Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är väl inte eurovisionsfinal ikväll? Är inte det imorgon?
På vägen hem hamnade jag strax bakom ett hästsläp med en häst i den och jag blev förvånad över att se att den hade sadeln på sigJag hade inte ens tänkt tanken förut, men är det vanligt?
Spontant så tänkte jag att det skulle vara obekvämt för hästen samt ur säkerhetssynpunkt inte så smart med grejer som kan fastna i sidorna på släpet..
Stigbyglarna var definitivt uppdragna då jag kunde se dem över kanten på luckan. Blev bara lite förvånad då jag var på väg in till en rondell i innerstan av Stockholm, inte så vanlig syn därInte helt ovanligt, oftast slängs ett täcke över hästen som då täcker sadeln helt. Stigbyglarna uppdragna så att de sitter stilla och är täckta. Eller så trär en ett sadelskydd över.
Svårt att se att det är obekvämt för hästen om en inte åker långt (de jag vet som åker med "påklädd" häst åker typ till ridhuset, inte flera timmar liksom), förutsatt att det finns utrymme på bredden förstås. Däremot en viss risk för skador på grejerna och att hästen kan fastna (tänker mest vid avlastning om hästen inte ryggar klockrent..), därav att en bör täcka över sadeln så att det inte går att fastna med kåpor etc.
Att stigbyglarna skulle smälla hål i väggen under resan ser jag som osannolikt, åtminstone om väggarna är i skick.
Inte
Stigbyglarna är ju uppdragna och transportväggar är inte speciellt sköra. Så den tannken har jag aldrig tänktJag tänkte mest på stigbyglarna får jag erkänna. De är ju i metall och jag tänkte att om man har otur och smäller i mot väggen så kan det skapa något hål där den fastnar... Kanske lite katastroftankar dock
Men är det bara mest korta färder så är väl risken väldigt liten.
Men hur kunde du se det? Var övre luckan öppen? Det är ju olagligt om inte den lagen ändrats igen och jag missat det?!? Har själv aldrig någonsin transporterat häst med sadel på.
Inte olagligt, jag körde nästan alla mina hästar med öppen luckaMen hur kunde du se det? Var övre luckan öppen? Det är ju olagligt om inte den lagen ändrats igen och jag missat det?!? Har själv aldrig någonsin transporterat häst med sadel på.
Det har vell aldrig varit olagligt. Det är en myt som farit runt.Men hur kunde du se det? Var övre luckan öppen? Det är ju olagligt om inte den lagen ändrats igen och jag missat det?!? Har själv aldrig någonsin transporterat häst med sadel på.
Vad händer?Uppkopplad och klar Visa bifogad fil 167641
Ska kolla om jag har sömnapnéVad händer?![]()