Vad gör vi? Del CCXIII

Så här blev mitt resultat

Du verkar vara mest som Kristina Nilsdotter Gyllenstjärna (1494-1559)

Modig, medveten, strategisk och handlingskraftig.

Organiserade den svenska frigörelsekampen mot ärkefienden Danmark och ledde försvaret av Stockholm mot invasionshären trots motstånd från delar av adeln och riksråden. Borgare och vanligt folk gav dock henne sitt stöd och hon gavs namnet Vår kära furstinna .

Mot löfte om amnesti kapitulerade hon. Kanske ångrade hon sig när tyrannen frågade om hon ville bli levande begravd eller levande bränd och därefter ställde till med Stockholms blodbad. (Kristina fängslades "bara")
Så nu vet ni vad jag ska kallas :angel::idea:

Vet en med skuldsanering som hade godman, den var inte någon släkting. Den godemannen sköte inte sitt uppdrag så hen höll på att bli av med skuldsaneringen :down: pengar fanns för att betala räkningar.
Jag vet också en som haft en slarvig god man. Denne betalade inte hyran, vilket den skulle göra, så till slut hotades klienten av vräkning eller kfm. Minns inte riktigt. Det löste sig bara för att h*n hade ett sparkonto som h*n kunde betala hyresskulden med.

Hon har i alla fall lagt sig till ro nu, utan att kämpa och försöka ställa sig upp. <3 Det är värt att ge henne ett par dygn tyckte vetten, och se om hon bättrar på sig hyfsat snabbt. Annars finns det inte så mycket att göra förstås. :cry:
Men jag hoppas. Hon är visserligen gammal, men pigg.

Letar efter ett vettigt träningsschema. Finns hur många som helst så vet knappt var jag ska börja. Ska byta jobb 1 september och det kommer vara ganska tungt. Bättre att börja redan nu så kanske det hinns få lite mer muskler tills dess. Den arbetsplatsen har dessutom ett eget gym så det blir bra.

En härlig ridtur I värmen idag och släppa iväg bästa pållan i en snabbare galopp på skogsvägen när det nu ju är bra underlag; istället för studsande steg av iver blev det i stället en härligt mjuk och mer luftig galopp, underbart härligt och glad häst av att få sträcka ut lite 😍.
En hel massa flugor och andra insekter runt oss och hemma har jag fått släppa ut en humla och två otäcka (om inte samma) getingar från sovrummet och så smakade det bra med torskrygg och lax med gräddig citronsås och smörstekt sparris, middagstips 😊.

Så här blev mitt resultat

Du verkar vara mest som Kristina Nilsdotter Gyllenstjärna (1494-1559)

Modig, medveten, strategisk och handlingskraftig.

Organiserade den svenska frigörelsekampen mot ärkefienden Danmark och ledde försvaret av Stockholm mot invasionshären trots motstånd från delar av adeln och riksråden. Borgare och vanligt folk gav dock henne sitt stöd och hon gavs namnet Vår kära furstinna .

Mot löfte om amnesti kapitulerade hon. Kanske ångrade hon sig när tyrannen frågade om hon ville bli levande begravd eller levande bränd och därefter ställde till med Stockholms blodbad. (Kristina fängslades "bara")
Inte förvånad det minsta :cautious:

Själv får jag inte något svar på mitt test, för "unvalid" e-post :meh:
Nej, den är inte unvalid - den är bara lite -- annorlunda :p

Pillat i katten medicin. Hon fick den ena medicinen 2 timmar tidigare än hon egentligen ska men iom att jag hoppade över att ge henne en dos på dagen borde det inte göra något - och så betyder det ju även att jag kan sova utan att behöva gå upp.

Tror jag har lugnat mig litegrann. Men mår fortfarande illa och jag känner huvudvärken komma krypande.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 682
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
595
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 397
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka