Vad gör vi? Del CCXIX

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här måndagen har hittills varat i ca 143 timmar. Jag är så slut..

Får ändå sägas att den blev bättre än jag trodde i morse, kanske mest för att mitt not-so-happy-face förmodligen satte skräck i de där utmanande eleverna. Idag har jag varit fyrkantig helt enkelt och de rättade sig i ledet. Skönt! 😅🙈

Det bara vräker ner hos oss idag. Både hundar och jag var sådär sugna på att ge oss ut. Så vi har röjt inne istället och jagat varann och jag har gömt mig. Skönt med små sällskapshundar och stora ytor inne. De flippade ur totalt och räkade runt i 180. Nu har de däckat helt slut. ❤️
Jag hoppas min brasa i värmepannan funkar och den lynniga jäkeln inte slår av fläkten. 😬
Tänkte sambo skulle slippa elda när han kommer hem sent ikväll.

Efter otroligt många om och men har jag fått fabriksåterställt och konfigurerat min Chromecast samt parkopplat min fjärrkontroll.
När den vägrade anslutas till wifi ville jag kasta ut skiten genom fönstret men det löste sig tillslut 😁👍
Nu kan jag ändra volym och stänga av Google TV igen 😂

Efter otroligt många om och men har jag fått fabriksåterställt och konfigurerat min Chromecast samt parkopplat min fjärrkontroll.
När den vägrade anslutas till wifi ville jag kasta ut skiten genom fönstret men det löste sig tillslut 😁👍
Nu kan jag ändra volym och stänga av Google TV igen 😂

Visst blir en imponerad av sig själv när en lyckats med sådant där? :banana::D

Vit beläggning kan det vara svamp?
Ja, såg ut som ringar tydligen. Det verkar inte vara så lätt som "bara" bakterier, han tog foton på ringarna för att kolla upp det närmare, men jag är torr i munnen normalt och har känt av det värre den senaste tiden också. Måste ha kommit i samband med min nya tand eller strax därefter, var inget på senaste besöket för 1,5 vecka sedan, tanden sattes in för 2,5 veckor sedan och min muntorrhet började bli värre ungefär då omkring också. Men jag har både dosökat mediciner och ätit betydligt sämre under just den här perioden också.

Spionens bästa kompis ligger på djursjukhus, man vet inte vad som är fel, kanske förgiftning. Riktigt riktigt allvarligt så att de ska ha telefonerna på hela natten ifall det värsta händer. Det gör fysiskt ont i mig för både hans husse och mattes skull, min skull och för spionens skull. Livet suger för jävla mycket ibland alltså! Fy fan!!

Spionens bästa kompis ligger på djursjukhus, man vet inte vad som är fel, kanske förgiftning. Riktigt riktigt allvarligt så att de ska ha telefonerna på hela natten ifall det värsta händer. Det gör fysiskt ont i mig för både hans husse och mattes skull, min skull och för spionens skull. Livet suger för jävla mycket ibland alltså! Fy fan!!
En Tax i min närhet överlevde glykolförgiftning så de kan gå bra. ❤️

En Tax i min närhet överlevde glykolförgiftning så de kan gå bra. ❤️
Skönt att höra! De hade fått fråga om tex råttgift i närheten, men jag tänker att det är mer osannolikt än glykol. Han är en husky så går inte lös och är inte heller typen som äter vad som helst, dessutom ligger det sällan synligt lättillgängligt ute i en stad i området vi bor (inte i centrum) och ägarna skulle genast märka det i sådana fall. Måste vara något mindre, snabbare att sätta i sig i sådana fall, smaskigare, som något med glykol i, tänker jag. Positivt att en mindre hund som tax klarade sig! <3

Jag håller tummarna för honom! Tänk att man kan älska andras hundar som sina egna!! Och hur skulle spionen ens må utan honom! Det har alltid varit speciellt från första stund de såg varandra, går inte ens att förklara egentligen, de är kopior av varandra! Han är inte alls lika nära någon annan! Aldrig reagerat så med någon annan. Det var magiskt, Är magiskt varje gång. De är inte släkt, men samma ras.

Den biten av djur, natur och livet älskar jag dock. Det som inte riktigt kan förklaras, eller bör. Det som bara är. Och finns.

Försöker plugga fysik med dottern. Ingen av oss fattar nånting.
Messenger_creation_FA5575D8-CE7B-4D09-80E9-35E34206D48E.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Vad gör vi? Del CCXXVIII
  • Vad gör vi? Del CCXXI

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn