Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner ett starkt "jag vill inte jobba idag". Ingenting känns bra just nu. Det bara hopar sig med grejer som andra tycker att jag ska ta tag i, trots att jag har fullt med eget skit. Bokstavligt talat, jag ska ut och kolla gödsel på gårdar hela hösten.

Ska ta upp det med chefen på mötet nu vid lunch. Hoppas på gehör.

Trött. Jättehungrig.
Tog inte blodprov i dag utan gör det i morgon tidigt i stället. Läkaren ville helst att jag gjorde det så tidigt på morgonen som möjligt. Nu väntar jag bara på att tiden ska gå så jag kan få äta.

Lyssnar på Bränn alla mina brev när jag får stunder över just nu och bokens hemskheter till trots så kan jag inte sluta tänka på hur vackert så mycket var på den tiden (1930-tal). Välsydda kläder, broderade näsdukar, silverbestick och kristallglas. Språket var vårdat och det skrevs välformulerade kärleksbrev. Så tar jag ur hörlurarna och dimper ner i en verklighet av TikTok, Trump och rumpoperationer i Turkiet. Allt känns så smutsigt helt plötsligt.

Jag tröstar mig med att de flesta värderingar åtminstone blivit vettigare med tiden, och all skönhet och bildning till trots så hade Karin Stolpes liv förmodligen inte blivit så sorgligt om hon levt idag.

Lyssnar på Bränn alla mina brev när jag får stunder över just nu och bokens hemskheter till trots så kan jag inte sluta tänka på hur vackert så mycket var på den tiden (1930-tal). Välsydda kläder, broderade näsdukar, silverbestick och kristallglas. Språket var vårdat och det skrevs välformulerade kärleksbrev. Så tar jag ur hörlurarna och dimper ner i en verklighet av TikTok, Trump och rumpoperationer i Turkiet. Allt känns så smutsigt helt plötsligt.

Jag tröstar mig med att de flesta värderingar åtminstone blivit vettigare med tiden, och all skönhet och bildning till trots så hade Karin Stolpes liv förmodligen inte blivit så sorgligt om hon levt idag.

Läser också en del böcker som utspelar sig långt tillbaka i tiden och slås av samma tankar som du. Stor kontrast mot hur det utvecklats. Både positivt och negativt.

Läser också en del böcker som utspelar sig långt tillbaka i tiden och slås av samma tankar som du. Stor kontrast mot hur det utvecklats. Både positivt och negativt.

Intressant att du säger det. Jag kan inte låta bli att undra var den där integriteten tog vägen, och värdet vi tillskrev saker.

Min mormor har sin uppfattning, visserligen född 43, men hon har fasats över masskonsumtion och individualism till den grad att hon tillslut lämnade storstan. Jag själv är ju född mitt i det här så jag vet ingen annan verklighet, men nu när jag tänker det måste det ha varit hemskt att se allt som var urvattnas på det här sättet. Samtidigt som progressiva tankegångar har fått en sån skjuts på ett sätt som inte ens fanns på kartan då, och jag tror att livet i sin helhet blivit lättare för det flesta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund