Vad gör vi? Del CCXIII

På konferens med jobbet
1000003766.webp

Min häst är inte jättenöjd med morgonupplägget nu. Dels är det inte hans människa. Dels har jag sagt att sambo ska ta ut andra hästen först. Jag vågar inte lita på att min häst inte ska försöka flytta på andra hästen om han är först i hagen och lös. Vill inte att sambo ska råka hamna mellan och bli mos.
Jag tar alltid ut min häst först iom att han inte gör sånt om jag är där.
Nu är han väldigt förnedrad som inte får gå ut först. Han är ju för fasen Kung Professorn och så ska den där lilla mesiga halvhästen gå före HONOM! 🤯
Sen är det: ”Ge mig maten då gubbjäkel!”
Och kabom på 0,3 sek ser det ut som en atombomb exploderat i hans hö när han letar de godaste småbitarna i botten. 🙄😅

Känner mig helt uppgiven efter att ha upptäckt (kommande? Ska ringa Folksam för att få besked.) försämring i kattens försäkring (sur rant i Störiga saker-tråden). Ingen fara för min lilla katt, vill jag understryka - har verkligen inga problem att ha råd med henne :heart . Men. Jag vill ju ha en häst igen, jobbar som tusan mot det målet. Och nämnda försämring kan nog mycket väl gälla även hästförsäkring = ännu högre kostnader. Jag blir bara så.. uppgiven av den här karusellen. Kostnaderna för allt bara tickar uppåt. Jag behöver någon form av ekonomisk trygghet - konstant ekonomisk stress sliter hårt på mig - och nu sitter jag och undrar om jag ens kommer att våga skaffa häst igen. Suck.. (Och ja, det är ren lyxkonsumtion att ha dyra djur - jag vet. Det är en jäkla lyx att jag har en katt som kostar flera tusenlappar i månaden - jag vet.)

Vansinnigt frustrerad över hela livet. Frustrerad över att ALDRIG ha egentid. Frustrerad över att sitta fast. Frustrerad över människor som är sega på att svara. Frustrerad över jobbet. Frustrerad över exet. Frustrerad över insikter som kommer nu, flera år senare. Frustrerad över att allting tar lång tid. Frustrerad över bilhelvetet dom bestämt sig för att haverera på de mest dryga sätt.

Dessutom pissjobbig dag imorgon.

Humöret är då att säga inte på topp. Än mindre eftersom min hjärna har bestämt att jag inte klarar av att äta, i stort sett alls.

Blörk.

Behövs det en egen Elitloppstråd? Jag har bestämt mig för att stanna hemma i år.

Jag vill egentligen vara på plats båda dagarna för att se ponnyloppen, känna stämning på eläktaren för att sen gå hem och hänga framför tvn när toaköerna blir för långa.
För mig är det inte längre försvarbart att betala dyrt för en biljett för mitt upplägg.

Men jag älskar stämningen, att se fantastisk sport. Ännu är startfältet inte helt klart men det börjar bli dags att studera på starthästarna under helgen.
Är det någon som ska dit?

Sitter i onlinemöte efter en fantastisk morgon på stallet.
Försöker mygla in mig där så mycket det bara går. Gå ner i tid sen och jobba halvtid på stallet istället.
Eller hjälpa till mot ridning :angel: (Det blir ju nästan en halv lön :rofl: )

Nåja, vi får se. Men drömma kan man ju!

Annars helt slut och lite ont i halsen så funderar på att göra en till kopp te. Och kanske jobba från en fåtölj sen.

Jag ar trott och sliten da skolaret ar nastan slut, hoppas det ger sig och Jag kanner mig piggare efter helgen aven om det bara ar 3 och en halv vecka kvar till sommarlov!!! 🎉🥳:bump::bow:

Jag konstaterade att Jag far ta tag I mina Kindetgartners (innan forsta klass, har ar de 5 ar och Jag jobbar normalt mycket battre med lite aldre barn) da en av dem fullstandigt brot ihop for att han inte fick ga av bussen forst nar vi kom till skolan harom dagen.:cautious: Mamman fick komma for att lugna ner honom.

Nu skriver Jag ner vilken ordning de gar av bussen sa Jag kan forbereda honom sa han vet om han inte blir forst ... och sa har jag plockat fram en bunt "stickers" sa mina "kinders" kan fa "instant gratifications". Dessutom har Jag spridit ut dem over hela bussen sa de inte ser varandra ... Tur skolaret ar nastan slut ... och tur for Jamieson att han fick en larare som buss schauffor ... de andra kor bussen och bryr sig mindre I att "accomodate" for enskilda behov.

Lillan sover och sover och jag får ingenting gjort. Man tycker ju att när jag ändå har hela dagen på mig och är fast i huset att man skulle göra nytta, men jag har liksom slagit rot eller nåt...
Upp till fåglarna har jag i och för sig varit en snabbsväng, men jag skulle både behöva dammsuga och sätta om några toater... tvätta en till maskin. Massor med småsaker.

Känner mig helt uppgiven efter att ha upptäckt (kommande? Ska ringa Folksam för att få besked.) försämring i kattens försäkring (sur rant i Störiga saker-tråden). Ingen fara för min lilla katt, vill jag understryka - har verkligen inga problem att ha råd med henne :heart . Men. Jag vill ju ha en häst igen, jobbar som tusan mot det målet. Och nämnda försämring kan nog mycket väl gälla även hästförsäkring = ännu högre kostnader. Jag blir bara så.. uppgiven av den här karusellen. Kostnaderna för allt bara tickar uppåt. Jag behöver någon form av ekonomisk trygghet - konstant ekonomisk stress sliter hårt på mig - och nu sitter jag och undrar om jag ens kommer att våga skaffa häst igen. Suck.. (Och ja, det är ren lyxkonsumtion att ha dyra djur - jag vet. Det är en jäkla lyx att jag har en katt som kostar flera tusenlappar i månaden - jag vet.)
Jag tänker nog faktiskt byta försäkringsbolag på både hund och häst. Sambo bytte till sin hund till något likvärdigt för nästan halva priset av vad vi haft. Det tänker jag följa.
Hästen har jag i Agria = asdyrt trots noll livvärde nu när han är äldre. Måste sätta mig in i det där och byta på honom med. Den ligger på över 15 000 per år. Har inte använt den på 15 år. Men vill ju ha honom försäkrad.

Förstår precis och har samma tankar/känsla tyvärr om häst :heart

Blä, sista kvällen i huset på länge. Skjutsade mamma till tåget tidigare idag så hon är hemma. Planen har varit att jag åker i svinottan i morgon bitti, men funderar på om jag ändå inte ska köra upp inatt. 🤔 Ska plantera blommorna innan jag åker, diska upp och plocka ihop mina saker. Får inte glömma grytorna den här gången och ska packa bilen ikväll som är nytankad. Varulven har varit till veterinären och fått sin spruta. Bära in det lilla trädgårdsbordet och stolarna + grill. Låst ena grinden med kätting och hänglås, ska låsa den andra med när jag åker + grannen ska hålla utkik om det kommer bilar hit.

Jag köpte en liten bäddsoffa på IKEA när mamma var här. Den jäkla luftmadrassen jag hade var det hål i så jag sov som en kratta första natten hon var här. Bäddsoffan kostade nästan lika mycket som ytterligare en turistsäng och vi har sovit otroligt bra i den. Vägrade köpa en tredje luftmadrass, nu har jag haft två och bägge gick det hål på efter kort tids användning. :cautious:

Köpte ett par korvar hundmat till hundarna och trodde de skulle bli jätteglada. Fåntratt åt inte upp sitt och Grimm kräktes upp det. :yuck:

Usch, jag vill ha kvar huset! Saknat mina höns jättemycket och har älskat att bo här. Nu börjar dessutom alla fruktträden slå ut, häggen blommar och syrenen är sprickfylld med knoppar. :arghh:

Jag tänker nog faktiskt byta försäkringsbolag på både hund och häst. Sambo bytte till sin hund till något likvärdigt för nästan halva priset av vad vi haft. Det tänker jag följa.
Hästen har jag i Agria = asdyrt trots noll livvärde nu när han är äldre. Måste sätta mig in i det där och byta på honom med. Den ligger på över 15 000 per år. Har inte använt den på 15 år. Men vill ju ha honom försäkrad.

Oj! Jag förstår dig.

Jag är generellt väldigt restriktiv med att byta försäkring på djuren, och vågar inte byta nu. Eller vågar och vågar, men katten min är trots allt minst 10år gammal - känner att risken för att försäkringsskyddet blir urvattnat (i praktiken) är stor.

Men jag lär ju få göra grundlig research när/om det blir dags för nästa djur att försäkras. Vara utan veterinärvårdsförsäkring vågar jag inte..men blir det häst så är frågan om jag kommer att teckna någon livförsäkring, faktiskt..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 802
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
603
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
70 442
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka