Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar sorgset på mina ben som är som ett par smala skinnpåsar. Att inte kunna röra sig tär på musklerna och jag lär inte kunna komma igång med mina vanliga rutiner än på länge. Det kommer att ta tid att fylla upp de där påsarna. :D

Träningscykeln kommer nog att vara oanvänd några månader till. Och hundpromenaderna kortare än förr.

Men varje dag som går för mig närmare friheten från ortosens skavande metallställning. :up: Sover utan på nätterna så de är smärtfria i alla fall.
Ring o ge på dom, du med diabetes kan inte ha en skavande ortos som riskerar att ge dig sår :idea:

Just Kiruna är speciellt eftersom många som jobbar i gruvan flyger dit för jobb. I min kommun vet jag åtminstone en kvnna som jobbar så och jag bor i svealand.
Samma i Gällivare. Läste nånstans att mataffärerna är dimensionerade för 50 000 personer men det bor bara ca 17 000 i kommunen …

Jag har en släkting som bor i Luleå och tidigare jobbpendlade till Stockholm. (Bristyrke i Stockholm).

Ring o ge på dom, du med diabetes kan inte ha en skavande ortos som riskerar att ge dig sår :idea:
Löser det på egen hand. Mindre bråk så. :D

Får bil imorgon och ska ge mig ut och skaffa knäskydd av lämplig modell på tisdag.
De går dessutom bara att nå via meddelanden - som de inte är så pigga att svara på...
Men vid återbesöket ska jag lydigt ha ortosen på mig :angel:

Liten kompis har kvalitetssäkrat gurka och saker till matlagningen. 😅😍
IMG_9222.webp

Får bil imorgon och ska ge mig ut och skaffa knäskydd av lämplig modell på tisdag.
De går dessutom bara att nå via meddelanden - som de inte är så pigga att svara på...
Jag tycker du har varit oerhört lydig ändå, när jag skadade knät för ett år sen (visserligen en helt annan typ av skada) så hade jag ortosen TVÅ nätter och det var bara för att bräcka min kompis som bara klarade en natt. ;)
Jag hade sen tidigare en typ neoprenortos med riktiga skenor så den sov jag med och hade den stora när jag var uppe. :)
Var det "bara" en fraktur du fick eller var det något mer?

Jag tycker du har varit oerhört lydig ändå, när jag skadade knät för ett år sen (visserligen en helt annan typ av skada) så hade jag ortosen TVÅ nätter och det var bara för att bräcka min kompis som bara klarade en natt. ;)
Jag hade sen tidigare en typ neoprenortos med riktiga skenor så den sov jag med och hade den stora när jag var uppe. :)
Var det "bara" en fraktur du fick eller var det något mer?
"bara" en fraktur. Men knäskålen var i två bitar. De syddes ihop och jag lovades återbesök efter sex veckor.
Fulla sex veckor är imorgon.
Senaste besked är att återbesök är planerat under v 39-41.

Jag hade gått med den i handen-på ren jävelskap för att de förlängt tiden. Sagt är sagt, banne mig. :D Om man inte kan argumentera för förlängd tid då alltså. Bara att förlänga, nej tack.

"bara" en fraktur. Men knäskålen var i två bitar. De syddes ihop och jag lovades återbesök efter sex veckor.
Fulla sex veckor är imorgon.
Senaste besked är att återbesök är planerat under v 39-41.
Då skulle jag inte ens skämmas över att inte sova med den. 🙂

Edit: Jag duschade aldrig med min på, det föresvävade mig inte alls.

Läggdags, hantverkarna kommer tidigt imorgon för att titta på en lösning för att sätta tillbaka min kamin i det nya köket. Sen ska jag till vc och ta blodprover. Inte alls pepp inför jobbvecka, det kommer bli en vecka full av slit och skitgöra och mitt humör är inte på topp pga känner mig sliten..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund