Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker nog faktiskt byta försäkringsbolag på både hund och häst. Sambo bytte till sin hund till något likvärdigt för nästan halva priset av vad vi haft. Det tänker jag följa.Känner mig helt uppgiven efter att ha upptäckt (kommande? Ska ringa Folksam för att få besked.) försämring i kattens försäkring (sur rant i Störiga saker-tråden). Ingen fara för min lilla katt, vill jag understryka - har verkligen inga problem att ha råd med henne. Men. Jag vill ju ha en häst igen, jobbar som tusan mot det målet. Och nämnda försämring kan nog mycket väl gälla även hästförsäkring = ännu högre kostnader. Jag blir bara så.. uppgiven av den här karusellen. Kostnaderna för allt bara tickar uppåt. Jag behöver någon form av ekonomisk trygghet - konstant ekonomisk stress sliter hårt på mig - och nu sitter jag och undrar om jag ens kommer att våga skaffa häst igen. Suck.. (Och ja, det är ren lyxkonsumtion att ha dyra djur - jag vet. Det är en jäkla lyx att jag har en katt som kostar flera tusenlappar i månaden - jag vet.)
Känner mig helt uppgiven efter att ha upptäckt (kommande? Ska ringa Folksam för att få besked.) försämring i kattens försäkring (sur rant i Störiga saker-tråden). Ingen fara för min lilla katt, vill jag understryka - har verkligen inga problem att ha råd med henne. Men. Jag vill ju ha en häst igen, jobbar som tusan mot det målet. Och nämnda försämring kan nog mycket väl gälla även hästförsäkring = ännu högre kostnader. Jag blir bara så.. uppgiven av den här karusellen. Kostnaderna för allt bara tickar uppåt. Jag behöver någon form av ekonomisk trygghet - konstant ekonomisk stress sliter hårt på mig - och nu sitter jag och undrar om jag ens kommer att våga skaffa häst igen. Suck.. (Och ja, det är ren lyxkonsumtion att ha dyra djur - jag vet. Det är en jäkla lyx att jag har en katt som kostar flera tusenlappar i månaden - jag vet.)
Jag tänker nog faktiskt byta försäkringsbolag på både hund och häst. Sambo bytte till sin hund till något likvärdigt för nästan halva priset av vad vi haft. Det tänker jag följa.
Hästen har jag i Agria = asdyrt trots noll livvärde nu när han är äldre. Måste sätta mig in i det där och byta på honom med. Den ligger på över 15 000 per år. Har inte använt den på 15 år. Men vill ju ha honom försäkrad.