Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Startar dagen hemifrån. Har en del pyssel innan jag ska iväg till Göteborg för lunch med kollegor jag ser sällan och lite planering inför 2026. Har egentligen ingen lust att åka så långt men men, Bara köra på.

Sista dagen för Gå-Vasan för barncancerfonden. Igår var vi uppe i lite över 250 000,- tack vare alla som gått med och gått. Riktigt kul tycker jag :)

Bokat läkartid då jag i morse hade så ont i foten/tårna att jag var väldigt skeptisk till att gå till jobbet öht.
Sitter nu på jobbet och undrar om jag gjort rätt eller fel, både kring att ringa läkaren och att jag tog mig till jobbet. 😅

Den jag pratade med på vc verkade dock tycka att det var viktigt att jag fick tid fort, så det blir redan i morgon! :nailbiting:

Helt ok födelsedag trots förkylningen :) Hundarna fick en sväng till havet och springa av sig, det var uppskattat! Sen ett långt telefonsamtal med en kär vän, mycket skratt blandat med allvar 🥰
Sen har jag packat upp mitt nya brädspel, läst reglerna och lite halvengagerat spelat några vändor för att förstå reglerna inför att jag ska besöka en kompis om några veckor och spela ordentligt :bump:
Grattis i efterskott! :)

Är själv på enheten nu. Alla andra är ute på annat. Nästan kusligt tyst i korridoren.

Har fått ett sår på fingret. Ser ut som ett paper cut, men jag har inte märkt att jag skurit mig. Ont gör det i vilket fall.

Nej tyvärr finns inte mycket att hurra för nu i och med nedskärningarna. Och när man jobbar inom psykiatrin själv finns ännu mindre också känns det som. Privat är helt omöjligt tyvärr :(
Här har regionen stolt gått ut med satsningar inom psykiatrin.
Vad hjälper det när det inte gått att rekrytera till psyk på flera år.
Vården exixterar helt enkelt inte. Alla stora ord till trots.

Sådär. Ringt samtalet jag samlat mod och styrka inför

Sparat ihop tillräckligt med pengar för att våga ringa och be en entreprenör titta på björken som fälldes ner i fåran till vattenhjulet - lämnades där.

Ingen aning om vad det kan kosta men får väl begränsa det till den summan jag har

Handlat extremt mycket babyplommontomater. Så många att killen i affären förslog att jag skulle ta med mig en låda eftersom det var smidigare :rofl: När jag skulle stiga på bussen och blippa kortet trillade naturligtvis alla tomater ur lådan så folk fick gå runt mig när jag plockade i tomataskarna.

Nåja, nu är jag hemma med alla tomaterna och det blir ersättningen till nektariner. Yum.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund