Vad gör vi? Del CCXIII

Har bytt bolag för hemförsäkringen. Lite billigare och bättre villkor. Går från att ha haft 200 000 i lösöre till 1 miljon.
Funderar på att byta olycksfallsförsäkringen också för det står ingenstans vad man får ut i händelse av olycka, det står bara att det beror på hur olyckan påverkat en och hur stort försäkringsbelopp (?) man har. Hittar inte det nånstans.
Länge tänkt på att byta men nu var det dags för förnyelse så passade på. Märkligt nog ringde de från bolaget som jag har försäkringarna i nu, har de ett sjätte sinne? Svarade inte :wtf:

Släktings granne ringde enligt överenskommelse och sa att fönstret lös i går kväll. Om jag nu bara får tag på släkting. Jag ska ju åka ner på söndag för att hjälpa till med en del praktiska grejor men jag får ju inte tag på hen!!!

Såg att två intressanta bostäder ska visas på söndag. De båda är i samma område och väldigt lika varandra. Den ena dock något större (och därmed även något dyrare...). Sambon är pepp på att se dem, så vi ska väl kontakta mäklare imorgon och fråga om vi kan komma på visning.

Det som är lite... fånigt(?) är att de bostäderna är i precis det område som jag tittade på när jag och sambon skulle flytta ihop. Precis exakt sådana här bostäder. Då ansåg sambon att de var för långt ifrån jobbet och sa tvärt nej. Nu har han upptäckt hur skönt det är att jobba hemifrån när vi bor ihop, och han likt mig saknar skog (som finns närmare de här bostäderna), så nu är han intresserad av att flytta dit. Fan att vi inte bara kunnat flytta dit direkt? Det hade säkert varit lättare så.

Det berättade inte Google för mig! :)
The Stig is the mysterious "tame racing driver" of the popular BBC Automobile show Top Gear. His name derives from presenter Jeremy Clarkson's schooldays at Repton School: "new boys at Repton were always called Stig", presumably itself derived from "Stig of the Dump", a children's novel by Clive King written in 1963 or the race driver Stig Blomqvist.

The Stig is the mysterious "tame racing driver" of the popular BBC Automobile show Top Gear. His name derives from presenter Jeremy Clarkson's schooldays at Repton School: "new boys at Repton were always called Stig", presumably itself derived from "Stig of the Dump", a children's novel by Clive King written in 1963 or the race driver Stig Blomqvist.
Jag försöker övertala dottern att vi ska skriva "Here comes The Stig 🚘" på transporten. Hon är inte övertygad :angel:

En liten kompis flög in när jag låg och läste och flög många varv i uterummet utan att hitta ut och gav upp och landade. Med en lite nätt knuff ut breddes de imponerande vingarna ut och fortsatte in i kvällshimlen mot de hägrande myggdelikatesserna.

Bifogade filer

• IMG_8324.webp
    IMG_8324.webp
    105,4 KB · Visningar: 40
Nu är jag trööööött! 🥱. Hade svårt att somna så sov typ 5,5 timme och så jobb hela dagen men var ändå inte jättetrött när jag skulle köra I rusningstrafik hem. Men nu är det verkligen hög tid att sova, kommer nog somna rätt direkt 😴.

Så skönt att det är fredag, är helt slut. Har varit ovanligt stressad på jobbet den här veckan och sovit dåligt varenda natt. Hela helgen är fullbokad inklusive ikväll när jag egentligen vill göra så lite som möjligt. Skulle behöva en helg efter helgen 😂 Har ätit frukost och Freja sprang precis ifrån mig för att jag slutade klappa. Ska packa matlådan och göra mig iordning så kan jag åka till jobbet sen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 071
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
609
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 874
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka