Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har regionen stolt gått ut med satsningar inom psykiatrin.
Vad hjälper det när det inte gått att rekrytera till psyk på flera år.
Vården exixterar helt enkelt inte. Alla stora ord till trots.
Nej det gör den inte. Jag ser den inifrån och utifrån som personal och patient och blir mörkrädd och ledsen för min och alla andras skull. Sitter där och skriver journaler och tänker om människors öden och behov av hjälp. Om jag bara kunnat hjälpa? Om VI bara kunde få rätt hjälp i rätt tid, hur mycket bättre det hade blivit och så mycket fortare vi hade sluppit ifrån vården. Istället så sparas det in här och där och pratas om än det ena och än det andra och i realiteten syns det ingenstans mer än att patienter inte får tid till vara sig besök eller terapi i den tid man egentligen borde.

Handlat extremt mycket babyplommontomater. Så många att killen i affären förslog att jag skulle ta med mig en låda eftersom det var smidigare :rofl: När jag skulle stiga på bussen och blippa kortet trillade naturligtvis alla tomater ur lådan så folk fick gå runt mig när jag plockade i tomataskarna.

Nåja, nu är jag hemma med alla tomaterna och det blir ersättningen till nektariner. Yum.
Förlåt, förlåt, förlåt! Men bilden på dig och bussen :D Förlåt igen!!!!

Jag hade faktiskt ett mer än två timmar långt teamsmöte. Det var väldigt intressant, handlade om saker i Cosmic och sådär men dels var det svårt för mig att se pga mitt synprogram inte var igång och jag satt med lap topen så det var microbild för en blind och dels... två timmar är mastigt för min hjärna så jag kan ha klappat hund mitt i allt, gått på toa två gånger, spelat wordfeud också kanske. Kan ha. Jag säger inte att jag faktiskt gjorde! :angel:

Annars mailade jag lite och löste lite problem och arbetade lite och kände mig nöjd i dag, inga problem hann uppstå på den korta tiden utöver teamsmötet. Nästan imponerad.

I natt drömde jag att mitt spiondjur blev överfallen av en annan hund, DET däremot var jävligt sorgligt! Men han klarade sig som tur var.

Och jag drömde att jag skulle ta tåg i Skåne men på perrongen hade lastbilar lastat av en massa pallar med julmust (!!!!!!!!!) så det var trångt för tågen att komma till (sedan när går tåg på perrongerna???) och så drömde jag att jag tappade min nya tand och vaknade i panik. Aktiv natt!

Pysslat och donat med bland annat denna idag.

20250930_134927.webp

Alltså här sätter vi upp dem samma helg typ! Jag visste inte att det var okej en hel månad i förväg! :D :heart

Har gillar vi att fira ... och garna lite extra lange och Halloween ar ju det forsta "riktiga" firandet I en manad (eller langre :p) efter Independence Day, July 4. Sedan har vi en grej per manad ungefar. November ar Thanksgiving Day och laddar ocksa upp hela manaden innan, December ar Jul, I January har vi ett litet dipp pa firandet, det ar bara Marthin Luther King's Day och Nyarsdagen och Nyarsdagen forsvinner in I Julfirandet.
February ar Valentine's Day och laddar rott och med hjartan fran Nyarsdagen. Mars ar St. Patrick's Day och "den grona manaden" med leprechauns klover och allt gront och man ater corned beef, caramelized cabbage, shepherd's pie, och chocolate whoopie pie. April ar pask och dekoreras med kaniner och agg. I May ar det "Mother's Day" men sedan ar det tunnt till Independence Day, Jag gissar att var och sommar ar tillrackligt fram till hosten och October med Halloween igen och da ar alla redo att dekorera hela manaden.:D

Har gillar vi att fira ... och garna lite extra lange och Halloween ar ju det forsta "riktiga" firandet I en manad (eller langre :p) efter Independence Day, July 4. Sedan har vi en grej per manad ungefar. November ar Thanksgiving Day och laddar ocksa upp hela manaden innan, December ar Jul, I January har vi ett litet dipp pa firandet, det ar bara Marthin Luther King's Day och Nyarsdagen och Nyarsdagen forsvinner in I Julfirandet.
February ar Valentine's Day och laddar rott och med hjartan fran Nyarsdagen. Mars ar St. Patrick's Day och "den grona manaden" med leprechauns klover och allt gront och man ater corned beef, caramelized cabbage, shepherd's pie, och chocolate whoopie pie. April ar pask och dekoreras med kaniner och agg. I May ar det "Mother's Day" men sedan ar det tunnt till Independence Day, Jag gissar att var och sommar ar tillrackligt fram till hosten och October med Halloween igen och da ar alla redo att dekorera hela manaden.:D
Jag blev helt utmattad av att bara läsa det där! 😂 För mig räcker det med tre högtider per år tror jag. Midsommar, Halloween och Jul. :D ...och då firar jag egentligen inte Jul själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund