Vad gör vi? Del CCXIII

Vaken, duschad, och klar for en 4-dagars vecka. Nasta vecka blir hysterisk da det ar finals for high school (gymnasiet) och alla slutar klockan 12 sa vi alla som kor high school elever kommer att kora storre delen av dagen istallet for tva/tre ganger ... och lag/mellan stadie eleverna ar redan hysteriska sa det ska bli intressant nasta vecka.:p
Men nu 4 "normala" dagar om man inte raknar med lag/mellan stadie elevernas "excitement" over att sommar lovet kommer narmare och vadret nu ar "somrigt". :D

Varit och reklamerat en solcells bordslykta. Den lyste men extremt svagt. Bytt batteri men det hjĂ€lpte inte. SĂ„ fick trava ivĂ€g till Classe. SĂ„ mÄÄÄnga frestelser (Classe Ă€r mitt knark) men jag motstod tappert frestelsen och kom ut med bara min utbytta lampa som nu stĂ„r pĂ„ laddning pĂ„ balkongen i solen. Äter ett Ă€pple och funderar pĂ„ livet. Sol men blĂ„sigt och lite kyligt.

Ska ringa onkologen imorgon och prata med dem angÄende fakturan de skickat till slÀkting eftersom hen uteblev. Ska försöka förklara att slÀkting var sÀker pÄ att hen avbokat mer Àn 24 timmar innan men att det blev fel nÄgonstans. Inte konstigt med alla knappval hit och dit. SlÀkting var hysterisk och trodde hen skulle hamna hos KK och bli utslÀngd pÄ gatan.

Bokat airnb tors-fre. SÄ dÄ Àr det gjort. Ska stÀda och ffa dammsuga sÄ syster inte börjar dammsuga nÀr hon Àr kattvakt :D

MÄste göra en lista pÄ vad som ska göras nÀr vi Àr dÀrnere.

Jobbade för lÀnge och blev nu för trött. Borde gÄtt hem nÀr jag tÀnkte gÄ hem :meh:
Önskar jag hade maten klar nĂ€r jag kommer in

Äter en tidig middag. Om en stund kommer en vĂ€n och dĂ„ ska vi Ă„ka pĂ„ bostadsvisning! Renoveringsobjekt som jag och sambo Ă€r intresserade av, men vĂ€nnen ville jĂ€ttegĂ€rna med och hon har dessutom med sitt ex köpt tvĂ„ olika bostĂ€der, renoverat dem och fĂ„tt det bra. Hon Ă€r allmĂ€nt jĂ€tteduktig pĂ„ sĂ„nt dĂ€r, sĂ„ hon kan nog vara guld vĂ€rd att ha med nĂ€r man tittar pĂ„ just den hĂ€r typen av bostad. Hoppas innerligt att det inte krĂ€vs nĂ„gra större (eller iaf dyrare) renoveringar för att bo dĂ€r, för i sĂ„ fall Ă€r den vĂ€ldigt intressant.

Det Ă€r sĂ„ olika hur mĂ€klarna prissĂ€tter bostĂ€der har vi mĂ€rkt. De försöker fĂ„ det att framstĂ„ som att det Ă€r nyrenoverat och klart nĂ€r man har slarvigt lagt pĂ„ nĂ„got nytt golv pĂ„ det gamla, sĂ„ slarvigt att man ser det gamla golvet vid vĂ€ggen eftersom det nya inte nĂ„r fram dit riktigt... Det beskrivs som "Helt ok skick, bara att flytta in!" nĂ€r skĂ„pluckor i köket inte ens gĂ„r att stĂ€nga... osv. Olika mĂ€klare dessutom, sĂ„ det Ă€r inte som att vi Ă€r fast med en enda mĂ€klare som försöker försköna beskrivningen av bostĂ€derna. Med tanke pĂ„ prislappen pĂ„ dagens bostad verkar det som att den hĂ€r mĂ€klaren har lite mer rimlig syn pĂ„ det hela. ÅH vad jag hoppas pĂ„ den Ă€r bra.

Liknande trÄdar

• LĂ„st
Tjatter HÄrt arbetande kisse Àr sur efter att ha blivit vÀckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
68 374
Senast: Mia_R
·
Tjatter Hur kan det komma sig att det Àr sÄ svÄrt att kommunicera? Jag kan sitta lÀnge och försöka fundera pÄ hur jag ska uttrycka mig sÄ att...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: tanten
·
  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det Àr nÄgot som lÄter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 238
Senast: tanten
·
  • LĂ„st
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt vÀder det var igÄr! Inte lika trevligt idag men uppehÄll Ànnu sÄ jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 070

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • UppdateringstrĂ„d 31

HĂ€strelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025