Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trött idag. Gick och tog blodprover på morgonen - inte för att det egentligen behövdes efter alla orgier i helgen. Det tog bara tre gånger innan hen hittade en ven, så heja. Mina armar ser ut som jag burit runt på en igelkott.

Ska bara ta det lugnt, tvätta lite nu i eftermiddag därtill nödd och tvungen.

Fick inte äta innan blodproverna och blev akut dödshungrig. Hade cravings efter riktig MAT. Inga jäkla mackor, gröt, frukt etc.
Hade inte så mkt hemma. Så stekte på lite potatis, köttbullar och ägg. Slukade det och en bit chokladkaka. Nu typ paltkoma och ska sova en stund med älskade elfilten. Ja, hundarna är också älskade. Kanske liiite mer än elfilten. 😅 ❤️

Har fixat stallet, duschat, varit på möte på dotterns skola, varit på Börjes och ätit lunch.
Mötet handlade om ifall dottern ska flytta upp en klass och det är nu bestämt. På torsdag börjar hon i nian.
Det innebär att hon ska fixa praoplats till senare i höst och att vi måste kolla på gymnasium. Det finns nämligen oändligt många i Malmö och Lund!

Haft sjukt utmanande elever idag, helt otroligt vilken jävla attityd en del kids har idag. Skulle skämmas som förälder till en sån faktiskt.. 🙈

Kunde dock sluta lite tidigare idag (aka lägga min planeringstid hemma ikväll istället) så hann ta en längre promenad i solskenet innan jag åkte från jobbet, underbart!
Nu kom vi nyss hem och jag har lagt mig i solstolen i skuggan under äppelträdet en stund innan det är dags att laga kvällsmat till sonen.

Gud vad djupt och skönt jag sovit. ❤️ Hade tänkt ta hästen på en runda. Men var för trött. Vaknade nu av att han som klipper vårt gräs körde runt utanför.
Ska kolla om det är dags att jag fixar middag.
Kanske ska baka ngt iom att pappa kommer och kör till behandling imorgon och sedan också hjälper sambo bygga resten på porten till foderladan.

Aha. Med "på produkten imorgon" menar du alltså att det på produkten står att den går ut den 23/9? Men då har det väl ändå blivit något fel bara? Jag tänker att choklad som är bäst före morgondagens datum borde gå att äta länge utan några som helst problem?
Kan lika gärna vara vitdassig. Hade det stått morgondagens datum hade jag inte köpt. Inte första gången de har dålig koll på datumen de anger, men annars är det rätt bra att handla därifrån när de gör rätt ;) :).

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok