Vad gör vi? Del CCXIII

Återigen så vackert här.
IMG_0954.webp

Iklädd vinterjacka, mössa och handskar på moronkissen med hunden.
Ser att tröggårdslandet skiftar i grönt.Jag har fräst det men inte velat så i kylan. Det gav fröogräset tid att gro.

Och så har jag tänt i pannan..

Swish fungerade halleluja. Snäll person på Coop hjälpte. Eftersom släkting äter rökt lax i stora mängder (vi pratar ca 200 g/dag) så blir det ganska dyrt. Men ja, den här veckan var det mycket dyrare. Nåja, jag och ännu en släkting, nu i min generation, åker ner nästa vecka, vi bilar ner, tors-fre. Då kan jag fixa alla släktings kort och koder och prata med socialtjänsten.

Skräcken är att polisen bryter upp dörren igen. De gjorde det förra gången. Och sedan kunde inte släkting låsa på två år. Kan polishandräckning undvika att bryta upp dörren? Jag har för mig att de kan skruva av den?
De flesta dörrar har ”pinnar” som går in i karmen på gångjärnssidan, då går det inte att ta bort dörren genom att skruva av den från gångjärnen. Det är för att förhindra inbrott.

Har ätit en rejäl frukost efter att ha vaknat med en bakis-känsla.. Det är farligt att sova nästan 4 timmar längre än normalt, haha! Lite slö-surfning och kaffe innan jag påbörjar dagens måsten.

Beställt en ny solcellslykta eftersom den gamla inte fungerade. Lagom till att den nya kom, började den gamla fungera igen. Är dock lite misstänktsam om hur pålitlig den är. Får fundera lite och vänta en vecka innan jag antingen skickar tillbaka den nya eller ersätter den gamla med den nya.

Beställt en ny solcellslykta eftersom den gamla inte fungerade. Lagom till att den nya kom, började den gamla fungera igen. Är dock lite misstänktsam om hur pålitlig den är. Får fundera lite och vänta en vecka innan jag antingen skickar tillbaka den nya eller ersätter den gamla med den nya.
Kan du inte ha båda då?

Jag har redan egentligen för många solcellslampor. Har även köpt solcellslampor i form av orkidéer, men vet inte om jag tycker vita passar best nu när jag ser dem. Hmm.
Solcellslampor kan man vell inte ha för många av. Eller iofs en del tror ju de har landningsbana kanske lite överdrivet.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 349
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
656
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 226
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka