Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack.
Nej det gör den inte. Jag ser den inifrån och utifrån som personal och patient och blir mörkrädd och ledsen för min och alla andras skull. Sitter där och skriver journaler och tänker om människors öden och behov av hjälp. Om jag bara kunnat hjälpa? Om VI bara kunde få rätt hjälp i rätt tid, hur mycket bättre det hade blivit och så mycket fortare vi hade sluppit ifrån vården. Istället så sparas det in här och där och pratas om än det ena och än det andra och i realiteten syns det ingenstans mer än att patienter inte får tid till vara sig besök eller terapi i den tid man egentligen borde.Här har regionen stolt gått ut med satsningar inom psykiatrin.
Vad hjälper det när det inte gått att rekrytera till psyk på flera år.
Vården exixterar helt enkelt inte. Alla stora ord till trots.
Förlåt, förlåt, förlåt! Men bilden på dig och bussenHandlat extremt mycket babyplommontomater. Så många att killen i affären förslog att jag skulle ta med mig en låda eftersom det var smidigareNär jag skulle stiga på bussen och blippa kortet trillade naturligtvis alla tomater ur lådan så folk fick gå runt mig när jag plockade i tomataskarna.
Nåja, nu är jag hemma med alla tomaterna och det blir ersättningen till nektariner. Yum.
Du, det är inte så att du har några möten eller så idag som du måste vara med på?Möten
Brandövning
Möten
Lunch
Mer möten
Ännu mer möten
Alltså här sätter vi upp dem samma helg typ! Jag visste inte att det var okej en hel månad i förväg!![]()
![]()
Oavbrutet. Utan paus. Precis-hela-dan!!Du, det är inte så att du har några möten eller så idag som du måste vara med på?![]()
Men fy! Jag tycker ett kort möte kan vara nog så illa med hela dagen? Jag hade fått bryt på riktigt då.Oavbrutet. Utan paus. Precis-hela-dan!!
När jag kommer hem ska jag sätta mig i ett mörkt rum. Med hörselskydd.
Gör från "en deg"-boken?Försöker hitta recept på en liten deg till kanelbullar.![]()
Help?Gör från "en deg"-boken?
Jag blev helt utmattad av att bara läsa det där!Har gillar vi att fira ... och garna lite extra lange och Halloween ar ju det forsta "riktiga" firandet I en manad (eller langre) efter Independence Day, July 4. Sedan har vi en grej per manad ungefar. November ar Thanksgiving Day och laddar ocksa upp hela manaden innan, December ar Jul, I January har vi ett litet dipp pa firandet, det ar bara Marthin Luther King's Day och Nyarsdagen och Nyarsdagen forsvinner in I Julfirandet.
February ar Valentine's Day och laddar rott och med hjartan fran Nyarsdagen. Mars ar St. Patrick's Day och "den grona manaden" med leprechauns klover och allt gront och man ater corned beef, caramelized cabbage, shepherd's pie, och chocolate whoopie pie. April ar pask och dekoreras med kaniner och agg. I May ar det "Mother's Day" men sedan ar det tunnt till Independence Day, Jag gissar att var och sommar ar tillrackligt fram till hosten och October med Halloween igen och da ar alla redo att dekorera hela manaden.![]()
En deg hundra bröd eller vad den heterHelp?![]()
Fick just världens bästa födelsedagspresent: Ett nytt jobb![]()