Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick inte ta av den innan stygnen var tagna. Sopsäckar och tejp var lösningen.
Nu är det ok att duscha utan.
Jag hade inte gjort ändå... 😂
Tejpa stygn får man ju göra iaf, vad kan hända stillasittandes i duschen liksom?!?

Förlåt, jag ska inte skriva sånt här nu, jag borde gjort det när det hände. :)

Jag har dubbelmatat ett par spindlar och även fått en dubbelömsning! Plötsligt MÅSTE liten ha en ny burk så fort hen blivit mindre skör! Man snackar om att tonåringar tvärväxer liksom. 😅

Jag tänkte mest direktflyg specifikt från Edinburgh, annars måste jag åka extra tåg eller flyg ändå - vilket i och för sig förmodligen är lättare här än där. :D Det är också bara vissa bolag och linjer som tar husdjur så en hel del som måste kollas upp bara för att lämna landet. Jag tror inte mellanlandning/landning utanför Sverige skulle vara särskilt smidigt.
Men tack ändå!
Jag ska börja rota i nystet så småningom, men plättlätt verkar det inte vara.
Hoppas att du hittar en lösning. Jag har på känn att du hade mått väldigt bra av att komma iväg när du väl är på plats :) .

Ny vecka. Jag ser fram emot en digital föreläsning på onsdag, om AI och släktforskning. Ska bli spännande :) ! Jag är glad att man fortsätter med digitala föreläsningar på sina håll även efter pandemin.

Har denna morgon mejlat Mekonomen med fråga om de kan hjälpa oss byta ett par trasiga armaturer på hästsläpet. Känns bra att ha tagit tag i detta som har hängt över mig länge :up: . Hoppas nu att de svarar på mejl, och att jag inte behöver börja jaga på telefon...

Vad skönt att kasta sig i sängen igen efter utsläpp! Hundarna skenade upp i sovrummet, trött de med. ❤️
Ove-hästen stod där i flera minuter och tittade på mig:
”Du menar alltså att vi ska gå ut i det här vädret? Det känns som hög risk för ögon- och näs-giftigt regn. Du skojar alltså inte?! Suck, människor!” 🙄
IMG_9249.webp

Vad skönt att kasta sig i sängen igen efter utsläpp! Hundarna skenade upp i sovrummet, trött de med. ❤️
Ove-hästen stod där i flera minuter och tittade på mig:
”Du menar alltså att vi ska gå ut i det här vädret? Det känns som hög risk för ögon- och näs-giftigt regn. Du skojar alltså inte?! Suck, människor!” 🙄
Visa bifogad fil 174199
Men ni har alltså dagsljus? Här är det svarta natten fortfarande!

Skulle åka till vc och ta prover men sen glömde jag att jag inte får äta innan :meh: Fick boka om till fredag istället, och la en stor påminnelse i kalendern om att inte äta :D

Har precis ätit frukost, och tagit en Alvedon. Fick ont i huvudet igår morse och det har fortfarande inte släppt... Nu har jag ändå ätit bra, druckit mycket och sovit.

Kunde iaf konstatera att jag har en bra hårdag idag. Sådant spelar för mig stor roll när jag ska jobba med att möta kunder hela dagen och inte har de allra snyggaste jobbkläderna :p Första dagen på nya jobbet dessutom, så jag vill ge ett gott "första" intryck (har redan träffat chef och kollega, men har ju inte jobbat med dem än).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund