Vad gör vi? Del CCXIII

Sitter och är supernervös. Katten ska dra ut en tand, blir supernojig varje gång hon ska sövas eftersom hon blev halvsidesförlamad första gången.
Men det gick hur bra som helst sist och vet vet om min oro och hade kvar henne en stund extra och se till att hon kan gå innan jag fick hämta sist och vill göra så denna gång också.

Annars sov jag 8-12, och sedan 1- 6 i natt. Det är jäkligt bra, har sovit uselt den senaste månaden.

Om 10 minuter ska jag be katten gå in i buren, hoppas hon fortfarande kommer ihåg kommandot och inte är för anti för att vi gjort så många obehagliga resor denna månad.

Blev lite svettig när Molle la sig på tangentbordet och mus klickningen slutade fungera på Discord. Spelet försvann även från skärmen men jag fick upp det som en jättetunn remsa. Katter kan hitta kommandon som är väldigt ovanliga.
Ja och jävligt keliga runt datorer mm. Smulan har saboterar mycket skolarbete för barnet.

Sparky var en stjärna på att gå i buren. Sen var hon INTE superglad när vi var hos veterinären men jag klandrar henne inte efter all veterinärscirkus.
Nu hoppas vi att veterinär inte ringer under dagen och jag kan sitta och oroa mig i onödan till kl 3.

Lyckades till sist somna och fick en sovmorgon. Varit ute med hundarna och de och katterna har fått mat, själv kunde jag inte komma på vad jag skulle äta så tog en bit ost som hundarna fick lite av. Lagt mig igen en stund innan jag samlar ihop det som ska till soprummet och sedan åka till hästarna. Har tvättid ikväll, äntligen har krånglet med tvättstugan släppt! 🥳

Mår inge bra idag. Känns som jag är nära feber och ont/rosslig i halsen. Hög puls hela natten och fortsatt hela dagen hittills. Jag gjorde bara min rehab i gymmet i morse. Kämpar på med jobb och måste nog ta tjuren vid hornen och svänga till stan och snabbhämta ett paket på lunchen som jag fått påminnelse på.

Vilket funkar tveksamt i ett radhus på två plan och där dörrar till alla sovrum samt ett av badrummen alltid är stängda :(
Tro mig, annars hade det fått flytta in en robot :D
Vi har det likadant. Men är nöjda med att kök och vardagsrum dammsugs regelbundet. Resten kräver någon form av handgriplighet. Men det är så j-a skönt att slippa i alla fall 75% av jobbet.
Mvh
Hatar också att dammsuga. Så tråkigt...

Här är det upp som en sol och ner som en pannkaka. Hade en riktigt bra början på veckan men har nu haft mitt första förmodade gallstensanfall. Fy fan vilken smärta! In på akuten och fick en så fin läkare. Tog lite tid men till sist hittade de rätt och jag blev smärtlindrad. Så nu kommer jag nervöst fundera på om det kommer igen eller om det var en engångsföreteelse. Livet det jäkla livet! Sött och salt i samma påse :meh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 572
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
665
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 580
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka