Vad gör vi? Del CCXIII

Vågar du ta ett stort glas och sätta den över getingen? Så kan du öppna fönstret sedan.

Själv skulle jag ta en flugsmälla och döda den genast 🙈 du har mina sympatier, jag är rädd för getingar men vet att jag skulle dö av spänningen av att försöka hålla koll på den - mitt kontrollbehov skulle kräva att den tas bort genast.

Jag kan göra båda dina förslag, låter ofta sambon ta ihjäl dem (det går oftast snabbast och han är inte rädd även om han inte gillar att bli stucken. Han tar dem för hand..) men gör det själv vid behov.

Men problemet är att den satt inne i fönstret, mellan rutorna, och på fel sida (när jag öppnade fönstret och delade rutorna, satt den skyddad av persiennen). Just denna persiennen är också paj - går inte att vinkla om själva persiennen så att den öppnar sig liksom (såklart funkar alla utom just den..). Dra upp den vågade jag inte - geting som sitter stilla och lugnt är en sak, ilsken och uppretad/stressad är en annan femma.

Jag lyckades dock få bort den. Öppnade fönstret, delade rutorna och puttade hela fönstret så öppet som jag kunde. Drog en flugsmälla över persiennens baksida och när den blåste lite så flög till slut getingen iväg utåt. Victory! Hade den flugit emot mig så hade jag nog fått en hjärtattack.. eller om den byggt ett jäkla bo i fönstret! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Uäääh.. Önskar att jag kunde täta allt så att inte minsta lilla bagge kunde komma in! Men bor i ett lägenhetshus med självdragsventilation. Och gammal typ av ventiler i två rum (typ en låda som en drar inåt en bit för att öppna upp). Och (av ventilationsfirma) uppborrade ventiler i fönstrens överkant ( = hål rakt in utifrån) i tre rum, eftersom det behövdes för ventilationen.

Vaknade 05.15 med huvudvärk. Varken tabletter eller vetekudde har hjälpt. Jo slappnade av lite kanske känner mest att jag vill gråta över hela livet just nu. Spänningshuvudvärk antagligen.
Här är en till som vaknade med huvudvärk :down: men några tabletter senare är huvudet tillräckligt okej så jag kunde ta mig till jobbet. Hoppas huvudvärken släppt något för dig ♥️

Sitter i sängen med kaffe. Fredag!! 🥳
Hjärnan tyckte tydligen jag skulle ligga vaken en timme vid 05 och tänka på (och stressa lite över) hur jag ska göra med ridningen i höst.

Men vaknade åtminstone sen med en känsla av att det löser sig och blir bra oavsett :)

Senare idag blir det lunch med sambons mor, lite shopping själv efter det och så ska vi köpa nåt riktigt gott att grilla efter jobbet. Och balkongkuddarna ska ut!

Jag kan göra båda dina förslag, låter ofta sambon ta ihjäl dem (det går oftast snabbast och han är inte rädd även om han inte gillar att bli stucken. Han tar dem för hand..) men gör det själv vid behov.

Men problemet är att den satt inne i fönstret, mellan rutorna, och på fel sida (när jag öppnade fönstret och delade rutorna, satt den skyddad av persiennen). Just denna persiennen är också paj - går inte att vinkla om själva persiennen så att den öppnar sig liksom (såklart funkar alla utom just den..). Dra upp den vågade jag inte - geting som sitter stilla och lugnt är en sak, ilsken och uppretad/stressad är en annan femma.

Jag lyckades dock få bort den. Öppnade fönstret, delade rutorna och puttade hela fönstret så öppet som jag kunde. Drog en flugsmälla över persiennens baksida och när den blåste lite så flög till slut getingen iväg utåt. Victory! Hade den flugit emot mig så hade jag nog fått en hjärtattack.. eller om den byggt ett jäkla bo i fönstret! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Uäääh.. Önskar att jag kunde täta allt så att inte minsta lilla bagge kunde komma in! Men bor i ett lägenhetshus med självdragsventilation. Och gammal typ av ventiler i två rum (typ en låda som en drar inåt en bit för att öppna upp). Och (av ventilationsfirma) uppborrade ventiler i fönstrens överkant ( = hål rakt in utifrån) i tre rum, eftersom det behövdes för ventilationen.
Bravo! :up:

Pratat med Folksam. Förändringen i villkoren (självrisken) som gjordes nu i maj, träder i kraft nästa gång försäkringen förnyas efter ändringen - alltså nästa år för min del. I år har jag alltså den "gamla" självrisken. Good to know!

Läste igår något vettigt som man vet men man behöver en påminnelse ibland. Skapa inte ett liv där du längtar efter helg eller ledighet. Då är du på fel väg.
Nu var det något längre än ovan men längta mer på en måndag när veckan ska starta.

Är så glad att jag bytte jobb så jag kunde få bort känslan av ”äntligen helg”. Nu tycker jag det är roligt både fredag och måndag.
Är i samma känsla, bytte jobb i oktober förra året och bort försvann all söndagsångest och räkna minutrar till helg, och nu kan jag till fullo glädjas åt varje dag, vardag som helgdag, för att nu är det kul att jobba! Och eftersom det är så få förunnat att inte behöva jobba utan de allra flesta av oss måste jobba för att få livet att gå runt ekonomiskt, så är jag så glad att jobbytet blev en sån fullträff för mig!

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en ”sån” som tycker det är jättekul att gå till jobbet (utan såg det bara som något jag fick betalt för att göra), men uppenbarligen har jag blivit det 😁!

Läste igår något vettigt som man vet men man behöver en påminnelse ibland. Skapa inte ett liv där du längtar efter helg eller ledighet. Då är du på fel väg.
Nu var det något längre än ovan men längta mer på en måndag när veckan ska starta.

Är så glad att jag bytte jobb så jag kunde få bort känslan av ”äntligen helg”. Nu tycker jag det är roligt både fredag och måndag.
Kan inte komma på ett enda jobb där jag faktiskt hade sett fram emot måndag. Det skulle vara om jag fick betalt för att sitta hemma i soffan med hundarna då. 😁

Jag löser det genom att jobba helg, då är ångesten konstant! 😂

Sitter på jobbet och har lite svårt att fokusera.

Funderar på att byta efternamn till Kounéli.
Men det är absolut inte seriöst men bara litet namn skämt.
Har lite fånigt roligt åt det

Brukar ha som vana att kolla dödsannonserna på lördagarna innan jag kliver ur sängen, tagit lite skämtsamt till mig från en tidigare vårdtagare att man måste kolla först så man inte står med så man kan äta frukost sen, lite skojsamt sådär. Nyss när jag var inne på tidningens sida skrolla jag genom sidan och såg en killes dödsannons jag fick för mig att söka på namnet, bara fick ett infall. Påstås död sedan 10 dagar men fortfarande inte registrerad som avliden och mer eftersökt på mr koll än vanligt...Lite märklisch ändå. Undra om det är "vanligt" OM det är en fejkad död att man gör så, slog mig plötsligt.

Kom hem från Stockholm igår kväll och när jag slappnade av slog förkylningen ut i full blom. Hosta, feber och blåsor i munnen :yuck:

Mina hantverkare är här och bygger. Hela bottenvåningen förutom gästrummet och vardagsrummet är rivet ner i grunden. Det betyder också att jag behöver be dom lägga ut skivor varje gång jag behöver lämna min kokong för att typ gå på toaletten 🙈 Bökigt, men jag är glad att bygget går framåt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 069
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
609
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 867
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 373

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka