Vad gör vi? Del CCXIII

Var vaken till framåt 3 inatt för jag hade otrevliga nervsmärtor i ett ben. Helt omöjligt att somna när det som blixtar ner genom hela benet och tårna kröker sig ofrivilligt :meh:
Sov till halv elva när jag väl somnade.

Sen har jag lyssnat till organiserat vrålande från den närbelägna kaserngården och känt köksgolvet skaka när karolinerna avfyrade sin kanon!
Det är muck idag vilket förklarar oljudet :D

Är lite i chock eller något. Jag fick ett meddelande från en person som nu håller på att rekrytera folk till en ny arbetsplats. Hon hade fått höra att jag finns och är bra, så hon ville prata med mig. Hon fick mitt nummer, ringde upp och vi pratade länge. Det är ett jobb som inte finns utannonserat någonstans, men det låter som ett så nära drömjobb det kan komma för min del. Vi bestämde att ses nästa vecka, och antingen får jag en "normal" roll på heltid där, eller en "högre uppsatt tjänst" som är minst sagt intressant. Förutsatt att det alls är aktuellt för mig att jobba där vill säga. Inget garanterat från något håll än, såklart.

Jag kan knappt förstå att det händer. Att någon letar upp(!) mig för att se om jag är intresserad av ett jobb som låter så galet bra. Sådant händer bara andra ju :cautious: Men jag hoppas verkligen att det här kan leda till något bra. Och jag är SÅ tacksam att det var en som tipsade om mig. Så eh. Jag borde nog åtminstone nämna det här för min nuvarande chef i eftermiddag (men kommer inte säga upp mig utan att vara säker på att ha annat jobb).

Kass i magen. Jag kan inte bli magsjuk när jag ska ner till släkting. Dricker te för att lugna den medan jag väntar på att tvätten ska gå klart och jag behöver försöka sätta på överdraget till
bädmadrassen igen :meh: Varje gång är jag säker på att jag inte får på eländet igen.

Kass i magen. Jag kan inte bli magsjuk när jag ska ner till släkting. Dricker te för att lugna den medan jag väntar på att tvätten ska gå klart och jag behöver försöka sätta på överdraget till
bädmadrassen igen :meh: Varje gång är jag säker på att jag inte får på eländet igen.
Använd ett madrasskydd ovanpå bäddmadrassen så slipper du tvätta överdraget så ofta :)

Men VARFÖR skaffar du inte ett sådant löst madrasskydd som man lägger ovanpå bäddmadrassen istället. Kostar inte många kronor och gör livet så mycket enklare!

Är lite i chock eller något. Jag fick ett meddelande från en person som nu håller på att rekrytera folk till en ny arbetsplats. Hon hade fått höra att jag finns och är bra, så hon ville prata med mig. Hon fick mitt nummer, ringde upp och vi pratade länge. Det är ett jobb som inte finns utannonserat någonstans, men det låter som ett så nära drömjobb det kan komma för min del. Vi bestämde att ses nästa vecka, och antingen får jag en "normal" roll på heltid där, eller en "högre uppsatt tjänst" som är minst sagt intressant. Förutsatt att det alls är aktuellt för mig att jobba där vill säga. Inget garanterat från något håll än, såklart.

Jag kan knappt förstå att det händer. Att någon letar upp(!) mig för att se om jag är intresserad av ett jobb som låter så galet bra. Sådant händer bara andra ju :cautious: Men jag hoppas verkligen att det här kan leda till något bra. Och jag är SÅ tacksam att det var en som tipsade om mig. Så eh. Jag borde nog åtminstone nämna det här för min nuvarande chef i eftermiddag (men kommer inte säga upp mig utan att vara säker på att ha annat jobb).
Hade inte nämnt det för nuvarande chef förrän uppsägning 🙂

Vi har det likadant. Men är nöjda med att kök och vardagsrum dammsugs regelbundet. Resten kräver någon form av handgriplighet. Men det är så j-a skönt att slippa i alla fall 75% av jobbet.
Mvh
Hatar också att dammsuga. Så tråkigt...

Dock är kök och vardagsrum inte så jobbiga. Värre med de rum där katten har sin låda och sin mat samt där dottern gör sig piffig :rofl:

Halv 5 imorse tyckte tydligen hankatten att det var läge att skrika om att bli utsläppt på kattvinden 😝. Var redan då jättehungrig men somnade om några timmar till när jag vaknade av att han hoppade upp i sängen och då såg jag hur han sträckte sig fram för att kika om jag var vaken, haha älskade sötiskatt ❤️. Precis ätit kycklingsallad (älskar sallader 😋) och vägde upp den lilla mängden mangoraja- att jösses vad kaloririka mina sallader varit för rydbergs dressingar ju är sååååå goda och jag bara tjoffsat på massor 😌. Nu är stallet bara en mugg cappuccino bort 😊.

Kort lunchpaus med våfflan. Regnet har gjort sitt i trädgården!
20250528_122741.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 562
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
662
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 575
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka