Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Drömmer så sjukt mycket, blir helt slut.
Vaknade för tidigt men somnade om till och från och var kvar i sängen till 8:30.
Ätit två mackor och druckit första kaffet.
Ska fylla på strax.
Om ett tag ska jag jogga och sen till päronen och äta och se på trav.

Varit i sommarstugan ett par dagar. Jobbade härifrån igår vilket gör att helgkänslan kommer lite tidigare :) Så bonus att det ”bara” är lördag idag!

Ska fortsätta klippa gräset. Igår klippte jag en liten bit men oj va tungt det var. Jättelångt och gräsklipparen var inte jättestark och dock 10-15 gånger bara på den lille rutan.. ska se om jag hittar en trimmer som jag kan gå över med först kanske 😅

Jag behöver verkligen köpa lite nya kläder. Praktuskt taget allt jag har är utdaterat eller slitet.
Plus att en hel det är för stort. Kläder som skulle funka hänger osnyggt.

Jag köper kläder på impuls, så att gå i affärer för att jag måste är väldigt obekvämt. Brukar sällan lyckas.
Mod och styrka tanten, mod och styrka :D

Gjort senap, sorterat strumpor och vikt tvätt. Ska till biblioteket idag, de har utförsäljning av gallrade böcker. Skulle tydligen vara mycket barnböcker. För böcker har vi ju inga :rofl: Står två proppfulla Ikeakassar i källaren, som vi fått av min syster. Plus allt som ligger lite överallt. Men böcker är bra!
Böcker när barnen är små är bara bäst, utgallring på bibblan är underbart! <3 Aldrig för många böcker tänkte jag :D Och mina barn bläddrade alltid i en bok. Tyvärr höll det inte i sig, men det kommer kanske igen. Generellt är min familj förutom just jag inga bokslukare, men jag hoppas mina barn finner det åter. De har fått grunden.

Böcker när barnen är små är bara bäst, utgallring på bibblan är underbart! <3 Aldrig för många böcker tänkte jag :D Och mina barn bläddrade alltid i en bok. Tyvärr höll det inte i sig, men det kommer kanske igen. Generellt är min familj förutom just jag inga bokslukare, men jag hoppas mina barn finner det åter. De har fått grunden.
Ja jag tänker så med. Det kan omöjligt bli för mycket böcker. Sen har han ju sina favoriter, som vi läser gång på gång.

Nu har vi en kasse "nya" böcker att välja bland!

Vaknade med huvudvärk så min frukost fick bli mina vanliga mediciner samt Alvedon, Paraflex, Diklofenac och en illamåendetablett, smaklig spis... nersköljd med citronte. Det var värmande gott i alla fall. Känner mig fortfarande vimmelkantig och när rottisen just VRÅLskällde för att hon hörde något utanför (spionen spionerar på altanen med dörren öppen och släpper in ljud och frisk luft) så hoppade jag högt och hjärnan började värka mer. Jag har en tendens att glömma hennes vakt ;) Spionen brukar reagera på liknande sätt, vi ber henne ofta om att skona våra hjärtan här! :rofl:

Plockade in tomaterna som var kvar på plantorna, alla gröna, de flesta ofärdiga, några kanske blir lite mer röda? Men var det inte @MJLee som sa något man kunde göra med gröna tomater? Tänkte på det, så hoho? :D

Har dumpat en omgång tvätt i maskinen och funderar på om jag ska äta en matlåda till lunch eller göra tomatsoppa och ris, efter allt snack om ris det senaste. Råkar ha 8 färdigköpta Kelda tomatsoppa i kylen (nej, sorry gott folk, jag köper tomatsoppa färdig, fy på mig, det är väl lika illa som att köpa pulvermos i folks ögon, men det skiter jag i och gör det också... ;) ) och jag vet att ena går ut i oktober. 5 dl räcker till mååååååååååååååååååånga mål så kanske borde äta det då matlåda i frysen kan hålla många månader till.

Utöver detta-det är helg, jag ska bara ta det lugnt, hundarna ska få gå ut förstås, det ingår i vardagen, men tja, lugnt utöver det.

Spionen får nog snart komma in, blodet börjar bli isbitar i min kropp känns det som. Det positiva är att mina närmaste grannar runt mig i alla fall aldrig kommer anmäla mig när han är ute för de har sett vad som händer när jag ska hämta in honom. Jag tjatar om att han ska gå in och sedan slutar det med att jag får hämta in honom-locka, lyfta upp och till slut bära in honom medan han protesterar vilt på huskyvis. Jag har hört folk på sina balkonger skratta åt scenariot faktiskt, jag tolkar det som att man inte kan tro att jag tvingar honom vara där :D

Ja jag tänker så med. Det kan omöjligt bli för mycket böcker. Sen har han ju sina favoriter, som vi läser gång på gång.

Nu har vi en kasse "nya" böcker att välja bland!
Det roliga är att favoriter ofta stannar, de har jag sparat någon av för varje av mina barn, medan majoriteten av de andra har jag skänkt vidare till mina syskons barn, det är det roliga med böcker, man ger vidare dem så de får glädja andra.

Vaknade med huvudvärk så min frukost fick bli mina vanliga mediciner samt Alvedon, Paraflex, Diklofenac och en illamåendetablett, smaklig spis... nersköljd med citronte. Det var värmande gott i alla fall. Känner mig fortfarande vimmelkantig och när rottisen just VRÅLskällde för att hon hörde något utanför (spionen spionerar på altanen med dörren öppen och släpper in ljud och frisk luft) så hoppade jag högt och hjärnan började värka mer. Jag har en tendens att glömma hennes vakt ;) Spionen brukar reagera på liknande sätt, vi ber henne ofta om att skona våra hjärtan här! :rofl:

Plockade in tomaterna som var kvar på plantorna, alla gröna, de flesta ofärdiga, några kanske blir lite mer röda? Men var det inte @MJLee som sa något man kunde göra med gröna tomater? Tänkte på det, så hoho? :D

Har dumpat en omgång tvätt i maskinen och funderar på om jag ska äta en matlåda till lunch eller göra tomatsoppa och ris, efter allt snack om ris det senaste. Råkar ha 8 färdigköpta Kelda tomatsoppa i kylen (nej, sorry gott folk, jag köper tomatsoppa färdig, fy på mig, det är väl lika illa som att köpa pulvermos i folks ögon, men det skiter jag i och gör det också... ;) ) och jag vet att ena går ut i oktober. 5 dl räcker till mååååååååååååååååååånga mål så kanske borde äta det då matlåda i frysen kan hålla många månader till.

Utöver detta-det är helg, jag ska bara ta det lugnt, hundarna ska få gå ut förstås, det ingår i vardagen, men tja, lugnt utöver det.

Spionen får nog snart komma in, blodet börjar bli isbitar i min kropp känns det som. Det positiva är att mina närmaste grannar runt mig i alla fall aldrig kommer anmäla mig när han är ute för de har sett vad som händer när jag ska hämta in honom. Jag tjatar om att han ska gå in och sedan slutar det med att jag får hämta in honom-locka, lyfta upp och till slut bära in honom medan han protesterar vilt på huskyvis. Jag har hört folk på sina balkonger skratta åt scenariot faktiskt, jag tolkar det som att man inte kan tro att jag tvingar honom vara där :D
Jag köper både pulvermos och färdig tomatsoppa. Skiter fullständigt i vad folk kan tänkas tycka om det :D

Jag köper både pulvermos och färdig tomatsoppa. Skiter fullständigt i vad folk kan tänkas tycka om det :D
Det gör jag också, det blir så mycket enklare då är man som jag suger på matlagning och till och med tycker att det är astråkigt. Mos är lätt att göra men tråkigt och jag har nog inte ätit det någon gång i år ännu. Jag gör det enkelt för mig att äta, när det inte är enkelt blir det att jag slarvar med maten istället och det är inte bra alls.

Tvättar och måste fixa saker i lägenheten så det ser lite bättre ut. En mindre lägenhet är mer som ett pussel och ja... alla pussel tar plats :D Rensat bort dvärgtomaterna så nu är det väldigt kalt i fönsterna men i övrigt är jag mellan att plocka bort sommarkläderna och inte...Kanske lika bra att göra det nu när jag ändå ska ut med annat till förrådet. Sparar ändå några linnen etc för ev behov på vintern = mest för att jag tror att jag ska börja träna:angel: Tyvärr är då alla julsaker i samma lådor så det blir väldigt tidigt om jag ska göra ett byte rakt av:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund