Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det håller sig rätt svalt resten av dagen kan det nog bli en liten mysbrasa ikväll... :) Vi har ju annars haft en kanondag vädermässigt, med en otrolig tur med vädret. Lite väl blåsigt, men mestadels soligt och inte en enda droppe regn på oss när vi stod och sålde det ätbara :) . Men det var lite komiskt. Jag hade med mig en tunn fleece och en annan sommarjacka. Ibland hade jag två jackor på mig, men oftast bara fleecen. Ibland blev det så varmt att jag fick ner med dragkedjan. Och sedan upp med den igen nästa minut. Vädigt omväxlande temperatur med andra ord!

Hundarna fick en tidig morgonpromenad när hela världen låg och sov. Alltså, hur härligt är inte det att inte träffa en enda människosjäl, men se sol, höra alla djur, alla dofter är sådär skarpa som de bara är när de är orörda av människor? Det är verkligen skönt att gå med hundarna tidig morgon och sen kväll/natt när människor håller sig undan och djur och natur tar över. för några kvällar sedan blev rottisen rädd för något bakom henne och skuttade till och skällde en gång preciiiiis när vi var i en tunnel/viadukt och då ekade det. Hon glömde helt bort vad som skrämt henne (jag såg inget) och spanade omkring sig (huuuuuuuuuuuuuur många hundar är här inne??????????) och när jag började fnittra och många fnitter nådde hennes öron tittade hon på mig som vanligt med den där blicken "är vi nu på det där konstiga människobyggda stället igen!" :D Jag brukar liksom tjoa, vissla, ropa på hundarna och hoa som en uggla där, de är vana nu och viftar bara på svansen och tänker att det finns hjälp att få om jag behöver det :D

Sedan in i sängen en stund igen för att sedan ge dem en långpromenad igen. De ska strax få en promenad igen, inte särdeles lång den här gången, bytte plats på dem, vilade nu istället. ska efter det duscha och spela lite super mario från 80-talet.

Är ofantligt trött och borde inte ha vilat, kommer påverka min sömn i natt, men jag är så sanslöst trött, veckan har känst som 100 dagar istället för 5.
Skrattar åt hunden
Kan se det framför mig 😂

Väntar på besked om jag kan elda i min öppna spis
Hade varit så trevligt
Ska snart ut med djur igen
Sen bada dem.
Är typ sommarvärme här med 15 grader varmt
Jag väntar fortfarande på snön de sa skulle komma 😂

Så trött idag. Idag med kanske.. Haft svårt att sova ett tag och varit väldigt trött.
Inatt skulle hunden upp och jag trodde hon behövde gå ut. Så vi gick ner. Hon går in i köket och gör en solobrottningsmatch på mattan och sen var det inget mer som ville göras. 🙄
Tvingade ut henne iaf och sen fick vi sova.😅
Ska nog gå och hämta herr häst och se om det ger lite mental energi att göra ngt med honom. :heart

Skrattar åt hunden
Kan se det framför mig 😂
Det kan du tro att jag gör varje dag också! Hennes miner och tankeöverföring går inte av för hackor :D Hon är askul! Hon och sina tallkottar, han är accepterat överenskommelsen att tallkottar är ok att leka med, grankottar är inte (hon är dålig på att släppa ju) så hon samlar sådana, ibland har hon tre i munnen och kan knappt gå. Jag får påminna henne om att kvinnor kan göra två saker samtidigt :D Så tittar hon upp på mig med munnen öppen pga alla kottar, formad som ett O, jag skrattar högt alltså! Och rullar sig med kotte i munnen som hon tar loss med tassarna och håller och tittar på!

Det kan du tro att jag gör varje dag också! Hennes miner och tankeöverföring går inte av för hackor :D Hon är askul! Hon och sina tallkottar, han är accepterat överenskommelsen att tallkottar är ok att leka med, grankottar är inte (hon är dålig på att släppa ju) så hon samlar sådana, ibland har hon tre i munnen och kan knappt gå. Jag får påminna henne om att kvinnor kan göra två saker samtidigt :D Så tittar hon upp på mig med munnen öppen pga alla kottar, formad som ett O, jag skrattar högt alltså! Och rullar sig med kotte i munnen som hon tar loss med tassarna och håller och tittar på!
Jag vet alltså hennes minspel alltså
Hennes öknamn var ju clownen för hon får ju en att skratta dagligen

Jag vet alltså hennes minspel alltså
Hennes öknamn var ju clownen för hon får ju en att skratta dagligen
Här är det bodyguard :D Hon är lite fjantig och rolig, men det går inte att missta henne för min personliga vakt, den rollen har hon tagit med stor ära :D Har koll på mig när vi är ute så jag är med , sover under stolen när jag jobbar och sover i sängen på natten :D Inget ska hända hennes matte :D Vem ska då ge henne godis och skratta åt henne :D

Här är det bodyguard :D Hon är lite fjantig och rolig, men det går inte att missta henne för min personliga vakt, den rollen har hon tagit med stor ära :D Har koll på mig när vi är ute så jag är med , sover under stolen när jag jobbar och sover i sängen på natten :D Inget ska hända hennes matte :D Vem ska då ge henne godis och skratta åt henne :D
Lilla knasfian
Hon har ändå växt till sig hos dig

Ätit pizza med kebab och ananas. Det var oväntat gott!

I övrigt undrar jag vad som kan vara fel på mig den här gången. Får som vallningar och svettas floder emellanåt. Är 37, så klimakteriet känns lite tidigt. Förklimakterie? Borde väl söka hjälp, men känns inte som en grej som blir tagen på allvar. "Jaha, du blir varm. Buhu?".

Ätit pizza med kebab och ananas. Det var oväntat gott!

I övrigt undrar jag vad som kan vara fel på mig den här gången. Får som vallningar och svettas floder emellanåt. Är 37, så klimakteriet känns lite tidigt. Förklimakterie? Borde väl söka hjälp, men känns inte som en grej som blir tagen på allvar. "Jaha, du blir varm. Buhu?".
Visst kan det vara förklimakteriet. https://www.apoteket.se/tema/klimakteriet/forklimakteriet/

Somnade på soffan. Fortfarande trött när jag vaknade. Har accepterat att jag kanske inte är återställd. Har också ändrat tvättid, bara tanken på att springa upp och ner för trappor gör mig matt. Inget akut, tur att jag köpte extra mycket trosor så har gott om underkläder.

Hjälp vad trött jag är. Misstänker att adrenalinet flödat de senaste dagarna och det har nu hunnit ikapp mig. Kanske ska äta lite småplock ikväll, boursinost, salami oliver och inglagda torkade tomater. Eller så blir det mer lammfiol. Kanske både och.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund