Vad gör vi? Del CCXIII

Chika är på benen och är uppe och vandrar, nästan som om ingenting har hänt! 😍 Helt fantastiskt! Hon har ätit frukost och retats med katten! Igårkväll kunde hon inte ens stå, knappt sitta. <3
Jag har tagit ledigt idag förstås så vi tar det piano, men jag är så lycklig! Nu är största oron att hon ska få fler strokes.
Vad glad jag blir :) Håller tummarna för att hon får slippa fler strokes :heart

Chika är på benen och är uppe och vandrar, nästan som om ingenting har hänt! 😍 Helt fantastiskt! Hon har ätit frukost och retats med katten! Igårkväll kunde hon inte ens stå, knappt sitta. <3
Jag har tagit ledigt idag förstås så vi tar det piano, men jag är så lycklig! Nu är största oron att hon ska få fler strokes.
Skönt! Jo förstår den oron. Vår gamla cocker spaniel, 16, fick en otäck frånvaroattack liknande stroke och repade sig från den! Men vi var oroliga som du säger för fler och eftersom han var ensam om dagarna med morfar som hundvakt med jämna mellanrum när vi var på jobb och skola vågade vi inte riskera att det skulle hända när han var ensam. I vårt fall var det lättare att ta det beslutet då han börjat bli lite dement och se och höra sämre <3. Hoppas det fortsätter fint med din vovve <3.

• Hjärta
Reactions: Sel
Äter frukost efter första natten i nya lägenheten. Det är så gudomligt tyst! :) :banana: :bump:
Grannarna under är i och för sig inte hemma. Dom bor i sin sommarstuga hela sommaren. Det enda jag hör är när det går i trappan och det är inte ett ljud som stör mig.

Skönt! Jo förstår den oron. Vår gamla cocker spaniel, 16, fick en otäck frånvaroattack liknande stroke och repade sig från den! Men vi var oroliga som du säger för fler och eftersom han var ensam om dagarna med morfar som hundvakt med jämna mellanrum när vi var på jobb och skola vågade vi inte riskera att det skulle hända när han var ensam. I vårt fall var det lättare att ta det beslutet då han börjat bli lite dement och se och höra sämre <3. Hoppas det fortsätter fint med din vovve <3.
Tack!
Det här var riktigt obehagligt, hon föll omkull och kämpade, ena ögat fibbade och det pågick en lång stund. :( Jag har sådan tur som har veterinären så nära. De hade precis stängt när jag ringde så hon vände bara om och var där samtidigt som mig och kunde låsa upp igen, då pågick anfallet fortfarande.
Vet förberedde mig på flera dagar, eventuellt veckor av rehab, hjälp att kissa och äta... och det senare skulle jag aldrig utsätta min tant för. <3

Jag förstår helt och hållet erat beslut, det var ungefär så jag bestämde mig för att låta Kailzie gå. Hon var inte jättesjuk, men förvirrad och gick på smärtstillande, och jag skulle börja jobba igen.

Beroende på hur det här utvecklas hoppas jag vi får sommaren i alla fall, och så ska jag rigga min petcam igen för sinnesfriden.

Tack!
Det här var riktigt obehagligt, hon föll omkull och kämpade, ena ögat fibbade och det pågick en lång stund. :( Jag har sådan tur som har veterinären så nära. De hade precis stängt när jag ringde så hon vände bara om och var där samtidigt som mig och kunde låsa upp igen, då pågick anfallet fortfarande.
Vet förberedde mig på flera dagar, eventuellt veckor av rehab, hjälp att kissa och äta... och det senare skulle jag aldrig utsätta min tant för. <3

Jag förstår helt och hållet erat beslut, det var ungefär så jag bestämde mig för att låta Kailzie gå. Hon var inte jättesjuk, men förvirrad och gick på smärtstillande, och jag skulle börja jobba igen.

Beroende på hur det här utvecklas hoppas jag vi får sommaren i alla fall, och så ska jag rigga min petcam igen för sinnesfriden.
Åh vilken tur att ni kunde få hjälp direkt :heart .

Jo precis, kändes mest rimligt även om han ändå mådde helt okej igen <3.

Ja men har du sån och kunna hålla koll är ju såklart bra och så håller jag tummarna att ni får en fin sommar ihop <3

• Hjärta
Reactions: Sel
På jobb men känns inte som om jag får något vettigt gjort. Har en del att tag i men det sitter djupt inne. Tog en långpromenad med hundarna på morgonen vilket alltid känns bättre.

Hade en rejäl mardröm inatt. Vaknade och tårarna bara sprutade. Blir gråtfärdig bara jag tänker på den. Tog tid innan jag kunde lugna mig och somna om.

Ska lämna in D´s bil på service idag vid 12 så vad jag ska göra under tiden vet jag inte riktigt. Ska ta en timme max 1 ½ men tar liksom 30 min att gå tillbaks till jobbbet så det är det ju inte värt

Började jobba 100% 1 Maj och var såklart trött fredags.. men denna vecka är jag energilös och nedstämd. Jag hoppas det vänder. En vänjer sig säkert.
Som tur e kan jag jobba förmiddagar på kontoret och sen åka hem för jag får lätt panik här (på kontoret) när jag mår såhär.

Sen vet jag inte vad det är med mina linser men jag ser suddigt som tusan.. också extremt störigt :D

Lyckats tvätta tidiga tvättiden då utbudet var ovanligt uppbokat idag. Den är kortare än resten men fick iaf tvättat och torkat det viktigaste:) Nu äter jag varma mackor till frukost. Hade tänkt ta en tripp till affären men kom nyss en kortare regnskur så får avvakta lite till

Min inflammerade tå med nageltrång fick hjälp på sjukhuset. De tyckter det var självklart att jag skulle ko0mma in.

Duktig sköterska som fixade. Det onda försvann diretk och ingen smärta nu på morgonen heller.
Halleluja att jag fick hjälp.

Jag är (nybliven) ordförande i vår bevattningsförening... och det har visat sig vara lite spännande. Det är flera fastigheter som vill koppla på sig men vi måste ju säkerställa att det finns kapacitet först. Då visar det sig att någon halvt blivit lovad av de som tidigare skött det hela (tidigare har det varit väldigt lösa boliner och vi i den nya styrelsen försöker styra upp det hela). Dvs jag kommer förmodligen att få lov att ha en grinig diskussion ikväll :meh:

Njuter av första semesterdagen av fem; långsam frukost på balkongen med bullar från bageriet och yoghurt med lokalt odlade nektariner samt melon som vi köpte på byns marknad igår. Det är en av de bästa sakerna med att vara utomlands såhär tycker jag, alla fantastiska närodlade frukter och grönsaker man kan köpa helt utan dåligt samvete (eller hål i plånboken). Maken är och surfar och jag kan faktiskt se honom här uppifrån eftersom han är på stranden närmast oss just idag. Ska snart packa ihop bok och handduk och gå ner och möta honom där för att sedan fortsätta lata mig på nämnda strand :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 790
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
600
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 423
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka