Vad gör vi? Del CCXIII

Alltså det där hemsökta museumet i Borås. Har nån varit där?
Läst ikapp tråden och såg detta. Japp, jag har varit där. Sen troligen nog fel personen fråga om det skulle jag gissa på om man vill ha perspektiv från en som tror på spöken. Har kompis som utbildar/är medium och intresserad av spöken. Som frågade mig om ville dit och jag ville bilda min egna uppfattning om museet, så jag åkte dit med henne.
Och om jag kände nått? Nä, bara tänkte på katter :rofl: , jag köpte en likadan katt-prydnad som jag tyckte va fin i en av deras hyllor,och nix inte märkt av den mer den är fin i min hylla. Min kompis däremot kände energier lite över allt och hade mycket berätta efter besöket.
Men det var helt klart intressant läsa historier och se vad andra tror på, då jag är alltid lite nyfiken på hur andra tänker. :)

• Gilla
Reactions: Sel
Nä vi hade sikt på väg ut ur kurvan. Tääääänkte köra om när vi fick full sikt meeen så kom en bil swosh bakom oss från ingenstans och kör om oss, epan framför, och bilen bakom- genom högerkurva UTAN sikt framåt! Hade det kommit någon hade den omkörande bilen riskerat att fronta och kunnat bli en seriekrock med oss alla. Ursäkta min röriga förklaring, blev överrumplad och förbannad 🫣
Då förstår jag att du blev upprörd!
Tack för förklaring :up:

Härlig försommardag! 😍. Ridtur I sommarvärmen men vi höll oss I den härliga skogen och idag åkte både flugridtäcke och flugpannband på gör första gången den här våren/sommaren och pållan var pigg på ett par snabba galopper och särskilt innan den andra kastade hon med huvudet i väntan på galoppskänkel 😄😍. Plockade bort första äckelfästingen vid sadelgjordsstaden på pållan så när älsklingen och jag hade handlat på CG blev det en sväng in på Hööks och köpa sommarspray och den mot mygg och fästing, som sagt var.
Sen var det gott gott med grillat och cider till 😋, passa på innan det välbehövliga regnet kommer 👏.

Senast ändrad:
Har noll idéer på vad jag ska göra i silververkstaden imorgon, har googlat runt lite för inspiration och bestämt mig för ett armband. Tog sedan hjälp av chatgpt och tog fram en bild på det jag hade i huvudet. Roligt sätt att skissa på. 😊

Hemma, oh ljuvlighet. Ätit och tagit en lång varm dusch. Nu känner jag mig lite mer ren utom och inombordes. Att komma till min tysta (or rena) lägenhet är himmelen, även om *någon* har rasat runt så mattorna ligger på sniskan och överkastet och kuddarna och täcket är rejält tilltufsade.

Min syster var kattvakt och när jag pratade med henne så hade hon dammsugit lite eftersom dammsugaren stod framme, eh hann inte dammsuga så mycket innan jag stack. Tog köket + datorrummet 🙈

Hon konstaterade även att krutpaketet Megara är mycket olik Bossekatten som inte gör så mycket väsen av sig utan är belåten med att krypa upp i knät och rulla ihop sig. Hon konstaterade också att hon aldrig sett någon katt äta upp sin mat fortare 😸 och att hon är listig som insåg att jag lagt Sheba påsarna i samma skåp som torrisarna hon inte kommer åt pga snäpplock så hon har inte brytt sig om att öppna det. Men hon hade sett att syster tog fram påsen från samma skåp och då bröt hon sig in och bet upp båda påsarna 😼

Meeeeeen! Vi vill oxå se dunbollen
Förlåt, kan ta bild imorgon. Dunbollen ville springa runt i min hand så kunde inte ta kort. Sen somnade den med näbben mot ett finger när jag klappade den :heart

IMG_20250518_193211038.webp

Här är ett syskon, som tyvärr försvann (förmodligen en katt som tog den). Lilla dunbollen ser lik ut, dock lite mindre fluffig pga nykläckt :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 199
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
642
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 030
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka