Vad gör vi? Del CCXIII

Har kommit hem från jobbet och packat upp.
Nu är frågan om jag ska vara vaken till 7 och ta stallet då och sen sova eller om jag ska sova nu till 7 och ta stallet eller sova nu till typ 10.
Inget förslag är riktigt bra :meh:

Den som planerat mitt innehåll i mitt jobbschema borde få sparken (dvs jag). Att jag, som är introvert, hatar att prata inför folk och töms på energi så otroligt fort när jag har med folk att göra, ska stå och hålla 2-3 workshops i veckan i 4 månader! Dessutom har jag ju andra uppgifter med såklart men de dränerar inte mig.
Hur kan jag ha planerat detta??

Sitter på sängen och funderar på vad jag ska hitta på. Äta frukost? Äta frukost + se tv? Skriva brev? Skriva ut lite papper? Vila lite till?
Vet inte, tror jag kryper ner under täcket igen en stund, känner mig inte riktigt vaken än … :sleep:

• Gilla
Reactions: Sel
Älskar att gå på Dramaten med treorna 🥰 De är så genuint glada att få följa med och nu på bussen hem krävde ett gäng att jag skulle komma och sitta hos dem för att prata om pjäsen.
Så himla bra att de faktiskt hade möjlighet att landa efter pjäsen också! Minns så många föreställningar med skolan genom åren där det bara var "hopp och lek" eller hemgång efter föreställningen så att man aldrig hade möjlighet att prata om den direkt efter!

Vet inte vad vi ska hitta på idag. Regnet vräker ner och det är kallt.

Imorgon är det trädgårdsmässa. Men när jag kollade utställarlistan verkade det mest vara mat.. Vet inte om jag vill åka då.

• Gilla
Var precis upp till grannarna och knackade på. Satt hemma och skulle precis äta frukost när jag hör mannen där vråla och skrika på någon i familjen, sedan hörde jag hur hårda saker kastades i golvet. Blev orolig för övriga familjemedlemmars säkerhet, så jag gick upp direkt. Det kändes verkligen inte(!) bra det jag hörde... Mannen öppnade, ena barnet försökte säga något till mig men mannen avbröt och pratade ursäktande om att han "har en dålig dag bara"... Jag förklarade iaf att vi blev oroliga. Ska försöka prata med barnet sedan, brukar se barnet leka ensam ute på gräsmattan då och då. Och prata med mamman som jag nu inte såg till öht. Nu är det i alla fall lugnt där uppe. Hoppas innerligt att det bara låter värre än det är, men oavsett tycker jag inte att något barn ska behöva vara med om att ens pappa(?) står och vrålar och kastar saker runtomkring sig utan att någon reagerar.

Var precis upp till grannarna och knackade på. Satt hemma och skulle precis äta frukost när jag hör mannen där vråla och skrika på någon i familjen, sedan hörde jag hur hårda saker kastades i golvet. Blev orolig för övriga familjemedlemmars säkerhet, så jag gick upp direkt. Det kändes verkligen inte(!) bra det jag hörde... Mannen öppnade, ena barnet försökte säga något till mig men mannen avbröt och pratade ursäktande om att han "har en dålig dag bara"... Jag förklarade iaf att vi blev oroliga. Ska försöka prata med barnet sedan, brukar se barnet leka ensam ute på gräsmattan då och då. Och prata med mamman som jag nu inte såg till öht. Nu är det i alla fall lugnt där uppe. Hoppas innerligt att det bara låter värre än det är, men oavsett tycker jag inte att något barn ska behöva vara med om att ens pappa(?) står och vrålar och kastar saker runtomkring sig utan att någon reagerar.
Ring polisen.

Jag tycker att du ska göra en orosanmälan istället för att ingripa på egen hand.

Så himla bra att de faktiskt hade möjlighet att landa efter pjäsen också! Minns så många föreställningar med skolan genom åren där det bara var "hopp och lek" eller hemgång efter föreställningen så att man aldrig hade möjlighet att prata om den direkt efter!
Det är viktigt att få prata om det man har sett! Det är också otroligt roligt att få prata med eleverna om det man ser och har sett. I pausen blev det också många samtal, sen fick jag även en kommentar av en annan besökare som värmde. "Vilka fina elever ni har, jag var orolig när jag hamnade bredvid dem men de har varit fantastiska."

Migrän i dag också. I dag ska jag på första besöket hos migränhjälpen, det känns väldigt skönt att ha tagit tag i det här igen.
Kollade min huvudvärksdagbok i morse och det har varit huvudvärk varenda dag senaste 2 veckorna.
Det är jag van vid, men smärtan har varit värre och dessutom 5 migränanfall (tror jag, jag fattar fortfarande inte riktigt vad som är migrän och inte) på 2 veckor.

Nu ska jag svara på lite mail, blir att jobba i maklig takt i dag.

Det utlovade regnet har gått från 22 mm till 4.. Lite besviken, ville ju testa om min koppling mellan vattentunna och ibc-tank funkar. Nåja, det kommer fler dagar.

Nu ska jag klippa ut delar till en regnkappa. Har inte designen helt klar, vi får se hur långt tyget räcker.

• Gilla
@Red_Chili Bra av dig att gå upp och kolla läget :heart .

Vi har ringt polisen några gånger pga bråk hos granne i huset. Tror inte att det finns barn i det hushållet, men det har varit vrålande och brak och det har hållit på länge. Inte bara vi som ringt heller, har vi blivit varse vid ett par tillfällen. Jag har inte känt mig bekväm med att gå och knacka på, inte heller säker på exakt vilken lägenhet det är (bara att det varit samma) men polisen har inte haft några problem att hitta rätt. Ringer förstås bara när jag faktiskt känner att det känns som att det behövs (inte för lite höjda röster i fem minuter, liksom), men har inte nån gång fått höra något om att det är onödigt eller att de inte kommer - det enda är att nån gång har det dröjt så pass att polisen ringt upp igen för att höra efter "om det lugnat sig nu". Jag tänker att det är bättre att flagga på om en är genuint orolig. Kommer nån ut och det inte är något så händer ingenting, såvitt jag förstått.

Väldigt skönt och behövligt med lite ihållande regn men 5 grader varmt känns lite onödigt kyligt 😅 så fick bli en tändbrasa imorse innan jag tog pendeltåget till stan 😊.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 250
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
645
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 038
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka