Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vågar du ta ett stort glas och sätta den över getingen? Så kan du öppna fönstret sedan.
Själv skulle jag ta en flugsmälla och döda den genastdu har mina sympatier, jag är rädd för getingar men vet att jag skulle dö av spänningen av att försöka hålla koll på den - mitt kontrollbehov skulle kräva att den tas bort genast.
Här är en till som vaknade med huvudvärkVaknade 05.15 med huvudvärk. Varken tabletter eller vetekudde har hjälpt. Jo slappnade av lite kanske känner mest att jag vill gråta över hela livet just nu. Spänningshuvudvärk antagligen.
Bravo!Jag kan göra båda dina förslag, låter ofta sambon ta ihjäl dem (det går oftast snabbast och han är inte rädd även om han inte gillar att bli stucken. Han tar dem för hand..) men gör det själv vid behov.
Men problemet är att den satt inne i fönstret, mellan rutorna, och på fel sida (när jag öppnade fönstret och delade rutorna, satt den skyddad av persiennen). Just denna persiennen är också paj - går inte att vinkla om själva persiennen så att den öppnar sig liksom (såklart funkar alla utom just den..). Dra upp den vågade jag inte - geting som sitter stilla och lugnt är en sak, ilsken och uppretad/stressad är en annan femma.
Jag lyckades dock få bort den. Öppnade fönstret, delade rutorna och puttade hela fönstret så öppet som jag kunde. Drog en flugsmälla över persiennens baksida och när den blåste lite så flög till slut getingen iväg utåt. Victory! Hade den flugit emot mig så hade jag nog fått en hjärtattack.. eller om den byggt ett jäkla bo i fönstret!
Uäääh.. Önskar att jag kunde täta allt så att inte minsta lilla bagge kunde komma in! Men bor i ett lägenhetshus med självdragsventilation. Och gammal typ av ventiler i två rum (typ en låda som en drar inåt en bit för att öppna upp). Och (av ventilationsfirma) uppborrade ventiler i fönstrens överkant ( = hål rakt in utifrån) i tre rum, eftersom det behövdes för ventilationen.
Är i samma känsla, bytte jobb i oktober förra året och bort försvann all söndagsångest och räkna minutrar till helg, och nu kan jag till fullo glädjas åt varje dag, vardag som helgdag, för att nu är det kul att jobba! Och eftersom det är så få förunnat att inte behöva jobba utan de allra flesta av oss måste jobba för att få livet att gå runt ekonomiskt, så är jag så glad att jobbytet blev en sån fullträff för mig!Läste igår något vettigt som man vet men man behöver en påminnelse ibland. Skapa inte ett liv där du längtar efter helg eller ledighet. Då är du på fel väg.
Nu var det något längre än ovan men längta mer på en måndag när veckan ska starta.
Är så glad att jag bytte jobb så jag kunde få bort känslan av ”äntligen helg”. Nu tycker jag det är roligt både fredag och måndag.
Kan inte komma på ett enda jobb där jag faktiskt hade sett fram emot måndag. Det skulle vara om jag fick betalt för att sitta hemma i soffan med hundarna då.Läste igår något vettigt som man vet men man behöver en påminnelse ibland. Skapa inte ett liv där du längtar efter helg eller ledighet. Då är du på fel väg.
Nu var det något längre än ovan men längta mer på en måndag när veckan ska starta.
Är så glad att jag bytte jobb så jag kunde få bort känslan av ”äntligen helg”. Nu tycker jag det är roligt både fredag och måndag.
Tvärtom tycker det är kul att prova så många bilar som möjligt, typ haha. Nä men det är nyttigt.Lämnat bilen på service = lånebil. Jag absolut avskyr att köra andras bilar! Speciellt om de är manuella.![]()
Hade det varit en lite modern automat så hade jag inte klagat lika mycket.Tvärtom tycker det är kul att prova så många bilar som möjligt, typ haha. Nä men det är nyttigt.
Njae?Sitter på jobbet och har lite svårt att fokusera.
Så
Funderar på att byta efternamn till Kounéli.
Men det är absolut inte seriöst men bara litet namn skämt.
Har lite fånigt roligt åt det