Vad gör vi? Del CCXIII

Yay, socialtjänsten ringde tillbaka. De hade försökt vara i kontakt med henne igår och knackat på dörren men släkting hade inte svarat. Men hen hade redan bokat in ett nytt möte nästa måndag då jag är i Göteborg och kan se till att släktingen är tillgänglig. Nu har de också mitt mobilnummer så kan kontakta mig om det är något annat. Det kanske är naivt men jag hoppas så intensivt att de kan hjälpa på något sätt.

Var in och handlade lite på Hemköp efter jobbet. Åt lunch på Zocalo
Slocknade på sängen när jag kom hem
Ska äta lite lätt middag nu - turkisk yoghurt, blåbär och honung
Sedan traska ner till Ica

Så är det kanske. Fast om du hade blivit god man hade du ju förmodligen gjort samma som du gör nu, med den skillnaden att du hade fått ersättning för jobbet?

Att vara god man är ett helvete och något en ska undvika så länge det går. INGEN i min närhet som varit god man (inkl jag själv) har någon bra erfarenhet av det utan säger samma sak som jag. Det är heller inget en ska göra för ersättningen för den är minimal (och inte värt ärren i själen en får av att ha att göra med puckade överförmyndare).

Att vara god man är ett helvete och något en ska undvika så länge det går. INGEN i min närhet som varit god man (inkl jag själv) har någon bra erfarenhet av det utan säger samma sak som jag. Det är heller inget en ska göra för ersättningen för den är minimal (och inte värt ärren i själen en får av att ha att göra med puckade överförmyndare).
Det är väl inte riktigt den bilden jag har fått av att vara god man, genom t.ex min mamma. Men det kan ju säkerligen vara på många olika sätt.

Känner mig trött efter ganska intensiv dag på jobbet men samtidigt inte 🤔 lite knasig känsla, men kan bero på mountain dew flaskan jag tog med till jobbet idag :angel::p

Länk till quizet jag nämnde i andra tråden: https://quiz.tryinteract.com/#/614b36d63365070018d81bb3

Jag blev som sagt Cecilia Vasa :D
Huh, roligt att bli någon man känner igen.
Screenshot_20250513-175147_Samsung Internet.webp

Önskar bara att jag kunde skriva lika väl :D😅

Länk till quizet jag nämnde i andra tråden: https://quiz.tryinteract.com/#/614b36d63365070018d81bb3

Jag blev som sagt Cecilia Vasa :D

Jag slog till med drottning Kristina :)

Du verkar vara mest lik Drottning Kristina (1626-1689)

Vetgirig, intelligent, modig och nyskapande.

Drottning Kristina var en mycket mångfacetterad person. Ett skarp intellekt i kombination med en gedigen utbildning samt stor vetgirighet gör Drottning Kristina till kanske den med störst potential som suttit på en svensk tron. Abdikerade 1654 och följde den väg hon ansåg vara den rätta genom att konvertera till katolicismen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 662
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
594
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 392
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka