Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här bråkas det en del ibland, och visst, huset är lyhört, men det var just hur och vad som skreks som fick mig orolig (han skrek så högt att jag hörde ord för ord allting). Men, ingen gång har det hållit på längre än kanske 15 minuter. Inte en chans att någon polis skulle göra något då, men nu när det även började kastas grejer så kände jag att det var läge att gå upp. Hoppas att han tänker till lite nu och tar det lugnare när han vet att även grannar reagerar.@Red_Chili Bra av dig att gå upp och kolla läget.
Vi har ringt polisen några gånger pga bråk hos granne i huset. Tror inte att det finns barn i det hushållet, men det har varit vrålande och brak och det har hållit på länge. Inte bara vi som ringt heller, har vi blivit varse vid ett par tillfällen. Jag har inte känt mig bekväm med att gå och knacka på, inte heller säker på exakt vilken lägenhet det är (bara att det varit samma) men polisen har inte haft några problem att hitta rätt. Ringer förstås bara när jag faktiskt känner att det känns som att det behövs (inte för lite höjda röster i fem minuter, liksom), men har inte nån gång fått höra något om att det är onödigt eller att de inte kommer - det enda är att nån gång har det dröjt så pass att polisen ringt upp igen för att höra efter "om det lugnat sig nu". Jag tänker att det är bättre att flagga på om en är genuint orolig. Kommer nån ut och det inte är något så händer ingenting, såvitt jag förstått.
Mmmmm.... gick morgonkissrundan med hunden, iförd vinterjacka, handskar och mössaDet är TRE grader och regn
Regn är bra, men snälla?!
För övrigt längtar jag till helgen.
Den chocken fick jag också för några månader sen, när jag började planera besök hos min kompis på Kebnekaises fjällstation. Jag kommer att resa i totalt 28 timmar för att komma dit (buss, flyg, tåg, tåg, tåg, buss, vandring), där resan från Skottland till Sverige bara står för en bråkdel, och kompisen verkade känna lite press på att det verkligen ska bli bra med det i åtankeDet tar närmare ett dygn att åka till Kirunahar aldrig varit norr om Borlänge
![]()
Funderar på vad jag vill göra under semestern, om jag vill åka till bortDen chocken fick jag också för några månader sen, när jag började planera besök hos min kompis på Kebnekaises fjällstation. Jag kommer att resa i totalt 28 timmar för att komma dit (buss, flyg, tåg, tåg, tåg, buss, vandring), där resan från Skottland till Sverige bara står för en bråkdel, och kompisen verkade känna lite press på att det verkligen ska bli bra med det i åtankeDet är verkligen en sådan grej där man får se resan som typ hälften av upplevelsen!
Jag hade absolut ringt polisen nästa gång! De tar våld i hemmet på stort allvar. Speciellt om det finns barn med i bilden.Var precis upp till grannarna och knackade på. Satt hemma och skulle precis äta frukost när jag hör mannen där vråla och skrika på någon i familjen, sedan hörde jag hur hårda saker kastades i golvet. Blev orolig för övriga familjemedlemmars säkerhet, så jag gick upp direkt. Det kändes verkligen inte(!) bra det jag hörde... Mannen öppnade, ena barnet försökte säga något till mig men mannen avbröt och pratade ursäktande om att han "har en dålig dag bara"... Jag förklarade iaf att vi blev oroliga. Ska försöka prata med barnet sedan, brukar se barnet leka ensam ute på gräsmattan då och då. Och prata med mamman som jag nu inte såg till öht. Nu är det i alla fall lugnt där uppe. Hoppas innerligt att det bara låter värre än det är, men oavsett tycker jag inte att något barn ska behöva vara med om att ens pappa(?) står och vrålar och kastar saker runtomkring sig utan att någon reagerar.
Jag hade absolut ringt polisen nästa gång! De tar våld i hemmet på stort allvar. Speciellt om det finns barn med i bilden.
Har själv ringt polisen på en granne men då var det även knark inblandat.
Jag hade absolut ringt polisen nästa gång! De tar våld i hemmet på stort allvar. Speciellt om det finns barn med i bilden.
Har själv ringt polisen på en granne men då var det även knark inblandat.
Skönt att de tagit det på allvar när det varit aktuellt för er att ringa. Om det blir någon liknande situation igen så ska jag nog testa att ringa. Hoppas innerligt på att det inte behövs dock.Jag har ringt polisen två gånger pga ett par föredetta grannar. De var här på en kvart, och stannade länge och pratade med båda i paret. Nästa gång jag ringde var det redan någon annan granne som larmat, och det kom två patruller. De tar definitivt risk för våld i hemmet på stort allvar!
Orosanmälan gör man för att man är orolig för vad som händer. Man behöver inte utreda själv först.Min tanke är att jag vill kolla först om det är så att jag överreagerar innan jag gör en orosanmälan. Men det kanske är dumt? Jag vet inte riktigt hur sånt där går till heller.
Vilken parfym?Extremt osugen idag. Superintensiv arbetsdag, mensvärk, det är kallt, jag är trött… Blörk!
Men är löjligt lycklig över att jag beslutade mig för att köpa min favoritparym till mig själv i födelsedagspresent och nu luktar FANTASTISKT!![]()
Väldigt sant...Orosanmälan gör man för att man är orolig för vad som händer. Man behöver inte utreda själv först.
Att pappan avbröt barnet tyder på att barnet inte får avslöja nåt, kanske.
Nu när han vet att du reagerat så kanske det fortsätter med tyst våld ändå. Så du ska tro att allt är lugnt.