Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sett det många gånger, speciellt när jag handlat bakchoklad. Har för mig att det helt enkelt handlar om att man har förvarat chokladen lite fel - för varmt.
Kan ju tänkas, den har ju rätt låg smältpunkt. Finns en anledning till att chokladen här hemma inte förvaras i köksskåpet närmast braskaminens rör (bara en vägg mellan) ;).

Vilar hjärnan framför EM i fälttävlan (tack BBC :love:) efter att ha tagit mig igenom första arbetsdagen tillbaka efter semestern och sedan ägnat ett par timmar åt att fixa med en presentation jag ska hålla som del av en arbetsintervju på torsdag. Alldeles snurrig av all ny information att ta in och tankar att formulera, samtidigt som hjärnan är hjälpsam genom att skrika DU ÄR INTE SMART NOG FÖR DET HÄR i parti och minut. Fy utav helsike vad jag avskyr hela söka jobb-processen, den tar verkligen fram det absolut värsta i mig! Längtar till torsdag eftermiddag då det är över, jag har haft det här hängande över mig sedan början av juli (fast hela presentationsgrejen fick jag reda på först för två veckor sedan) och det tär på mig :crazy:

Jag kan nästan förstå varför Dramatiska Hästen var lite ängslig över att gå genom skogen här om kvällen. Iaf om det står 6-7 såna här och glor. Ser ju ut som någon helveteshund! 😬😅
IMG_9472.webp

Har haft migrän i dag och skallen har värkt när migränen släppt och det vägrar liksom släppa riktigt. Ska egentligen inte klaga, men är så trött på min skitkropp faktiskt. Jag vill bara vara normal och ha ett normalt liv. Har legat i sängen först och sedan låg jag i soffan. Avbrott bara för att gå med hundarna. Mysigt dock att se när spionen spionerade på området och folk hälsade gulligt på honom, folk tycker om honom, han är så söt, hör jag. Och ja, det ÄR han, min älskade goding! <3 Barnen går ju till och från skolan på gång- och cykelvägen utanför min lägenhet här så vissa tider är här mycket trafik med gående och cyklar- och hundar. Men han är inte så intresserad som de är av honom. :D Tänk att han som har blivit så dåligt behandlad i sina första nästan 10 månader av sitt liv och rest från Ryssland och hit och haft fyra tidigare hem före mig har blivit så väldigt stabil och trygg i sig själv! <3

Och han låg där på balkongen och brydde sig inte ett dugg om när en fågel kom och pickade i sig hans torrfoderkulor från skålen. Jag tyckte det lät konstigt så lyfte på huvudet och såg en fågel och han själv låg en bit bort och såg på den utan att ens bry sig. Knäppa hund, skulle rottisen närma skålen skulle han vråla på henne som om han vore en dinos! ;)

Fick ett SMS om att jag hade en kallelse på 1177 och såg där att jag fått tid till dietist redan, 6 oktober. OJ! Det har gått undan, kanske någon som läst på buke och förstått vad jag menat istället för att läsa remissen! Hoppas det... En lättnad!

Funderar på att försöka få hit min säng från Sthlm ändå. Den är stor och tung(!), och från början var tanken att inte ta hit den eftersom vi ändå letar nytt boende till mig och sambon, och det fanns en säng i stugan jag hyr.

Men, sängen i stugan är obekväm. Först så mjuk att jag fick ont i hela kroppen. Det löstes genom att ta bort en mellanmadrass. Nu sover jag på en bäddmadrass på ribbotten. Inte mysigt eller skönt det heller, men jag slipper få ont i kroppen.

Jag vaknar ofta på nätterna, känner mig förvisso inte trött men är inte direkt glad åt att få lägga mig heller.

Men hur f*n ska jag få hit en stor, tung säng från Sthlm? Får kanske kolla om sambons mor kan tänka sig låna ut bilen med dragkrok och hyra ett släp...

(Sambon har egen säng, så han blir inte utan om min säng tas hit)

Vill bara ligga kvar i sängen….
Men har kommit upp. Tittar på Över Atlanten och längtar efter kaffe.
Jobb 8-17:30.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser