Vad gör vi? Del CCXIII

Är lättad. Släkting lät mycket bättre idag! Hen har ätit och sovit bra för en gångs skull. I grund och botten tror jag också att hen är glad över att ha tagit sina prover. Rösten är pigg och hen kunde yra på rejält om grannarna i huset. Hurra! Känns som all stress nästan är värt det.

Mår inte alls bra idag, men tog mig iväg till silversmidet på förmiddagen iaf.
Sedan har jag vilat en massa och nu håller jag på och tvättar.

Arbetsgivaren som missade mötet igår har fortfarande inte svarat på mitt mess om ny tid. Så tänkte höra av mig igen imorgon. Har fortfarande en dålig magkänsla.

Tvätt i torkskåpet. Skönt, nu bara vänta på att det ska torka och sedan hänga upp det. Lustigt att när jag har det städat hemma så vill jag fortsätta ha det prydligt. Får se hur länge det varar.

Sedan i fredags så har jag fått tillbaka min problem med ena örat.
Var till Vc i måndags och fick droppar att ta. Har inflammation i hörselgången...
Ska tillbaka i morgon för mer spola och suga i örat
Har ont i hela den sidan och hör knappt på höger öra

Står i solen, väntar på min svenska kompis och övar på att vara En Jobbig Människa.

Screenshot_20250521_163104_WhatsApp.webp

Mötte upp och vinkade av sambon till deras sommarfest, så nu sitter jag i en mycket lugn och avslappnad hotellbar runt hörnet med ett glas vin och min bok. :love:

Inte så dumt det heller.
Funderar fortfarande på vad jag ska ha till middag.. Finns för många möjligheter!!

Nåja, så småningom måste jag hem och hänga tvätten om inte annat. Hoppas ha bestämt mig om mat tills dess :rofl:

Sitter i syrummet igen. Standard om kvällarna känns det som. Beslutsångest om samma ämne som vanligt.

Hade behövt handkräm också men då måste jag ner en våning. Orkar jag gå i trappan om det inte är kris? Nä. Så här sitter jag med torra händer.

Tvätten hänger på tork. Just gått ner och satt på torkskåpet igen så allt blir ordentligt torrt. Satt in revben i ugnen och äter äpplen för att driva upp blodsockret.

Sov dåligt inatt och var på jobbet före 06. Vid 07 ringer en kollega med magsjukt barn så jag tar även hans pass ikväll och jobbar till 22. Eftersom jag ska jobba så länge så fick en annan kollega hoppa in ett par timmar för mig vid 12 så jag skulle åka förbi stallet och titta till hästarna och en sväng hemma innan jag åkte tillbaka till jobbet.

Kul, varulven blev dålig i bilen och sket på sig då jag inte kunde stanna när han blev orolig. :turd: Fick köra hem, riva ut mattan jag hade bäddat med, rullade ihop den och slängde in den på min balkong. Hans koppel var nerbajsat och fåntratt passade på i den allmänna förvirringen att springa en lov själv i regnet. Innan jag var klar med att bädda om i bilen så kastade han sig in igen i röran och vägrade komma ut. Jag fick rafsa ihop det som ska köra till tippen i morgon, slänga in på balkongen och lasta in bägge två igen när jag var klar och ut till stallet.

Började regna när jag var hos hästarna, de fick ett par äpplen och Lantbrukstjänst har varit förbi stallet med min lilla ponnys skor som jag efterlyst. Började gråta igen när jag såg dem och grinade hela vägen hem. Hann lägga mig att vila knappt en timme, ge katterna lite mat och sen tillbaka till jobbet.

Varit en hemsk kväll, ringt stup i i ett, larmat och folk som inte vet var de varit och jobbat. Nytt program att försöka sätta sig in i och en neda stor allmän förvirring. Ångrar att jag tog på mig kvällspasset, kände att jag till slut behövde försöka skriva ner allt för att inte glömma bort vad jag håller på med. Nu är det tack och lov lite lugnare.

I morgon natt ska jag jobba extra igen, efter jag varit till kirurgen på återbesök och träffat sjukgymnasten på dan. slutar fredag morgon vid 06 och sen tillbaka till mitt ordinarie pass kl 14 för att jobba em hela helgen och sen gå ut på nattskiftet igen på måndag kväll. 🤪

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 201
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
643
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 032
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka