspett inga problem. Min I barndomen var aldrig förankrad. Det gick det med.

Skåne alltså :love:

Bifogade filer

• IMG_4556.webp
    IMG_4556.webp
    664,3 KB · Visningar: 29

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 539
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 822
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 684
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 856
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?