Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ack jag missade ett besök på stockholms syncentral eftersom jag var hos VC. Jag trillade ju ihop efter besöket och glömde totalt bort syncentralen. Så nu fick jag en faktura på 400. Ringde till syncentralen och förklarade. Personen jag pratade med skulle ta det till sina chefer och var extremt otrevlig. Cheferna hade mycket att göra. Det förstår jag, men sa att jag behöver veta innan sista datum om jag ska betala eller inte. Ja då går det till kronofogden (inte sant) sa hen bara. Ja, sa jag, det är därför jag behöver veta innan dess. Ville jag ha återkoppling. Ja, sa jag eftersom jag måste veta om jag ska betala eller inte. Hen suckade och tyckte det var onödigt.

Får se vad cheferna tycker men hade gärna pratat med en av dem. Men de har så mycket att göra. Borde ha bett att de skulle ringa upp. Bugger.
Hade jag jobbat där hade jag givetvis makulerat fakturan då det var sjukdomsfall. På dem igen och be chef ringa upp.

Det var inte brandvarnaren, men nu tror vi oss ha avgränsat ljudet till en yta på ca. 15 kvm. Nyss uteslöt jag ett par uppladdningsbara iläggssulor och näst på tur är två febertermometrar. Igår började ljudet uppträda mer regelbundet och förutsägbart. Det piper med ca. 55 minuters mellanrum. Det har gjort att vi kan vara lyssna lite mer uppmärksamt för att lokalisera ljudet.

Alltså, ljudet flyttar på sig. :confused: Nu låter det som att det kommer från en annan våning i huset. Der är bara en tidsfråga innan jag monterar ner hela bygget bit för bit.

Slutet på veckan och jag ska sätta en pizzadeg som ska få kalljäsa till i morgon. Är inte helt på det klara med vad som ska läggas på men det löser sig :d

Såg ingen sådan inställning på den här maskinen, och kände att jag behövde ta extra sköljning eftersom det verkade vara luktande tvättmedelsrester i maskinen... (Försökte få bort sådant innan, men osäker på hur väl det lyckades)
Till nästa gång om du hittar tvättmedelsrester så brukar det finnas en "trumsköljning" (tar ca 5 min) man kan köra innan man tvättar kläderna.

Jag lärde mig den hårda vägen och fick tvätta om allt eftersom ngn lämnat pulvertvättmedel i luckan för flytande... :banghead:
Så nu kollar jag alltid att det är tomt i tvättmedelsfacket innan jag tvättar.

Alltså, ljudet flyttar på sig. :confused: Nu låter det som att det kommer från en annan våning i huset. Der är bara en tidsfråga innan jag monterar ner hela bygget bit för bit.
Det är ingen som prankar er? Finns visst en grej som man kan styra med fjärrkontroll, eller sätta timer på som piper.

Sen jag köpte mig ett pizzastål så bakar jag hellre mina egna pizzor. Enkelt att göra, blir minst lika bra som hakets och jag kan välja topping. Det kan spela in att jag från början inte var en jättefantast av pizza. Nu slinker det ner betydligt oftare :)
Jag gör oxå dom själv i vanliga fall, men haket har suuuuuuuper goda kebeb pizzor o den har jag inte lyckats kopiera.

Ack jag missade ett besök på stockholms syncentral eftersom jag var hos VC. Jag trillade ju ihop efter besöket och glömde totalt bort syncentralen. Så nu fick jag en faktura på 400. Ringde till syncentralen och förklarade. Personen jag pratade med skulle ta det till sina chefer och var extremt otrevlig. Cheferna hade mycket att göra. Det förstår jag, men sa att jag behöver veta innan sista datum om jag ska betala eller inte. Ja då går det till kronofogden (inte sant) sa hen bara. Ja, sa jag, det är därför jag behöver veta innan dess. Ville jag ha återkoppling. Ja, sa jag eftersom jag måste veta om jag ska betala eller inte. Hen suckade och tyckte det var onödigt.

Får se vad cheferna tycker men hade gärna pratat med en av dem. Men de har så mycket att göra. Borde ha bett att de skulle ringa upp. Bugger.
Är det långt kvar till sista betalningsdag? Annars hade jag betalat och sedan hanterat det därifrån. "Min" folktandvård har uppdaterat sina villkor och de skickar faktura om man inte avbokar senast 24 timmar innan besök, ÄVEN om det rör sig om sjukdom... :cautious:

Kämpat på bra idag. Men det börjar kännas att det är mycket nu. Försöker hålla saker i huvudet men börjar bli rörig. Kalendern är fulltecknad. Huvudet fullt med allt som måste ordnas och fixas.
Men jag får otroligt mycket stöd från chefen! Det känns bra.

Bra dag på jobbet.
Tog en runda på 6 km innan jag satte mig.
Äter macka och dricker kaffe.
Kör en tvättmaskin och ska starta en till när den är klar.
IMG_6962.webp

Senast ändrad:
Läst lite i den läskiga politiska tråden här på Buke. Ska iväg en snabbis till fåglarna och sedan städa upp lite innan HV kommer för att mäta inför golvläggningen på Lördag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39