Vad gör vi? Del CCXIII

Då kunde han ju fixa själv kan jag tycka ;) men jag antar att man helt enkelt vill vara snäll ibland!
Haft boendeetöd så nej, men var hemma på permis från korttids så var snäll och fixa (det enda jag gjorde, skötte sig själv i övrigt) uppdragsgivarens mat gjorde sig själv i ugnen :)

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sel
Hehe :). Aldrig fått hemma då mamma inte äter det och i skolan kunde man ju välja potatisbullar så aldrig ätit det eller velat prova. Pölsa låter ju ännu läskigare med lungdelar och allt jag läst i ingredienserna 😂.
Jag som är uppväxt med hemmaslakt tycker det är respekt för djuret att ta till vara på allt som går. Lungorna fick dock katterna.
Förstår inte riktigt skillnaden mellan t.ex lungor och köttet intill. Det ena gott och det andra inte?

Det är väl fantastiskt att de går att göra nåt av så många delar som möjligt.

Jag som är uppväxt med hemmaslakt tycker det är respekt för djuret att ta till vara på allt som går. Lungorna fick dock katterna.
Förstår inte riktigt skillnaden mellan t.ex lungor och köttet intill. Det ena gott och det andra inte?

Det är väl fantastiskt att de går att göra nåt av så många delar som möjligt.
Pölsan ser så.....Inte gott ut till konsistensen med.

Ja men det förstår jag ändå (uppväxt på gård med men inte med hemmaslakt dock), fantastiskt mycket man kan få ut av djuret och såklart bra att ta tillvara på så mycket som möjligt :)

Mysmorgon med ett stilla regn utanför fönstret (jag håller med @Sel, prisa gud!) och kyrkklockor som spelar vackert ett kvarter bort. Jag sov i nästan 10 timmar i natt och är med det ännu mer nöjd över att jag ställde in gårdagens planerade äventyr. Har just sett klart ett avsnitt av en riktigt bra ny dansk serie (Reservatet, Netflix) och ska nog unna mig att se ett till innan vi tar tag i det bombnedslag som för nuvarande är vårt hem. Vi har levt i renoveringskaos i ca tre veckor nu och både jag och maken ser riktigt fram emot att ägna typ 90% av helgen till att städa och ställa i ordning, jag har nästan glömt hur det är att bo i ett välordnat hem 😅

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 341
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
653
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 225
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka