Vad gör vi? Del CCXIII

Vaknade i natt också fast senare och somnade om.
I dag blir en hektisk dag. Ska ha minst de tre första lektionerna med min klass. Ska försöka att ta en i taget.
Sen är det dessutom lång arbetsdag.
Men så är det.
Ska försöka hinna se min kompis travlopp på mobilen också.

Hunnit med både två mackor, en glass, en stor kopp kaffe och ett stort glas vatten nu på morgonen, samt skrivit in massor med folk, pratat i telefon med diverse kollegor i fält och kontrollerat att de kan jobba säkert.

Ska nog åka och handla lite nu på morgonen, så fort de öppnar. Tänker att det är lite folk och lugnt och skönt i affären då.

Har diskat och plockat lite hemma, klappat katten, fixat till lugg och bryn lite. Ska passa på att ta en promenad i solen.

ChatGPT kan hjälpa dig 🙂

Att använda chatGPT för sånt som hon kan lösa själv är väl onödigt? En sökning på en sån AI-bot tar mycket resurser.
Visa bifogad fil 167835
Hittade en perfekt lösning på mitt/vårt problem. En likadan, men nyrenoverad lägenhet säljs i samma område. Öppen visning i helgen. Sambon ska försöka ta sig dit. Den är inte nödvändigtvis renoverad på så sätt som vi skulle vilja ha det, men köket är iaf superfräscht och då kan han verkligen få en känsla för hur det skulle kunna bli.

Hade en översittare till kollega. För ett par år sedan sa jag tyst för mig själv att sitt du på din höga häst. Snart har jag ditt jobb. Så har jag utbildat mig själv utanför arbetstid och nu sitter jag här på bussen och kom just att tänka på det. För någonstans på vägen glömde jag bort att jag tänkt så. Jag hade fullt upp med att lära mig nya saker och ha roligt. Insåg precis att jag nu har det jobbet, och redan sprungit om dessutom.

Låt ingen annan definiera vad du kan och inte.

Senast ändrad:
Jo sommarvärme helt klart! Ser ut så här med på kommande väder men vore väldigt tacksam för lite regn varje dag ett tag nu!
Vi har inte haft tillräckligt med värme för att det ska behövas regn än ;) men vädret verkar ändras åt det bättre nu iaf, lite mer sol ibland enligt prognosen heh

Läste precis en insändare från en "besviken kund". Hen hade bara varit inne i affären en kort stund men ändå hunnit få böter för att den inte lagt upp en p-skiva. Det sitter uppe hur många skyltar som helst som påminner om p-skiva. Men det är ju såklart parkeringens fel och inte personens så nu tänker hen inte handla där något mer. Orkar inte 😂

Vi har inte haft tillräckligt med värme för att det ska behövas regn än ;) men vädret verkar ändras åt det bättre nu iaf, lite mer sol ibland enligt prognosen heh
Aha här har det varit så stort nu så var tacksamt med svalare väder än normalt i maj. sen fick vi äntligen regn i lördags men onödig blåst efter förstås, och sommarvärme igår och idag sen kaaaan vi få upp till 40 mm fördelat på resten av veckan veckan vilket vi verkligen behöver så så hoppas vi får det och ni lite mer sol då :)

Möte och fixar och donar. Mysig förmiddag på kontoret, men sen blir det nog hemåt.
Var iväg och red igår med två stycken från stallet, så himla trevligt.

En av dem är pensionär, och lever verkligen drömliv. Resor, tennis, yoga, spinning, privatlektioner i ridning 3 dagar i veckan...
Magi. Kan absolut tänka mig att sluta jobba imorgon och fylla dagarna med aktiviteter.
Nåja. Åtminstone om det fanns samma tillgång till pengar :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 192
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
639
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 025
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka