Vad gör vi? Del CCXIII

Ska till Wapnö idag, trots skitväder.
Sista dagen med sjukskrivning. Skickat in till sjukförsäkringen och undrar fortfarande vad Försäkringskassan håller på med. Inte fått svar på min ansökan från början på april än.
All respekt för att de har mycket att göra, men handläggningstiden är ju löjlig..

Särbon höll på att göra samma sak när jag satt i ett möte. Jag tror inte mina kollegor hade uppskattat en borrare endast iförd kalsonger :rofl:
Sambon har snälla kollegor. Om någon märkte något så var det iaf ingen som sa något. Men eh... Jag ska nog ha för vana att inte vara nära datorn när han har möten :rofl: (och hoppas på att vi snart kan flytta till större, så att han kan ha ett litet arbetsrum istället för att sitta i vardagsrummet...)

Jag har försökt ta sovmorgon men glömde bort att stänga av ljudet på mobilen så fått en massa notiser som stört mig. Varit ute och rastat hundarna och de och katterna har fått mat. Båda hundarna såg väldigt oförstående på mig så jag öppnade yoghurten och de fick en klick var på torrfodret och ordningen var återställd. :d

Nu har jag lagt mig igen, ska ligga och slöa fram till 11, sen åka till stallet och sen Rusta och köpa kattmat och hundpåsar innan jobbet. Det blir iaf lite rabatt på 30 kr/förpackning av fodret jag brukar köpa och jag är inne på sista rullen bajspåsar.

Fiskmåsen som ruvat på sina 3 ägg i boet utanför kontorsfönstret länge verkar ha gett upp på ett av äggen och äter upp det:

fiskmas.webp

Men sen tillbaka och ruvar på de kvarvarande två.

Det är väldigt fuskigt att du/ni får lön 4 dgr före mig/oss.😉

Förstår det ;) .
Jag skulle nog inte kunna vänja mig vid att få lön den 27, skulle stressa ihjäl mig över räkningar etc (helt i onödan, såklart! "Men tänk om nåt strular nån gång!" hojtar stressrösten i bakhuvudet.) :nailbiting:

Ruvar på var/hur jag ska söka hjälp med min stressproblematik, vars själsliga och kroppsliga yttringar (inte minst en brutal gastrit) är rätt besvärande vid det här laget.

Distriktsläkaren kan väl remittera nånstans antar jag, men det måste ju vara till nån som är bra på just stress. Och vi har samtalsterapi som anställningsförmån på jobbet, men samma där - det behöver ju vara någon med erfarenhet och kompetens kring stress.

Får försöka inventera imorgon.
Njae. Telefonsamtal med en ofokuserad ssk på VC gav ungefär noll. De kan bistå med sjukskrivning och sömntabletter, ingetdera intressant för mig, och en "samtalssköterska" som förvisso jobbar bl a med stresshantering men där finns tid först långt fram i höst. Tack och hej.

Får titta på arbetsgivarens upphandlade psykologer.

Katten är fortfarande bakom rumpan. Ruggigt ute.
Det går så himla snabbt att skriva här hemma 😅 Gjorde precis klart ett planeringsdokument på 13 sidor som jag tänkte skulle ta en eller två dagar att skriva på jobbet. Här hemma tog det 2,5h.
Men ganska trött i huvudet pga har superfokuserat. Så nu blir det paus. Tvätt och vattna blommor, sen tar jag mig an nästa grej på jobblistan :up:

Den ser inte så hög ut, kanske passar på min köksbänk ... vad är det för märke och modell? Behöver man koppla den med fast koppling till vattenledningen?
Märket är Logik och jag hittade den på Elgiganten. Det behövs inte fast koppling till vattnet!
Jag fyller på med medföljande kanna.
Det som är lite knepigt är att påfyllningen sitter längst bak på ovansidan så det kan vara knepigt att fylla på om man har skåp över.

Fick hem en låda från matsmart igår (borde döpa om till blandsmart haha) och trosorna från pierre robert var så sköna så la precis en beställning till för ett gäng par till 👍 plus prova den omtalade dubaichokladen 😄.
Nu ska jag tvätta och städa klart innan det är dags för stallet före jobbkväll 😊.

Märket är Logik och jag hittade den på Elgiganten. Det behövs inte fast koppling till vattnet!
Jag fyller på med medföljande kanna.
Det som är lite knepigt är att påfyllningen sitter längst bak på ovansidan så det kan vara knepigt att fylla på om man har skåp över.
Aha! Tack för info, då funkar den inte på min köksbänk. Om man inte ställer baksidan åt sidan, kanske?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 339
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
652
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 223
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka