Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har hänt en del idag men jag vet inte vart tiden tagit vägen :cautious:

Ponnyn har blivit signalamentsbeskriven av veterinären. Hon var bara glad över att vara på utflykt, en väldigt lättsam liten häst. Sedan mockning och städ av kök. Min mor var ute och sysslade med något så jag passade på att, med hjälp av gravitationen, flytta ner en soffliknande möbel (vi var överens om att den skulle ner) :up:

Nu har jag precis flyttat på valacken, han får gå med stona under vintern pga storleken på lösdrifterna. Han var bara glad över att få mat, den stora var mycket upprörd över att någon stal hennes mat och den lilla brydde sig inte, för hon fick mat som vanligt. Och potatisen har kokat klart så nu ska jag bara bestämma mer precist vad jag ska göra med den. Har också rört ihop en något modifierad morotskaka så den ska fixas med också. En ganska bra dag ändå :)

Tog mindre väg istället för motorvägen till jobbet ikväll och kom ikapp ett gäng snubbar som bogserade en bil. Det gick i uppskattningsvis uppåt 70 km/h och de har väl missat att vi här i Sverige får bogsera högst i 30 km/h enligt lag. Svängde ju hit och dit av deras tämligen usla bogsering....🙃.

Tog mindre väg istället för motorvägen till jobbet ikväll och kom ikapp ett gäng snubbar som bogserade en bil. Det gick i uppskattningsvis uppåt 70 km/h och de har väl missat att vi här i Sverige får bogsera högst i 30 km/h enligt lag. Svängde ju hit och dit av deras tämligen usla bogsering....🙃.
Åhh det har jag sett många gånger. Eller släp med lgf skylt på.

Jobbig dag i dag skulle lösa lite problem på jobbet med en annan men vi fick inte någon lugn stund så vi fick skjuta på det, men nu vet hon vad jag menar i alla fall och förstår att problemet är rätt stort ändå, och inget jag gör fel utan det ligger någon annanstans, vi ska bara luska ut var och sedan hur jag ska kunna lösa det när jag stöter på det. Nya tag på måndag, om vi finner tid, för då har jag möte och sedan möte och sedan slutar jag tidigare för ett dietistbesök.

Är helt slut i dag ändå. Blev ändå ett bra besök hos terapeuten där vi pratade om hur arbetsmiljön påverkar mitt mående och vägar att gå för det. Nu har jag dock migrän känner jag. Har tagit värktabletter och migränmedicin och försökt vila men kan inte komma till ro. Var ute med hundarna men de fick ingen längre runda då orken tog slut och jag tog mig hem på skakiga ben. Det är en faslig tur att de är ute flera gånger per dag så att de blir kompenserade och får gå längre rundor när någon blir kortare!

Tror jag ska äta lite choklad och antingen dricka lite pepsi eller ta en mugg te. Har druckit loka och kranvatten hela dagen och är extremt sugen på något nu.

Hyresvärden har varit här! han ville bara kolla vad som fanns under heltäckningsmattan egentligen. :D Bästa nyheten är att han förstås kommer att ha ett släp stående utanför för alla mattrester och grejer, och jag få slänga ALLT jag vill ha till soptippen där, så jag behöver inte hyra någon som kommer och hämtar. <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund